Den syriska ockupationsmakten knappar in på Aleppo och med det så stiger antalet mördade civila:
Som jag poängterat tidigare så utgörs den syriska oppositionen till stora delar av vanliga hederliga syrier. Läs om denne glassförsäljare som stred för rebellerna men nu återgått till att sälja glass:
Återigen så gör USA för lite:
Detta är helt oacceptabelt av USA. Det är hyfsatuppenbart att USA inte är intresserat av regimskifte i Syrien. Man är endast intresserad av att upprätthålla konflikten. Jag kan inte komma på en bättre anledningen än det till att Obama, när rebellerna är under press i Aleppo, funderar på att träna upp ca 2000 soldater.
USA bör gå på McCains linje, nämligen regimskifte i Damaskus. Och som McCain har förespråkat så krävs ett stöd i en helt annan skala för det. Inte ynka 2300 utbildade soldater. Det krävs snarare tiotusentals amerikanskutbildade soldater.
Citat:
Aleppo province: reports that 4 children from one family killed by a barrel bomb fell on Souq al-Nahasin area in Bab al-Neser neighborhood last night.
Som jag poängterat tidigare så utgörs den syriska oppositionen till stora delar av vanliga hederliga syrier. Läs om denne glassförsäljare som stred för rebellerna men nu återgått till att sälja glass:
Citat:
For two years, Emad Fa'aas was a devoted rebel fighter. In the early days when Syrian rebels took up arms against the government of President Bashar Assad, he joined other fighters in attacking military checkpoints, sometimes traveling to neighboring provinces.
When the fighting spread into his city of Aleppo he spent long stretches fighting on the front lines, at times separated from his family for an entire month.
These days his hands are stained red, from cherry ice cream.
When the fighting spread into his city of Aleppo he spent long stretches fighting on the front lines, at times separated from his family for an entire month.
These days his hands are stained red, from cherry ice cream.
Återigen så gör USA för lite:
Citat:
Military officials told congressional committees in closed-door briefings last week that the $500 million program could be used to train a 2,300-man force—less than the size of a single brigade—over an 18-month period that probably wouldn't begin until next year, said meeting participants.
Detta är helt oacceptabelt av USA. Det är hyfsatuppenbart att USA inte är intresserat av regimskifte i Syrien. Man är endast intresserad av att upprätthålla konflikten. Jag kan inte komma på en bättre anledningen än det till att Obama, när rebellerna är under press i Aleppo, funderar på att träna upp ca 2000 soldater.
USA bör gå på McCains linje, nämligen regimskifte i Damaskus. Och som McCain har förespråkat så krävs ett stöd i en helt annan skala för det. Inte ynka 2300 utbildade soldater. Det krävs snarare tiotusentals amerikanskutbildade soldater.