Gillar du henne så kan du väl helt klart spela henne, men hon har enorma problem med att så många kan göra så hennes ulti helt enkelt slutar direkt. Shyvana, lulu också vidare..
Kanske inte är direkt top-tier, men hon är en lane-bully och det går spela henne om du vill, beror väl på vilka du möter om det blir svårt eller inte.
Gick rätt bra första matchen i ranked med henne, 15-5 utan support men vi förlorade. Så var det ju mitt fel såklart För jag dör i gank av Rengar och Orianna.
Gick rätt bra första matchen i ranked med henne, 15-5 utan support men vi förlorade. Så var det ju mitt fel såklart För jag dör i gank av Rengar och Orianna.
Okej, jag som tänkte fel där :P får skylla på trötthet pga läxor xD
Men hur kommer det sig att inte fler champions bygger manamune?
Är ofta jayce och kha'zix om man går dmg.
Varför inte tex på en adc?
Vet jag byggde det på ashe och det var bla för jag inte skulle få slut på mana :P
Tex muramana på lucian? nu när hans E är ändrad så kan han använda E ofta och då stacka upp tear?
För att tear inte ger något annat än mana/manareg, dvs. inga 'combat stats'. Du blir tillfälligt svagare samt skjuter upp din dmg rätt mycket. Brukar bygga den på Ez fast var ett tag sen jag nötte honom.
Fast det hade ju inte spelade någon större roll vem man spelar som AD carry i det fallet, förutom kanske Ezreal så man kan arcane shifta & sen flasha. Alla andra är ju egentligen "fast" i den situationen såvida man inte står under turretn.
Fast det hade ju inte spelade någon större roll vem man spelar som AD carry i det fallet, förutom kanske Ezreal så man kan arcane shifta & sen flasha. Alla andra är ju egentligen "fast" i den situationen såvida man inte står under turretn.
det handlar visst om vilken adc du spelar i den situationen, mf har ingen escape så hon är straffknullad i den situationen medans ex. corki kan undkomma sjukt lätt
Kan någon med mer insyn säga hur hårt eves damage har blivit guttad? Denna patch såg min eve build ut enligt följande: Elder,Triforce,boots,Sunfire,omen och veil.
Är det värt att bygga henne ad/tank nu?
Hate Spike ( Q ) base damage lowered to 30/45/60/75/90 from 40/60/80/100/120
Hate Spike ( Q ) AP coefficient now scales per rank .35/.40/.45/.50/.55 from .45 at all ranks
Hate Spike ( Q ) bonus AD coefficient now scales per rank .50/.55/.60/.65/.70 from .50 at all ranks.
Hate Spike ( Q ) mana cost lowered to 12/18/24/30/36 from 16/22/28/34/40
det handlar visst om vilken adc du spelar i den situationen, mf har ingen escape så hon är straffknullad i den situationen medans ex. corki kan undkomma sjukt lätt
Jag vet, men det är jävligt tråkigt att köra samma adc hela tiden. För teamet inte kan skydda en.
Kan någon med mer insyn säga hur hårt eves damage har blivit guttad? Denna patch såg min eve build ut enligt följande: Elder,Triforce,boots,Sunfire,omen och veil.
Är det värt att bygga henne ad/tank nu?
Hate Spike ( Q ) base damage lowered to 30/45/60/75/90 from 40/60/80/100/120
Hate Spike ( Q ) AP coefficient now scales per rank .35/.40/.45/.50/.55 from .45 at all ranks
Hate Spike ( Q ) bonus AD coefficient now scales per rank .50/.55/.60/.65/.70 from .50 at all ranks.
Hate Spike ( Q ) mana cost lowered to 12/18/24/30/36 from 16/22/28/34/40
Blir väl ingen större skillnad. Hon får bara lite sämre dmg earlygame vilket är syftet med nerfen, i gengäld får hon ju lite bättre AD scalings så mid/lategame blir ungefär detsamma som förut.