2014-07-22, 14:54
Medlem
cyberkalles avatar
Kloppo säger att det inte kommer ske några försäljningar utav Hummels eller Reus.
http://www.tz.de/sport/fussball/klopp-stellt-klar-reus-hummels-bleiben-borussia-dortmund-zr-3720846.html
2014-07-22, 15:04
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Sägs även idag att Ben davies är klar för tottenham och att Sigurdson är så gott som klar för Swansea idag då han gjort/gör läkarundersökningen idag.

Mycket talar för detta eftersom Sigurdson inte var med på matchen i söndags och sade inte vara skadad.

Även Vorm sägs vara klar för tottenham, dock sägs priset vara 2,5 m istället för 5 (jag kan dock ha blandat pund och euro :P)

Sägs även att tottenham lagt ett nytt bud på Griezmann, dock något under hans clasul.
Det sägs att Tottenham kommer sälja Sandro och Capoue för att finansiera Griezmann. Dock är detta två defensiva mittfältare så tror även dessa pengar kommer gå till Morgan Schneiderlin som då går in på den defensiva rollen.

Sägs även att tottenham är intresserade av ett lån? av douglas costa (Shakhtar Donetsk)

loris
Walker - Kaboul (ny mittback) - Verthongen - Davies
Schneiderlin - Dembele?
Lamela - Eriksen - Griezmann
Soldado

Ser helt Okej ut offensivt, dock skulle vi behöva en mittback då jag anser Dawson vara värdelös och kaboul vara OK dock skadad ofta.

Edit:

Vad vet ni om Lazios tre nyförvärv? är de något att ha?
Filip Djordjevic, Dusan Basta samt Marco Parolo.
Den uppställningen känns ganska bra. Ställer mig dock tveksam till att Verthongen blir kvar när fönstret stängt. Så minst en mittback till känns som ett måste. Samt Schneiderlin då om Capoue drar (Sandro gör mig inget om vi tappar). Vermaelen, Lovren eller Nastasic sitta bra.
Davies känns som en stabil ytterback och Sigurdsson förtjänar mer speltid än han får i Spurs så det bytet känns bra även om jag gärna sett att Sigurdsson stannat.
2014-07-22, 15:09
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Monaco skriver också:

Ancelotti kommer få det tufft att fungera med de spelarna vi har nu.

Fransk media skriver att prislappen landar på 90m + eventuella bonusar
2014-07-22, 15:27
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Den uppställningen känns ganska bra. Ställer mig dock tveksam till att Verthongen blir kvar när fönstret stängt. Så minst en mittback till känns som ett måste. Samt Schneiderlin då om Capoue drar (Sandro gör mig inget om vi tappar). Vermaelen, Lovren eller Nastasic sitta bra.
Davies känns som en stabil ytterback och Sigurdsson förtjänar mer speltid än han får i Spurs så det bytet känns bra även om jag gärna sett att Sigurdsson stannat.

Jag gillar sandro
Älskar den spelartypen, hade gatusu i Milan som favorite xD

Men om det blir mer passningar så måste sandro tyvärr bort :/

Verthongen är svår. Sägs att spurs erbjuder han 5 år samt ökning i lön med 20 000£ veckan

Tror på en stor värvning då lloris förlängde,lär ha blivit lovad något

Edit:

Såg nu att det sägs att baldini är i rom (sagts tidigare) för att försöka få till en dubbel!
Både mattia destro OCH Mehdi Benatia!
Senast redigerad av Caprice110 2014-07-22 kl. 15:44.
2014-07-22, 15:44
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Såg det nu, är det året Galactico?

Bra värvning, lite dyr kanske men blir dyrt om man ska värva från Monaco dock.

Kan detta få några konsekvenser i och med att någon annan spelare byter adress?

Årets Galactico, självklart.

Isco och Di Maria kan få det svårt i och med denna värvning.
2014-07-22, 15:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Jag gillar sandro
Älskar den spelartypen, hade gatusu i Milan som favorite xD

Men om det blir mer passningar så måste sandro tyvärr bort :/

Verthongen är svår. Sägs att spurs erbjuder han 5 år samt ökning i lön med 20 000£ veckan

Tror på en stor värvning då lloris förlängde,lär ha blivit lovad något

Edit:

Såg nu att det sägs att baldini är i rom (sagts tidigare) för att försöka få till en dubbel!
Både mattia destro OCH Mehdi Benatia!

Ingen av dem kommer att gå till Tottenham. Destros agent sade häromdagen att han vill vara kvar i Roma och att Roma vill ha kvar honom. Benatia kan kanske få högre lön i Tottenham (men tveksamt ärligt talat, Spurs är inte någon klubb som betalar svinmycket) men annars finns ju inget som lockar, så som jag ser det.
Senast redigerad av snillet_1 2014-07-22 kl. 15:53.
2014-07-22, 16:02
Medlem
keranos avatar
Spaniens ekonomi är i botten, men ändå kan de spanska lagen stoltsera med denna lista (köpta med lånade pengar från den miserabla staten).

https://pbs.twimg.com/media/BtJwVlBCcAE03pY.jpg:large
2014-07-22, 16:10
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ingen av dem kommer att gå till Tottenham. Destros agent sade häromdagen att han vill vara kvar i Roma och att Roma vill ha kvar honom. Benatia kan kanske få högre lön i Tottenham (men tveksamt ärligt talat, Spurs är inte någon klubb som betalar svinmycket) men annars finns ju inget som lockar, så som jag ser det.

Vet vi inte har så mycket att locka med

Vet inte vem som tjänar best i spurs, men sett att verthongen har 40 000/veckan nu och kan få en ökning till 60 000/veckan.

Som jag har förstått det så ville inte Roma sälja Destro förut men har nu ändrat sig och är bereda att sälja honom pga de värvade Iturbe.
Dock känns det inte troligt att vi skulle värva benatia. När inte Chelsea klarade av att värva honom (30m) så lär inte tottenham göra det då vår dyraste värvning är ca 30m för lamela xD

Vad vet ni om Benatia? Är han så bra som det låter som :P

Sägs vi byter Sigurd mot Davies samt köper Vorm för ca 3.5m £

https://pbs.twimg.com/media/BtJrboZIQAAuRiT.png:large (Ben davies med tottenham träning)
2014-07-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Spaniens ekonomi är i botten, men ändå kan de spanska lagen stoltsera med denna lista (köpta med lånade pengar från den miserabla staten).

Transfersummorna stämmer inte ens.

Real kan inte låna pengar av den Spanska staten, de hade kunnat de om Spanien hade haft sin egna valuta. ECB har inte köpt skuldobligationer ifrån Real, så vitt jag vet. Real och Barca omsätter enorma summor, de har toppat Deloittes lista över de rikaste klubbarna ett tag nu.

Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Årets Galactico, självklart.

Isco och Di Maria kan få det svårt i och med denna värvning.

Det är redan klart att Di Maria lämnar, inget bekräftat ännu dock.
2014-07-22, 16:11
Medlem
Kroos känns som en bra värvning men James riskerar att bli en kass affär. Inte förvånad att Francolaget vill spänna musklerna dock.

Real och Barcelona lånar på skattebetalarnas bekostnad. Den som inte vet hur bankväsendet funkar förstår ju givetvis inte detta. Kopplingarna mellan styrelserna i olika banker och dessa klubbar plus det offentliga är en enda stor soppa.
Senast redigerad av Slödder 2014-07-22 kl. 16:15.
2014-07-22, 16:11
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano

Vet inte om det är sant.
Men sägs att Real Madrid sålde station/marken till staten, dyrt! för att sedan köpa den tillbaka och då väldigt billigt och på så sätt tjänade enorma summor.

Som sagt, vet ej om det är sant men skulle inte bli förvånad om det var^^
2014-07-22, 16:12
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Transfersummorna stämmer inte ens.

Real kan inte låna pengar av den Spanska staten, de hade kunnat de om Spanien hade haft sin egna valuta. ECB har inte köpt skuldobligationer ifrån Real, så vitt jag vet. Real och Barca omsätter enorma summor, de har toppat Deloittes lista över de rikaste klubbarna ett tag nu.

Det är redan klart att Di Maria lämnar, inget bekräftat ännu dock.

Vilka är de korrekta summorna då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in