2014-07-22, 08:23
  #18769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Tror det går rätt fort att hamna i en seedningsgrupp där nybörjare håller till, alltså attm an får så pass låg winrate. Kanske hjälper om man säger att mna är ny i början. (Där man får välja sin skillnivå innan man börjar lira)

Fan det valet hade jag glömt! Är det någon som vet på vilket sätt det påverkar egentligen?
Citera
2014-07-22, 08:32
  #18770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Tror det går rätt fort att hamna i en seedningsgrupp där nybörjare håller till, alltså attm an får så pass låg winrate. Kanske hjälper om man säger att mna är ny i början. (Där man får välja sin skillnivå innan man börjar lira)

Rätt säker på att jag valde beginner där eftersom jag ville levela upp accountet så snabbt som möjligt, dock visar det sig vara svårare än vad jag trodde :-)
Citera
2014-07-22, 08:57
  #18771
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Rätt säker på att jag valde beginner där eftersom jag ville levela upp accountet så snabbt som möjligt, dock visar det sig vara svårare än vad jag trodde :-)

Alla andra kanske tänker likadant?

Men jag vet att min kompis som började nyligen, och verkligen är kass på spelet, inte verkade få möta "smurfar". Antar att hans winrate sjönk tillräckligt lågt för att han skulle få möta de på samma nivå. Det kanske tar 10-20 games, men sedan borde du hamna i en okej seedningsgrupp. Är du smurf möter du likvärdiga smurfar, medans nya spelare hamnar med nya spelare.

Självklart så kan en nybörjande talang hamna med smurfar om han är bra och vice verse, men det förstår du nog
Citera
2014-07-22, 09:17
  #18772
Medlem
Caprice110s avatar
Vad tycker ni om Kha'zix?

Nu i den senaste patchen ökade de hans Q dmg lite, har det gjort att han börjar komma tillbaka? Samt bygger man honom tank eller ad? Är det jungle som fortfarande är bäst eller går det bra top?


Bara jag som tycker de gjort Lucian riktigt stark nu ? Hur tänkte de när han kan använda E hela tiden om man har CD runes på honom :S

Edit:

Kan någon förklara hur Muramana fungerar?

Passive: UNIQUE PASSIVE – AWE: Gain attack damage equal to 2% of your maximum mana.

Active: TOGGLE: Single target spells and attacks (on hit) consume 3% of current Mana to deal bonus physical damage equal to twice the amount of Mana consumed.

Så säg man har 2k mana max.

Så med enbart passive så gör man 2% av 2k mana = 40 dmg

Active 3% av 2k mana = 90 x 2 = 180 AD?

Stämmer det att med passive så gör man 40 Extra dmg per hit?
och med Active så gör man 180 extra dmg? (minskar i takt med mana försvinner)
__________________
Senast redigerad av Caprice110 2014-07-22 kl. 10:15.
Citera
2014-07-22, 10:07
  #18773
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vad tycker ni om Kha'zix?

Nu i den senaste patchen ökade de hans Q dmg lite, har det gjort att han börjar komma tillbaka? Samt bygger man honom tank eller ad? Är det jungle som fortfarande är bäst eller går det bra top?


Bara jag som tycker de gjort Lucian riktigt stark nu ? Hur tänkte de när han kan använda E hela tiden om man har CD runes på honom :S

Kha'zix är verkligen inte där han var tidigare men jag såg en streamare spela han top igår så inget är väll omöjligt. Dock tror jag han får svårt mot tankigt motstånd. Full dmg ska han byggas.

Lucian kommer bli nerfad, på PBE:n har hans cd på E höjts:


Sen är han disabled i LCS också denna veckan men det är väll knappast oväntat.
Citera
2014-07-22, 10:23
  #18774
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Kha'zix är verkligen inte där han var tidigare men jag såg en streamare spela han top igår så inget är väll omöjligt. Dock tror jag han får svårt mot tankigt motstånd. Full dmg ska han byggas.

Lucian kommer bli nerfad, på PBE:n har hans cd på E höjts:


Sen är han disabled i LCS också denna veckan men det är väll knappast oväntat.

Sen o andra sidan, bygger du honom med 40% CDR så får du ju en ability fri från mana och kan dasha kors och tvärs mest hela tiden. Gillar dock inte att man nerfat hans range på Q´n. Men han är fortfarande väldigt viable. En av mina favorit ADC´s
Citera
2014-07-22, 10:49
  #18775
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vad tycker ni om Kha'zix?

Nu i den senaste patchen ökade de hans Q dmg lite, har det gjort att han börjar komma tillbaka? Samt bygger man honom tank eller ad? Är det jungle som fortfarande är bäst eller går det bra top?


Bara jag som tycker de gjort Lucian riktigt stark nu ? Hur tänkte de när han kan använda E hela tiden om man har CD runes på honom :S

Edit:

Kan någon förklara hur Muramana fungerar?

Passive: UNIQUE PASSIVE – AWE: Gain attack damage equal to 2% of your maximum mana.

Active: TOGGLE: Single target spells and attacks (on hit) consume 3% of current Mana to deal bonus physical damage equal to twice the amount of Mana consumed.

Så säg man har 2k mana max.

Så med enbart passive så gör man 2% av 2k mana = 40 dmg

Active 3% av 2k mana = 90 x 2 = 180 AD?

Stämmer det att med passive så gör man 40 Extra dmg per hit?
och med Active så gör man 180 extra dmg? (minskar i takt med mana försvinner)

Din matte stämmer förutom att du inte gör 40dmg extra per hit utan du får 40 extra ad ovanpå din existerande AD. Precis som du får AP av det andra tear-itemet. Du gör alltså varken 40 extra dmg eller 180 extra dmg då det blir reducerat av armor. Men ja, muramana ger jävligt mycket dmg fullstackad.
Citera
2014-07-22, 11:12
  #18776
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Din matte stämmer förutom att du inte gör 40dmg extra per hit utan du får 40 extra ad ovanpå din existerande AD. Precis som du får AP av det andra tear-itemet. Du gör alltså varken 40 extra dmg eller 180 extra dmg då det blir reducerat av armor. Men ja, muramana ger jävligt mycket dmg fullstackad.


Okej, jag som tänkte fel där :P får skylla på trötthet pga läxor xD

Men hur kommer det sig att inte fler champions bygger manamune?
Är ofta jayce och kha'zix om man går dmg.

Varför inte tex på en adc?

Vet jag byggde det på ashe och det var bla för jag inte skulle få slut på mana :P

Tex muramana på lucian? nu när hans E är ändrad så kan han använda E ofta och då stacka upp tear?
__________________
Senast redigerad av Caprice110 2014-07-22 kl. 11:19.
Citera
2014-07-22, 11:58
  #18777
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Okej, jag som tänkte fel där :P får skylla på trötthet pga läxor xD

Men hur kommer det sig att inte fler champions bygger manamune?
Är ofta jayce och kha'zix om man går dmg.

Varför inte tex på en adc?

Vet jag byggde det på ashe och det var bla för jag inte skulle få slut på mana :P

Tex muramana på lucian? nu när hans E är ändrad så kan han använda E ofta och då stacka upp tear?
Muramana är en stackade item och det tar oftast för lång tid för den att stacka klart för att man ska få en "riktigt" power-spike på den nu för tiden, det går heller inte speciellt lätt att stacka upp den för någon champion förutom Ryze, den skulle väl fungera nu på Lucian också men rent generellt så skulle man nog faktiskt tappa damage i längden så vida man inte får den runt minut ~20.
Just nu så bygger man väl den oftast på Urgot och sen kanske Jayce..

Sen har vi också grejen med tear, köper jag tear på en AD i lane så tappar jag jättemycket combat stats och tappar alltså i lane. Såvida man inte är jätte lane-dominant så kan den andra botlanen utnyttja detta på grund utav att dem har bättre combat-stats (mera HP; mera AD etc) och man förlorar på så sätt botlane.
Citera
2014-07-22, 11:59
  #18778
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Tex muramana på lucian? nu när hans E är ändrad så kan han använda E ofta och då stacka upp tear?

Klart du kan göra det, det har alltid varit okej på vissa heroes. Typ ez och ashe t.ex. Men problemet är väl bara att du får ett ganska dåligt mid game och då är det inte säkert att du ens kommer till late game där din tear är fullstackad. Tar rätt lång tid med Lucian även om man kan använda E oftare.
Citera
2014-07-22, 16:12
  #18779
Medlem
Vassknivs avatar
Miss Fortune liras knappt mer, men är så jävla sugen på henne. Ska man köra med henne i rank ändå? Är ändå i Guld 2 så vet inte hur svårt det kommer bli med henne.
Citera
2014-07-22, 16:14
  #18780
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Miss Fortune liras knappt mer, men är så jävla sugen på henne. Ska man köra med henne i rank ändå? Är ändå i Guld 2 så vet inte hur svårt det kommer bli med henne.
Gillar du henne så kan du väl helt klart spela henne, men hon har enorma problem med att så många kan göra så hennes ulti helt enkelt slutar direkt. Shyvana, lulu också vidare..
Kanske inte är direkt top-tier, men hon är en lane-bully och det går spela henne om du vill, beror väl på vilka du möter om det blir svårt eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in