2014-07-21, 20:39
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Om jag bodde granne med Svenne skulle jag investera i ett bra, och DYRT, basebolltr.

Spara genom att jmfra priser och utvrdera behov r en sak. Det gr man lite till vardags. Men som dessa apor som bara springer omkring och tigger blir man bara less p.

Drinkhoran blir jag trtt p. Men hur fick hon tag i Moeten frn brjan?

Snott med sig en tompava frn nn fest kanske Eller s har hon haft en dejt som bjussat...man fr vl hoppas att hennes dejter fr nt fr pengarna de pungar ut med!
Citera
2014-07-21, 20:42
Medlem
Pinsam tjej, skulle inte bli s himla glad om jag mrkte att jag kpt hem ngot s hade ngot svettats i de. Sen tycker inte jag att man sger att man vill ta taxi och sen inte tnkte betala fr det eller dela, pinsamt.
Citera
2014-07-21, 20:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Dessutom var inte den sminkningen vrd 2000 kronor. Alla produkterna tillsammans skulle g p 2000 vilket ger rtt mnga sminkningar. Hon "sparade" en brkdel...

Citat:
Ursprungligen postat av v50
Tycker den nya familjen som r med idag kom med vettiga rd den hr gngen, allts att jmfra priser och kpa mat vars bst fre datum r p vg att g ut m.m, det r ngot som folk i allmnhet orkar gra, desto frre ids tillverka egen ketchup m.m.

Ja man kan fundera p hur hon rknade egentligen, hon fick en gratis sminkning i butiken s i realiteten kanske hon sparade 50 -100 kr fr kper hon sminket fr 2000 kr s hade hon kunnat sminka sig ganska mnga gnger.

Det dr med att kpa klder p ppet kp och sedan lmna igen dagen/dagarna efter nr man haft dem p fest har jag faktiskt hrt talas om att vissa har satt i system s dr r hon inte ensam.

Exakt. Jag handlade smink frut p ntet, gick vl p ca 1000 spnn. Det rckte till en hel del sminkningar. En gratis sminkning i butiken kan man f fr ngra hundra som sagt var.

Hennes knep med skumpan r nnu mer patetisk. Vem bryr sig vad hon bjuder p eller visst hade det bjudits p knckebrd och vatten vid frsta dejten s kan jag brja undra. Men ett vin fr 60 eller 130 spnn knns sak samma, bara det smakar bra och r trevligt sllskap.

Vidriga mnniska.
Citera
2014-07-21, 20:43
Medlem
Nu r Peter dum i huvudet igen.
Lgga 250 spnn p att laga crocs nr han kan ka till nrmaste stormarknad eller tattarmarknad och kpa nya fr mindre pengar.

Intressant att notera att ingen av damerna avsljar hur de kan spara nnu mer p att teranvnda "feminine hygiene products". Jag lovar att de i alla fall tnkt p det!
Citera
2014-07-21, 20:48
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Exakt. Jag handlade smink frut p ntet, gick vl p ca 1000 spnn. Det rckte till en hel del sminkningar. En gratis sminkning i butiken kan man f fr ngra hundra som sagt var.

Hennes knep med skumpan r nnu mer patetisk. Vem bryr sig vad hon bjuder p eller visst hade det bjudits p knckebrd och vatten vid frsta dejten s kan jag brja undra. Men ett vin fr 60 eller 130 spnn knns sak samma, bara det smakar bra och r trevligt sllskap.

Vidriga mnniska.

Ja det dr att gra hemmagjord skumpa kndes patetiskt, bttre kpa ngot annat i dryckvg som r helt ok samt billigt istllet, fr om folk inser att det r hemmagjort kan det bli en del pinsamheter / snack bakom ryggen.

Citat:
Lgga 250 spnn p att laga crocs nr han kan ka till nrmaste stormarknad eller tattarmarknad och kpa nya fr mindre pengar.

Intressant att notera att ingen av damerna avsljar hur de kan spara nnu mer p att teranvnda "feminine hygiene products". Jag lovar att de i alla fall tnkt p det!

Att laga skor kan vara frsvarbart om det handlar om dyrare skor men foppatofflor knns inte motiverat att laga d man som du sger kan hitta likvrdiga skor till samma pris som vad en renovering av dem skulle kosta hos skomakaren.

F se hur han lagar stvlarna, antar att han anvnder lite silikon eller ngot slags lim.
Citera
2014-07-21, 20:49
Medlem
zingocolas avatar
Fan vad vidrigt snla och ckliga dessa svenskar r. Har aldrig trffat en geners svensk!
Citera
2014-07-21, 20:50
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsmurf
Pinsam tjej, skulle inte bli s himla glad om jag mrkte att jag kpt hem ngot s hade ngot svettats i de. Sen tycker inte jag att man sger att man vill ta taxi och sen inte tnkte betala fr det eller dela, pinsamt.

Detta r s pinsamt s jag bara vill krypa bakom en sten och d!
Citera
2014-07-21, 20:50
Medlem
janssonkarls avatar
Fan vilket as hon r!!!!
Citera
2014-07-21, 20:51
Medlem
Fyra barns familjen r bra fast jag frstr inte om de bara har en inkomst eller om de sparar en ln varje mnad ?

Knns som Peter dumsparar lite den hr gngen Peter crazy eyes

Han som utnyttjar grannarna r bara jobbig att se jvla parasit.

Den tjejen som lnade klder frn butiken och det verkar bara vara jobbig, vill man vara ihop med en sdan NEJ. Jag r old school och vill som kille betala allt men vill inte knna mig utnyttjad eller att hon gr det bara fr att kunna ta ute och inte r intresserad av mig bara att kunna f en kul kvll ute.
Citera
2014-07-21, 20:52
Medlem
Och resten av cykelslangen kan han gra kondomer av, s sparar han sperma ocks!
Citera
2014-07-21, 20:54
Medlem
Majgulls avatar
Citat:

Och oavsett om man sparar ngra spnn eller inte, skulle jag skmmas ihjl om jag lt mina barn g i gamla slitna foppatofflor som lagats i sulan flera gnger. Gr bort! Man sparar inte in p sina barns klder och skor, basta!

Om HAN vill g i ett par lagade gamla ckliga foppatofflor och tro att han sparat 400 spnn om ret p det, fine. Det lider ingen annan av.
Citera
2014-07-21, 20:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zingocola
Fan vad vidrigt snla och ckliga dessa svenskar r. Har aldrig trffat en geners svensk!

Jag r svensk och vldigt osnl. Hatar snlhet, hoppas brudjveln inte hittar sin drmprins och att hon frblir ensam. Att verhuvudtaget sga s som hon gjorde till han och att ta fr givet att killen ska betala.

Har aldrig ngonsin tagit fr givet att killen ska betala. Jag betalar mer n grna fr middagar och dylikt och det oavsett om det r en frsta dejt eller om det r under ett fast frhllande.

Nu sist nr jag och killen var ute och kka middag och fick in notan s fick han den. Antagligen fr att det r vanligast att killen r den som bjuder...visst trevligt att bli bjuden men jag tycker det r trevligt att ge och bjuda ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in