2014-07-22, 16:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Real Madrid har en soliditet på ca 31 % och en skuldsättningsgrad på ca 174 %, om man tittar på den senaste årsredovisningen (räkenskapsåret 2012-13). Orkar inte titta på fler klubbars nyckeltal nu, men spontant känns det som en hög belåning.

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=application%2 Fpdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=120 3340662047&ssbinary=true

Så länge man har ett positivt kassaflöde och går med vinst är det inget problem. Snarare: ju större del av verksamheten som är finansierad med skuld, desto större blir avkastningen på det egna kapitalet.

Som man kan se där så har också skulden minskat från €327m år 2009 till €91m år 2013.
2014-07-22, 16:53
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Nej, man kopte inte tillbaks den utan flyttade ut till Valdebras dar RM byggt sin nya anlaggning.

Okej, tyckte att det jag hört lät väldigt knepigt xD
Men man vet ju aldrig xD

Bara hoppas spurs värvar någon spelare som höjer truppen och inte bara OK spelare som det ofta är :/
2014-07-22, 16:58
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Med alla galaticos Real köper så får aldrig spelare från Castilla någon chans....Callejon, Morata, Juan Mata för att nämna några... Jese drar väl i januari eller nästa sommar...

Sen frågan är vad som händer med Isco, kul att sitta på bänken varje match?

Det är självklart svårt för ungdomsspelarna men Jese tror jag har en lovande framtid. Vi behöver kantspelare och han kan avlasta både Ronaldo och Bale. Carvajal har dessutom slagit sin in i startelvan.

Isco fick mycket speltid förra säsongen och förhoppningsvis stannar han medan di Maria lämnar. Vi slåss om sex titlar så en bredd trupp behövs. Skador är alltid en faktor, vilket vi också fick uppleva förra säsongen. En anfallare måste in då det inte räcker med Benzema om nu inte Ancelotti tänker använda de andra spelartyperna vi har som ersättare.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-07-22 kl. 17:03.
2014-07-22, 17:01
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Real Madrid har en soliditet på ca 31 % och en skuldsättningsgrad på ca 174 %, om man tittar på den senaste årsredovisningen (räkenskapsåret 2012-13). Orkar inte titta på fler klubbars nyckeltal nu, men spontant känns det som en hög belåning.

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=application%2 Fpdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=120 3340662047&ssbinary=true

Så länge man har ett positivt kassaflöde och går med vinst är det inget problem. Snarare: ju större del av verksamheten som är finansierad med skuld, desto större blir avkastningen på det egna kapitalet.

Precis som du säger så är skuld, givet att man har en sund operativ verksamhet, bra. Det är egentligen ganska enkelt. Kan du låna till en ränta på 2 procent, och med de belånade pengarna få en avkastning på 3 procent så är det en bra affär. Exempelvis Apple har en likviditetskassa på ~1000 miljarder kronor, men man tar ändå på sig enorma lån av just ovan nämnda anledning.

Skuld är bra för Real Madrid. Skuld är däremot inte bra för en negativ operativ verksamhet.
2014-07-22, 17:02
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är självklart svårt för ungdomsspelarna men Jese tror jag har en lovande framtid. Vi behöver kantspelare och han kan avlasta både Ronaldo och Bale. Carvajal har dessutom slagit sin in i startelvan.

Isco fick mycket speltid förra säsongen och förhoppningsvis stannar han medan di Maria lämnar. Vi slåss om sex titlar så en bredd trupp behövs. Skador är alltid en faktor, vilket vi också fick uppleva förra säsongen. En anfallare måste in då det inte räcker med Benzema om nu inte Ancelotti tänker använda de andra spelartyperna vi har som ersättare.

Exakt, tror också Jese kommer bli riktigt bra, i Real såklart.

Isco var bra förra säsongen, känns som många klagar även fast han spelade bra.

Och slutligen, tror inte vi behöver någon ny anfallare, Benzema passar bra in i spelet och att köpa t.ex. Falcao vore onödigt.
2014-07-22, 17:05
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Exakt, tror också Jese kommer bli riktigt bra, i Real såklart.

Isco var bra förra säsongen, känns som många klagar även fast han spelade bra.

Och slutligen, tror inte vi behöver någon ny anfallare, Benzema passar bra in i spelet och att köpa t.ex. Falcao vore onödigt.

Exakt.

Jag tänker på någon komplementspelare. Det behövs täckning ifall Benzema är skadad eller måste vila.
2014-07-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Sägs även idag att Ben davies är klar för tottenham och att Sigurdson är så gott som klar för Swansea idag då han gjort/gör läkarundersökningen idag.

Mycket talar för detta eftersom Sigurdson inte var med på matchen i söndags och sade inte vara skadad.

Även Vorm sägs vara klar för tottenham, dock sägs priset vara 2,5 m istället för 5 (jag kan dock ha blandat pund och euro :P)

Sägs även att tottenham lagt ett nytt bud på Griezmann, dock något under hans clasul.
Det sägs att Tottenham kommer sälja Sandro och Capoue för att finansiera Griezmann. Dock är detta två defensiva mittfältare så tror även dessa pengar kommer gå till Morgan Schneiderlin som då går in på den defensiva rollen.

Sen ska Adebayor lira på topp alla dagar i veckan.

Sägs även att tottenham är intresserade av ett lån? av douglas costa (Shakhtar Donetsk)

loris
Walker - Kaboul (ny mittback) - Verthongen - Davies
Schneiderlin - Dembele?
Lamela - Eriksen - Griezmann
Soldado

Ser helt Okej ut offensivt, dock skulle vi behöva en mittback då jag anser Dawson vara värdelös och kaboul vara OK dock skadad ofta.

Edit:

Vad vet ni om Lazios tre nyförvärv? är de något att ha?
Filip Djordjevic, Dusan Basta samt Marco Parolo.

Dawson ryktas till Hull och vad jag hört ryktas även Kaboul bort. Bra säger jag, då båda varit pinsamt värdelösa, men det blir heller inte lätt att ersätta kapten Dawson som snart varit i klubben i 10 år. Hoppas att Vertonghen kan spela upp sig och att Chiriches kliver fram som given i startelvan. Förstärkning kommer dock behövas.
2014-07-22, 17:18
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Exakt.

Jag tänker på någon komplementspelare. Det behövs täckning ifall Benzema är skadad eller måste vila.
Behovs ett komplement till Benzema for att halla honom pa tarna. Hans basta sasong hittills var nar han konkurrerade med Higuain. Gillar Benzema i sin roll men han har en vana att sloa till lite.

Dessutom hoppas jag man behaller Khedira ifall man maste stabilisera mittfaltet. Di Maria ar fantastisk men har nog gjort sitt i RM.
Senast redigerad av hakansukkur 2014-07-22 kl. 17:20.
2014-07-22, 17:21
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Exakt.

Origi kan vara ett bra komplement till Benzema, stark och målhungrig anfallare.
2014-07-22, 17:29
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Någon som kan förklara hur Real kan tänkas spela nästa säsong med Kroos, Modric, Rodriguez, Ronaldo, Bezema, Bale?

Ancelotti vill väl antagligen fortsätta spela spela 4-3-3, Rodriquez känns väl ändå för offensiv för att spela på Di Marias position på mittfältet? Medan Modric och Kroos väl ändå känns för offensiva för att spela som enda defensiva mittfältare.

Ancelotti har många alternativ men jag tror att det vore bäst med en mer defensiv spelartyp som Khedira och någon annan spelare som Kroos. Då har vi nog en mittfältare för mycket nu.

Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Behovs ett komplement till Benzema for att halla honom pa tarna. Hans basta sasong hittills var nar han konkurrerade med Higuain. Gillar Benzema i sin roll men han har en vana att sloa till lite.

Dessutom hoppas jag man behaller Khedira ifall man maste stabilisera mittfaltet. Di Maria ar fantastisk men har nog gjort sitt i RM.

Benzema var minst lika bra förra säsongen även om han fick en annorlunda roll. Det är i alla fall viktigt med någon som kan avlasta honom.

Jag håller med om Khedira och det vore bäst att sälja di Maria för mycket pengar medan man har chansen. PSG har FFP att tänka på. Monaco har pengarna och behöver en ersättare men L'Equipe skrev att bl.a. di Maria inte ville gå dit. Kanske United.

Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Origi kan vara ett bra komplement till Benzema, stark och målhungrig anfallare.

Jag har ingen koll på Origi men Ancelotti sade att han ville ha en ny ung anfallare som ersättare till Morata så det vore ju inte omöjligt.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-07-22 kl. 18:05.
2014-07-22, 18:43
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Tydligen ska Florent Malouda vara nära Leicester City.
2014-07-22, 18:53
Medlem
Emolls avatar
Rodriguez kan bli sommarens största flopp värvning, till det priset med i ekvationen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in