2014-07-21, 10:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att det inte kom vatten på den blodiga plastpåsen? Jag hittar inget stöd för det påståendet i FUP.
Du hittar inget stöd för att det kom vatten heller.
Citat:
En Sonata -95 rymmer 373 liter. Tre liter dränker inte allt, man måste välja det man tror på med viss eftertanke. http://bilelib.com/bagagevolym/hyundai/sonata.html
Det var KJ som ville dränka allt i sitt bagageutrymme. - Handskarna säger han ska ha befunnit sig i bagaget sedan febr; påsen kan härröra från inköp 5/5 el. tidigare. - Man måste också välja vem man ska tro på.
Citera
2014-07-21, 10:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du hittar inget stöd för att det kom vatten heller.
Riktigt. Varför påstod du att det inte kom vatten på påsen? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var KJ som ville dränka allt i sitt bagageutrymme. - Handskarna säger han ska ha befunnit sig i bagaget sedan febr; påsen kan härröra från inköp 5/5 el. tidigare. - Man måste också välja vem man ska tro på.
Varför skulle han vilja dränka allt i sitt bagageutrymme? Visst kan handskarna ha befunnit sig i bagaget sedan febr, påsen kan härröra från inköp närsomhelst. Vad vill du säga med det?
Citera
2014-07-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men om det nu skulle vara på det viset att man hjälpt honom städa och farit med lögn
för att skydda honom så ligger det väl nära till hands också att man mycket väl
förstår hur det verkligen till; att det blir närmast omöjligt att upprätthålla bilden av
en oskyldig son och broder.

Det sista: Skönt att höra att du inte heller tror på något sånt här.
Frågan är om de verkligen uppfattar kj som oskyldig eller inte. Han har faktiskt blivit dömd som skyldig. Om det jag skrev visar sig vara sant, så torde det verkliga syftet vara att hålla sig fast vid sin offentliga teori för att undvika att hela familjen åker dit. Men innerst inne så vet de vad som har hänt när det gäller de delar som de har varit delaktiga i, exempelvis städa stugan, ta bort sopor, byta golv på släpvagn, hämtat kj mfl vid Aldersjön, köpt kläder till kj, vet vilka skor och overaller som han har, vilka ryggsäckar, vapen, vet vad som egentligen hände 20-23 maj,osv. Det om något bör få kj att hålla tyst. Betänk att kj betraktar även sina närmsta vänner som sin familj.

En fråga som tidigare inte har diskuterats vad jag kan komma ihåg är huruvida kj kan ha blivit informerad i förväg om vilka mått och steg som MPS var på gång att ta mot bakgrund av att hans äldre bror var aktiv medlem. Någon som vet? Det hade, om så är fallet, förklarat varför kj kunde hålla ett steg före, fram till den gräns då han inte längre hann med att flytta undan bevis. Kj äldre bror behöver inte vara inblandad på något sätt, det räcker med att kj har ställt en fråga och han har svarat ärligt utan någon tanke på att informationen kunde användas som fördel för kj. (en tanke).
Citera
2014-07-21, 14:07
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad för slags kompisar de är, de kallar sig vänner på en internetsajt. Då spelar det ingen roll om de gått i samma skola, hejar på samma hockeylag eller är bröder i samma hemliga ordenssällskap. Det finns anledning att misstänka att relationen har påverkat utredningen. Posten är varken sanslös eller saknar substans.

Presentera då på vilket sätt denna kompisskap på en internetsajt skulle påverka utredningen, du kan väl inte ens i din vildaste fantasi påstå att, vad du påstår, relation via internetsajt skulle ha påverkan på denna utredning eller har du vetskap som ingen annan har på denna jord.
Citera
2014-07-21, 14:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Presentera då på vilket sätt denna kompisskap på en internetsajt skulle påverka utredningen, du kan väl inte ens i din vildaste fantasi påstå att, vad du påstår, relation via internetsajt skulle ha påverkan på denna utredning eller har du vetskap som ingen annan har på denna jord.
Jag har inte påstått att den skulle påverka utredningen, jag bara konstaterar att det finns en relation mellan någon som kan misstänkas och en utredande polis, och det kan påverka utredningen. Det är därför det finns jävsregler, för att en relation kan påverka en utredning.
Citera
2014-07-21, 16:28
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att den skulle påverka utredningen, jag bara konstaterar att det finns en relation mellan någon som kan misstänkas och en utredande polis, och det kan påverka utredningen. Det är därför det finns jävsregler, för att en relation kan påverka en utredning.

Är det någon form av ordklyveri, du påstår ena sekunden "påverka" för att i nästa sekund förneka det, du har ju snart pekat ut alla möjliga GM och diverse "lögnare" och nu även att polis kan ha genom någon form av kompisskap påverkat utredningen.

Du bara smutskastar diverse personer utan någon som helst grund men det har ju varit genomgående då du eldat på alternativteoretikerna vars du har medlemskap
Citera
2014-07-21, 16:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Är det någon form av ordklyveri, du påstår ena sekunden "påverka" för att i nästa sekund förneka det, du har ju snart pekat ut alla möjliga GM och diverse "lögnare" och nu även att polis kan ha genom någon form av kompisskap påverkat utredningen.

Du bara smutskastar diverse personer utan någon som helst grund men det har ju varit genomgående då du eldat på alternativteoretikerna vars du har medlemskap
Jag har inte påstått att utredningen har påverkats av relationer mellan någon polisman och någon inblandad person, sluta snacka skit.
Citera
2014-07-21, 16:33
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Skärp dig nu. Vid minsta misstanke om jävssituation borde poliserna på egen begäran hoppat av utredningen.

Minst två poliser kände bevisligen MB och kriminalforensiker Roed har enligt källor tränat på Bushido Center.

Frågan är inte om dem är facebookbekanta eller blodsbröder sen barnsben. Båda formerna skadar förtroendet för utredningen.
Citera
2014-07-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Skärp dig nu. Vid minsta misstanke om jävssituation borde poliserna på egen begäran hoppat av utredningen.

Minst två poliser kände bevisligen MB och kriminalforensiker Roed har enligt källor tränat på Bushido Center.

Frågan är inte om dem är facebookbekanta eller blodsbröder sen barnsben. Båda formerna skadar förtroendet för utredningen.

Instämmer, frågan är i vilken utsträckning det har påverkat och vilka konsekvenser det resulterade i?

Var det därför MB bara släpptes helt plötsligt utan att han undersökts ordentligt? ex. sushirestaurangen och knivarna där osv... samt kniven/vapnet som VB önksade sig.....???

Varför undersöktes aldrig ANs mobiltelefon? Hon har ju dessutom mordhotat VB strax innan hon mördades!!!

Varför matchades DNAt på VBs vad aldrig med MB, AN eller AB etc.? ? ?
likaså hårstråna?

Varför kom de undan med alla lögner?

Varför ställdes inga frågor angående bilarna som sålts samt att en liknande setts cirkulera vid KJs bostad?

Frågorna är många... och svaren få..... Svaren finns där någonstans så är det bara!
Citera
2014-07-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom jag anser varken MB eller KJ placerade kroppsdelarna i Gula huset eller därbredvid är de inte heller några gärningsmän. De som placerade kroppsdelarna där är gärningsmännen och inga andra, ingen skulle utföra ett sådant uppdrag om det inte var gärningmännen anser jag.
Med den här teroin som jag har är KJ oskyldig och VB:s mor fick aldrig någon objektiv och rättvis utredning för sin enda dotter.
Om gärningmännen skulle haft utländsk bakgrund anser jag, att det skulle ha blivit politiska konsekvenser av det.

Politiska konsekvenser- på vilket sätt menar du?
Citera
2014-07-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Men då det inte fanns någon sådan situation skulle de hoppat av för att blidka dig och Q och era fantasier, kamma dig nu och väx upp.

Däremot så överlämnades ett annat mord i Boden nyligen till utredare i annat distrikt och län därför att en f.d. polis från distriktet var mgm, där gjorde man det rätta men i fallet KJ finns det inte ett uns anledning att avsäga sig ett ärende och dessutom att rikskrim var involverad.
Citera
2014-07-21, 21:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men då det inte fanns någon sådan situation skulle de hoppat av för att blidka dig och Q och era fantasier, kamma dig nu och väx upp.

Däremot så överlämnades ett annat mord i Boden nyligen till utredare i annat distrikt och län därför att en f.d. polis från distriktet var mgm, där gjorde man det rätta men i fallet KJ finns det inte ett uns anledning att avsäga sig ett ärende och dessutom att rikskrim var involverad.
Rikskrim var inte inkopplad när det spanades på mannen som kunde misstänkas och var vän med en polisman.
Senast redigerad av Quarrel 2014-07-21 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in