2014-07-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Vilka är de korrekta summorna då?

James - 80 miljoner euro

Bale - 91 miljoner euro

Ronaldo - 94 miljoner euro

Neymar - 57 miljoner euro
2014-07-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
James - 80 miljoner euro

Bale - 91 miljoner euro

Neymar kostade betydligt mer fast under bordet. Var väl en av anledningarna till värvningsförbudet som Barca överklagade.
2014-07-22, 16:17
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Någon som kan förklara hur Real kan tänkas spela nästa säsong med Kroos, Modric, Rodriguez, Ronaldo, Bezema, Bale?

Ancelotti vill väl antagligen fortsätta spela spela 4-3-3, Rodriquez känns väl ändå för offensiv för att spela på Di Marias position på mittfältet? Medan Modric och Kroos väl ändå känns för offensiva för att spela som enda defensiva mittfältare.
Anda problemet jag ser ar pa vanster flanken dar Di Maria ofta hjalpte till i defensiven och Marcelo lar val tappa platsen definitivt till Coentrao som ar stabilare, men kommer fortfarande behova hjalp av James. Tror Ancelotti vill ha Kroos helt i Xabis roll och det lar han val klara.
Bannlyst
Frågan är hur Real Madrid finansierar sina köp. Jag läste för inte så länge sedan att man tydligen satt på en del skulder, vet dock inte sanningshalten i det. Men mycket av Reals pengar känns som lånade? Förutom de enorma inkomsterna man får.
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
James - 80 miljoner euro

Bale - 91 miljoner euro

Neymar 107 M EUR utan image rights
2014-07-22, 16:31
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Frågan är hur Real Madrid finansierar sina köp. Jag läste för inte så länge sedan att man tydligen satt på en del skulder, vet dock inte sanningshalten i det. Men mycket av Reals pengar känns som lånade? Förutom de enorma inkomsterna man får.
http://swissramble.blogspot.com.br/2012/04/truth-about-debt-at-barcelona-and-real.html
Gammal men bra artikel. RM har dessutom salt valdigt bra senaste aren. Atletico har problem dar de har skulder i ungefarlig storleksordning RM/Barca.
2014-07-22, 16:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vet inte om det är sant.
Men sägs att Real Madrid sålde station/marken till staten, dyrt! för att sedan köpa den tillbaka och då väldigt billigt och på så sätt tjänade enorma summor.

Som sagt, vet ej om det är sant men skulle inte bli förvånad om det var^^

Det klubben gjorde var att sälja sin förra träningsanläggning till kommunen. Man har utrett om det var ett överpris men vad jag vet så hittade EU inget fel i det. Det är nu ett affärsdistrikt och heter Cuatro Torres Business Area (Four Towers Business Area).

http://www.torresmadrid.com/
http://megaconstrucciones.net/?construccion=cuatro-torres-business-area-ctba
http://en.wikipedia.org/wiki/Cuatro_Torres_Business_Area
Senast redigerad av TKD_1337 2014-07-22 kl. 16:42.
2014-07-22, 16:38
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vet inte om det är sant.
Men sägs att Real Madrid sålde station/marken till staten, dyrt! för att sedan köpa den tillbaka och då väldigt billigt och på så sätt tjänade enorma summor.

Nej, man kopte inte tillbaks den utan flyttade ut till Valdebras dar RM byggt sin nya anlaggning.
2014-07-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Årets Galactico, självklart.

Isco och Di Maria kan få det svårt i och med denna värvning.
Hoppas starkt på att Isco slipper undan. Tror fortfarande på honom även fast han haft en tuff start. Ge honom några år till så ska ni se. Spaniens framtid det där.
2014-07-22, 16:44
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Real Madrid har en soliditet på ca 31 % och en skuldsättningsgrad på ca 174 %, om man tittar på den senaste årsredovisningen (räkenskapsåret 2012-13). Orkar inte titta på fler klubbars nyckeltal nu, men spontant känns det som en hög belåning.

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=application%2 Fpdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=120 3340662047&ssbinary=true

Så länge man har ett positivt kassaflöde och går med vinst är det inget problem. Snarare: ju större del av verksamheten som är finansierad med skuld, desto större blir avkastningen på det egna kapitalet.
2014-07-22, 16:45
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Vilka klubbar har inte skulder? Det gäller allt från Smugehylts IF till Real Madrid. Sedan är det viktiga vilka intäkter laget har, Real är inte direkt fattiga.

James klar för Real, intressant. Säljer de di Maria så blir jag glad, där gör Real ett stort misstag enligt mig. Pressen på James är enorm, nu måste han prestera på den allra största arenan.
2014-07-22, 16:49
Medlem
NirvanAs avatar
Med alla galaticos Real köper så får aldrig spelare från Castilla någon chans....Callejon, Morata, Juan Mata för att nämna några... Jese drar väl i januari eller nästa sommar...

Sen frågan är vad som händer med Isco, kul att sitta på bänken varje match?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in