2014-07-28, 21:03
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Jvligt dyra gldlampor har han ocks kpt i s fall, om det r gldlampor.

Koka pasta med vattenkokaren... Vilket innovativt tips Finns det ngon som ger en vattenkokare som inte gr s?

Peter r ju extra lurad genom att g p "ekologiskt".

Dessutom r ju dagens gldlampor (som visserligen r ganska dyra i inkp ifall man ska kpa till hela huset) rtt energisnla och rcker lnge s hur mycket sparade han p att g in med pannlampa i garderoben? Ngra ren p sin hjd..kanske nn krona om ret..

Och makaronerna sen ja. Herrejistanes...jag saknar ord.. Och nsta vecka visar Peter hur man gr sin egna deodorant....
Citera
2014-07-28, 21:06
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Har man tid att sitta p "Facebuck" klockan 12 varje dag, ja d tror jag du r rtt ute.

Tja, r hon arbetsls r ju inte konstigt om hon ftt nippran p att spara in pengar - d behver de nog de om de bor i villa med sina ungar p en ln..?
Citera
2014-07-28, 21:10
Medlem
enfindams avatar
Dagens behllning var den ldre mannen som nstan var sjlvfrsrjande, han verkade s tillfreds med sitt enkla liv. Vet ngon hur man gr sin egen pilsner?
Citera
2014-07-28, 21:15
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Dagens behllning var den ldre mannen som nstan var sjlvfrsrjande, han verkade s tillfreds med sitt enkla liv. Vet ngon hur man gr sin egen pilsner?

http://lmgtfy.com/?q=brygga+egen+%C3%B6l&l=1

Ontopic: Ja han verkar vara en skn snubbe. Inte dumsnl utan en hrlig livsfilosofi
Citera
2014-07-28, 21:15
Medlem
Citat:

Finns massor med kit fr att gra egen l, precis som med vin och snus, googla p typ egen l.
Citera
2014-07-28, 21:43
Medlem
Om man r tvungen att kpa ett visst antal yoghurtar fr att f en "gratis" kylvska.... D r den vl nd inte gratis!?! Undra hur mycket pengar hon gjort av med fr att f sina saker "gratis"?
Senast redigerad av LillaEgo73 2014-07-28 kl. 21:54.
Citera
2014-07-28, 23:16
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Fattar heller inte det med lammfrs.

90kr kilot.. Bland eller flskfrs kostar typ 49kr kilot.

Det handlar inte om priset, utan kvalitet samt knslan av att gjort ett bra kp. han har tidigare visat att han ter kvalitets mat och eko medans de andra familjerna vljer det biligaste rakt av.

Tacos med eko lammfrs vs blandfrs frn Irland och Danmark

Jag tycker han handlar smart och att cyckla r rtt p alla stt och vis.
Citera
2014-07-28, 23:19
Medlem
Citat:

Han hade vl inte s mycket att vlja p. Ngot jetset-liv eller vackra damer som vntar runt hrnet lr inte dyka upp dr....
Citera
2014-07-28, 23:48
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Det trgaste tipset var nog att flytta runt salamibiten fr att en skiva ska rcka till hela brdet. Om han hade skippat salamin och knckebrdet hade han sparat 870:- och om hela familjen hade gjort det samma hade han sparat 3600:- p ett r.
Citera
2014-07-29, 00:37
Medlem
cnbizzzs avatar
den dr bruden som bjuder p sodastreamad vin o sger att det smakar lika som en MOET ahha vilket jvla retard billigaste vinet sodastreamat mot en MOET herregud..slv hade jag knnt direkt om hon hade sodastreamat vin fr 50 kr o ppekat det till henne!notan hamnade p 937:- killen betalade hon betalade iaf 50:- hon ville ju att han skulle visa att han var man o det gr man genom att betala allt.
Senast redigerad av cnbizzz 2014-07-29 kl. 00:52.
Citera
2014-07-29, 00:41
Medlem
Mclarengbgs avatar
Jag vet inte hur serisa de personer som medverkar i programmet r men ett talestt som dyker upp i mitt huvud r: There is no such thing as a free lunch!
Citera
2014-07-29, 01:02
Bannlyst
finns det en amerikansk version isfall vad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här