2014-07-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
M................
........

Eller vad är det som är problemet. Om ni är så jävla präktigt duktiga och om ni vore i fullständig harmoni skulle ni väl inte behöva lägga halva dagarna på att pissa på andra!?

Jag har varken "pissat" på någon eller "kallar någon WT".

Jag bara ifrågasatte det faktum att de började spara till en utlandssemester direkt när de fick sitt andra barn.

Min hypotes är att mer normala aktiviteter i liknande situation är exempelvis:

- Införskaffa ett skötbord.

- Uppgradera bilen

- Starta ett fondssparande till den nyfödde

- Köpa en flygbiljett till svärföräldrarna för barnvaktande

- Öka familjens buffertkonto

- Byta från abonnement C-more till Barnkanalen

- Lära sig laga bra barnmat
Citera
2014-07-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool

Jag bara ifrågasatte det faktum att de började spara till en utlandssemester direkt när de fick sitt andra barn.

- Uppgradera bilen

Varför utesluter något av detta att en familj avsätter lite till en semester?
Citera
2014-07-22, 17:16
Medlem
micro113s avatar
Vilket avbeställningsskydd betalar tillbaka respengarna bara för att man ändrar sig?

De jag hittat vid mina resor betalar ut pengar om man har giltigt skäl, t ex sjukdom, dödsfall etc...

Återbetalningens storlek är dessutom fallande ju närmare avresedagen man kommer...

Så var hittar man den där eminenta försäkringen som medger att man ändrar sig "bara för att" och som dessutom betalar tillbaka hela kostnaden för en nära förestående resa....
Citera
2014-07-22, 17:25
Medlem
Esposito1887s avatar
Är det maten eller poolen som smittat gästerna på hotellet?
Citera
2014-07-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Ja man kanske vill komma bort och se andra platser/människor, har familj/släkt utomlands, bara vill lämna trista Sverige ett tag och komma bort några veckor, slippa frysa ihjäl när man ska bada, slippa få utflykten förstörd av ösregn. Ja listan kan nog göras rätt lång varför man vill resa trots varmt här...

Varför flyttar du inte från Sverige på heltid ifall Sverige har så fruktansvärd miljö?
Citera
2014-07-22, 17:38
Medlem
1 åring bör inte äta vuxenmat ändå. Gå till lokala affären och handla lite skit och gör barnmat.
Citera
2014-07-22, 17:39
Medlem
HC47s avatar
De är alltså villiga att utsätta sina barn för livsfara, allt pga en princip?
Citera
2014-07-22, 17:48
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Men vad är det som är så jävla svårt med att vara lite tacksam över att man själv fått en hjärna som har femdubbla kapaciteten mot i princip alla andra, vad det verkar, och låta folk som gläds av det lite enklare, få leva sitt liv och göra det dom tycker är roligt.

Var ni söndermobbade hela jävla högen när ni växte upp eller vad är motivet till att pissa på allt och alla bara för att dom kommer från en lägre samhällsklass eller ägnar sig åt enklare mer "folkliga" nöjen?

Den här typen av människor gör ju inte fluga förnär, tvärtom det är ju ofta dom som är dom hyggliga och hjälpsamma och som ofta bidrar på ett positivt sätt till gemenskapen i samhället.

Dom sitter väl inte och rackar ner på alla stela, urtrista, medelklass akademiker vars enda bidrag till den gemensamma trivseln är att gå runt med sina fördomsfulla blickar och se allmänt dryga ut.

Ett sånt svin suger mer energi och tar mer livsglädje än 35.000 av dom människor ni kallar WT och ser ner på.

Har ni ångest över er livssituation och att ni trots att ni tycker er ha allt behöver sitta inne ensamma framför en dator en av sommarens varmaste dagar?

Eller vad är det som är problemet. Om ni är så jävla präktigt duktiga och om ni vore i fullständig harmoni skulle ni väl inte behöva lägga halva dagarna på att pissa på andra!?
Folk får se, leva och göra vad faen dom vill så länge dom inte skadar någon... Eller fjantar iväg och gråter ut för Aftonbladet så fort någon varit stygg mot dom. Då förtjänar dom inget annat än förakt.
Citera
2014-07-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool

- Uppgradera bilen

Men kan inte du bara ta dina väl genomtänkta livsval, förnuftiga beslut och buffertkonton med dig in på toaletten i din Sollentuna villa, stänga toadörren och sätta dig med dom i knät och där onanera över din egen förträfflighet, i stället för att sitta här och försöka förpesta tillvaron för en vanlig hygglig svensson familj som bara vill ha lite skön semester.

Dom sitter väl inte och skriver kilometer långa trådar om alla svettiga, bleka, urtråkiga, kalkylerande, beräknande asociala medelklass-akademiker, vars enda nöje tycks vara att leta wt-markörer och pissa på andra, även om det verkligen vore på sin plats.
Citera
2014-07-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Folk får se, leva och göra vad faen dom vill så länge dom inte skadar någon... Eller fjantar iväg och gråter ut för Aftonbladet så fort någon varit stygg mot dom. Då förtjänar dom inget annat än förakt.

Det är just exakt den typen av människor som kavlar upp ärmarna och hugger i på vintern när en bil har kört fast eller behöver startkablas igång.

Det är dom som stannar och tar upp killen som står längs vägkanten med bensindunken i handen.

Det är dom som bogserar iland båten som slitit sig från sin förtöjning.

Det är han som kliver ut 03.00 när han ser att någon micklar med grannens bil.

Det är dom som stannar på stan och ger den diabetessjuke en banan när han fått sin insulinkänning.

Osv.

Hjärnan kanske inte alltid går på högvarv, som hos er, men vanligt hyggligt folk som är hjälpsamma och gör att det här samhället blir smidigt att leva i förtjänar fan inget förakt.

Framförallt inte av medelklass-akademiker som väljer att titta åt andra hållet och ofta inte ens bryr sig om det ligger folk och dör framför fötterna på dom.

Det är bara sjuka, helt asociala psykopater som resonerar så, alternativt felvaggade bortskämda snorungar, utan livserfarenhet, som växt upp i något jävla reservat i sollentuna enbart befolkat av likasinnade som föraktar vanligt hyggligt folk.
Citera
2014-07-22, 18:15
Medlem
Oformads avatar
Följande bit är ju också komisk:

"Uttorkade gäster har tvingats åka till sjukhus. En av dem, Anna, 18, från Stockholm fick ligga med dropp i två dagar."

Inte fullt lika efterblivet som rubriken, men varför ska aftonbladet ständigt "förväxla" var tvungna med "tvingades"? Blir så efterblivet.
Citera
2014-07-22, 18:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Det är just exakt den typen av människor som kavlar upp ärmarna och hugger i på vintern när en bil har kört fast eller behöver startkablas igång.

Det är dom som stannar och tar upp killen som står längs vägkanten med bensindunken i handen.

Det är dom som bogserar iland båten som slitit sig från sin förtöjning.

Det är han som kliver ut 03.00 när han ser att någon micklar med grannens bil.

Det är dom som stannar på stan och ger den diabetessjuke en banan när han fått sin insulinkänning.

Osv.

Hjärnan kanske inte alltid går på högvarv, som hos er, men vanligt hyggligt folk som är hjälpsamma och gör att det här samhället blir smidigt att leva i förtjänar fan inget förakt.

Framförallt inte av medelklass-akademiker som väljer att titta åt andra hållet och ofta inte ens bryr sig om det ligger folk och dör framför fötterna på dom.

Det är bara sjuka, helt asociala psykopater som resonerar så, alternativt felvaggade bortskämda snorungar, utan livserfarenhet, som växt upp i något jävla reservat i sollentuna enbart befolkat av likasinnade som föraktar vanligt hyggligt folk.
Du verkar känna familjen i fråga väl. Hälsa dom från mig att jag beundrar deras rättspatos, högtstående moral och allmänna hygglighet men föraktar dom för att dom spinger och skvallrar för Aftonbladet.

Och så läs en gång till vad jag skrev innan du går helt bananas med brösttonerna.

Edit:

Var fan fick du bananen ifrån? Inspirerat!
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2014-07-22 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in