2014-07-22, 17:03
  #18781
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Gillar du henne så kan du väl helt klart spela henne, men hon har enorma problem med att så många kan göra så hennes ulti helt enkelt slutar direkt. Shyvana, lulu också vidare..
Kanske inte är direkt top-tier, men hon är en lane-bully och det går spela henne om du vill, beror väl på vilka du möter om det blir svårt eller inte.

Gick rätt bra första matchen i ranked med henne, 15-5 utan support men vi förlorade. Så var det ju mitt fel såklart För jag dör i gank av Rengar och Orianna.
Citera
2014-07-22, 20:27
  #18782
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Gick rätt bra första matchen i ranked med henne, 15-5 utan support men vi förlorade. Så var det ju mitt fel såklart För jag dör i gank av Rengar och Orianna.
om du dör i en gank så är det väl ditt fel?
Citera
2014-07-22, 21:06
  #18783
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
om du dör i en gank så är det väl ditt fel?

Inte om halva laget springer halva laget går in och jag är under 40% hp 15 sekunder i ganken. Och man har en "support" som farmar.
Citera
2014-07-22, 21:38
  #18784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Okej, jag som tänkte fel där :P får skylla på trötthet pga läxor xD

Men hur kommer det sig att inte fler champions bygger manamune?
Är ofta jayce och kha'zix om man går dmg.

Varför inte tex på en adc?

Vet jag byggde det på ashe och det var bla för jag inte skulle få slut på mana :P

Tex muramana på lucian? nu när hans E är ändrad så kan han använda E ofta och då stacka upp tear?
För att tear inte ger något annat än mana/manareg, dvs. inga 'combat stats'. Du blir tillfälligt svagare samt skjuter upp din dmg rätt mycket. Brukar bygga den på Ez fast var ett tag sen jag nötte honom.
Citera
2014-07-22, 21:49
  #18785
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Inte om halva laget springer halva laget går in och jag är under 40% hp 15 sekunder i ganken. Och man har en "support" som farmar.
det är därför man inte lirar mf
Citera
2014-07-22, 21:51
  #18786
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
det är därför man inte lirar mf
Fast det hade ju inte spelade någon större roll vem man spelar som AD carry i det fallet, förutom kanske Ezreal så man kan arcane shifta & sen flasha. Alla andra är ju egentligen "fast" i den situationen såvida man inte står under turretn.
Citera
2014-07-22, 21:56
  #18787
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast det hade ju inte spelade någon större roll vem man spelar som AD carry i det fallet, förutom kanske Ezreal så man kan arcane shifta & sen flasha. Alla andra är ju egentligen "fast" i den situationen såvida man inte står under turretn.
det handlar visst om vilken adc du spelar i den situationen, mf har ingen escape så hon är straffknullad i den situationen medans ex. corki kan undkomma sjukt lätt
Citera
2014-07-22, 21:56
  #18788
Medlem
Kan någon med mer insyn säga hur hårt eves damage har blivit guttad? Denna patch såg min eve build ut enligt följande: Elder,Triforce,boots,Sunfire,omen och veil.
Är det värt att bygga henne ad/tank nu?
Citera
2014-07-22, 22:16
  #18789
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
det handlar visst om vilken adc du spelar i den situationen, mf har ingen escape så hon är straffknullad i den situationen medans ex. corki kan undkomma sjukt lätt

Jag vet, men det är jävligt tråkigt att köra samma adc hela tiden. För teamet inte kan skydda en.
Citera
2014-07-22, 22:24
  #18790
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YawBus
Kan någon med mer insyn säga hur hårt eves damage har blivit guttad? Denna patch såg min eve build ut enligt följande: Elder,Triforce,boots,Sunfire,omen och veil.
Är det värt att bygga henne ad/tank nu?

Blir väl ingen större skillnad. Hon får bara lite sämre dmg earlygame vilket är syftet med nerfen, i gengäld får hon ju lite bättre AD scalings så mid/lategame blir ungefär detsamma som förut.
Citera
2014-07-22, 22:25
  #18791
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Jag vet, men det är jävligt tråkigt att köra samma adc hela tiden. För teamet inte kan skydda en.
Det handlar om att kunna skydda sig själv, positionera sig korrekt och det är bara du själv som kan göra det och MF är inte den bästa på detta
Citera
2014-07-23, 10:04
  #18792
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Jag vet, men det är jävligt tråkigt att köra samma adc hela tiden. För teamet inte kan skydda en.

Finns väll massvis med adcs som funkar i soloq, trist, lucian, cait, ez, corki för att nämna några med inbyggd escape.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in