2014-08-08, 13:02
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
[i]Någon som kan berätta mer om den här Mauro Icardi?

Ja vart ska man börja, en supertalang som påminner om Balotelli i personligheten.
Kan bli hur bra som helst om han bara fokuserar på fotbollen. Men skandaler har väll följt efter honom precis som Balotelli.

Han var bästa kompis med Maxi Lopez tills Lopez skilde sig med sin fru och när skillsmässan knappt var klar så gifte sig Icardi med Lopez ex. Vilket ledde till stora rubriker där Icardis fotbollstalanger försvann lite.

Men om han slutar visas på bilder där han festar galet varje helg och fokuserar på fotbollen som han gjorde ifjol så absolut visst kan det bli nått av han, talang är en sak den killen inte saknar iaf!
2014-08-08, 13:10
Avslutad
Di Maria är klar för Bayern.
2014-08-08, 13:13
Medlem
NeXos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Di Maria är klar för Bayern.

Källa?
2014-08-08, 13:19
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Men är du på riktigt? Vlaar är fullkomligt värdelös i ett värdelöst Aston Villa. Han spelade i Holland i brist på annat. Snubben är helt borta, stöter och missar varje gång, långsam som få, klumpig. Inte bra nånstans. Säger en del om LvG som lyckades få Vlaar att prestera i Holland.

Lite kul att de "oattraktiva" United lyckades få Vermaelen att hellre gå till United än till Barca. Sedan ville inte United byta (Smalling) mot Vermaelen så det blev ingen deal, men Arsenal får ändå tacka United som förmodligen trissade upp priset. £15M är en bra affär för Arsenal även om de behöver en ersättare nu.

Jadå, på riktigt. Rätt har jag också. Något du borde prova nån gång.
2014-08-08, 13:23
Medlem
Gooodfellas avatar
BBC påstår nu att Verminator är klara för Barca. £15m. Vilken ersättare bör Arsenal gå efter? Hummels är drömmen för mig.
2014-08-08, 13:31
Medlem
4522s avatar
Tror inte Inter är redo att släppa Icardi, kanske om det dyker upp ett monsterbud men inte annars. En råtalang utan dess like, vilken näsa för mål.
2014-08-08, 13:34
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
BBC påstår nu att Verminator är klara för Barca. £15m. Vilken ersättare bör Arsenal gå efter? Hummels är drömmen för mig.
Nkoulou!
2014-08-08, 14:17
Medlem
Langsdales avatar
Citat:

Barca lägger ut närmare 400 miljoner kr på nya mittbackar, och man får Mathieu och Vermaelen

De hade kunnat värvat Alex som bosman och köpt in Hummels eller Benatia för ca 300 miljoner kr. Då hade de fått en världsklass back samt en helt ok mittback som duger bra när Pique eller Benatia/Hummels är skadad.

Men icke, Barca slänger ut 400 miljoner kr på två mittbackar som inte håller i ett topplag.
2014-08-08, 14:25
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Bra peng, Djourou har tydligen sålts permanent nu också till Hamburg (var utlånad innan) vilket ger lite pengar in, så det är väl strax under 20 miljoner man fått in på de två.

Alternativet som jag ser det är att man försöker spela in Chambers som mittback, tar in något billigare med stor potential, och använder överskottet för att finansiera William Carvalho som påstods kunna gå att få för 20+ miljoner pund någonting.

Sedan kan man gärna sälja Cazorla till Atletico, eller något liknande, och plocka in Reus på sin klausul med, det vore något det!
Senast redigerad av zizacon 2014-08-08 kl. 14:28.
2014-08-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Barca lägger ut närmare 400 miljoner kr på nya mittbackar, och man får Mathieu och Vermaelen

De hade kunnat värvat Alex som bosman och köpt in Hummels eller Benatia för ca 300 miljoner kr. Då hade de fått en världsklass back samt en helt ok mittback som duger bra när Pique eller Benatia/Hummels är skadad.

Men icke, Barca slänger ut 400 miljoner kr på två mittbackar som inte håller i ett topplag.

Kan bara hålla med i det du skriver, som Barca supporter hade man ju gärna sett en lite bättre hantering av mittbacks situationen men men, vem vet, Vermaelen kanske är galet grym i Barca.
2014-08-08, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jadå, på riktigt. Rätt har jag också. Något du borde prova nån gång.

Intala du dig det. Sanningen är väl att du är så stendum att du på riktigt tror att Vlaar varit bra i Villa och skulle gå rakt in i United. Skäms på riktigt när jag läser det. Hånad under säsongen, vilket till exempel spruttis nämnt här nyss. Usel försvarare. Det som är skönt när man möter Villa, man vet att de har dåliga mittbackar som till slut kommer ge bort några mål.

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Bra peng, Djourou har tydligen sålts permanent nu också till Hamburg (var utlånad innan) vilket ger lite pengar in, så det är väl strax under 20 miljoner man fått in på de två.

Alternativet som jag ser det är att man försöker spela in Chambers som mittback, tar in något billigare med stor potential, och använder överskottet för att finansiera William Carvalho som påstods kunna gå att få för 20+ miljoner pund någonting.

Sedan kan man gärna sälja Cazorla till Atletico, eller något liknande, och plocka in Reus på sin klausul med, det vore något det!

Carvalho går väl snarare för £37M, vilket är, som jag förstått det, hans utköpsklausul.
2014-08-08, 14:37
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Kan bara hålla med i det du skriver, som Barca supporter hade man ju gärna sett en lite bättre hantering av mittbacks situationen men men, vem vet, Vermaelen kanske är galet grym i Barca.

Tror mer på Vermaelen än Mathieu. Men tror ändå inte att någon av de kommer sätta skräck i sina motståndare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in