2014-07-21, 20:43
Medlem
irkens avatar
Nu verkar Riot ta tag i folk som feedar med flit eller är rasister i chatten, dessa personer kommer bli perma-bannade.

Citat:
Today, players that show extreme toxicity (intentional feeding or racism, etc) will be instantly 14-day or permabanned in

Citat:
If this #leagueoflegends initiative is effective, we'll be rolling it out more permanently. Every permaban case is reviewed.

Bra initiativ utav dem! Och klagar man på sin man så kommer dem publicera ens chatloggar - klagar man inte så ger dom fan i det. Jag tycker det är rätt utav dem i varje fall, och jag hoppas folk fattar att dem beter sig dåligt när dem blir perma-bannade.
Citera
2014-07-21, 21:24
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nu verkar Riot ta tag i folk som feedar med flit eller är rasister i chatten, dessa personer kommer bli perma-bannade.

Bra initiativ utav dem! Och klagar man på sin man så kommer dem publicera ens chatloggar - klagar man inte så ger dom fan i det. Jag tycker det är rätt utav dem i varje fall, och jag hoppas folk fattar att dem beter sig dåligt när dem blir perma-bannade.

Hur bedömmer dom att dom feedar med flit? Måste dom inte kolla på matchen då? Jag menar kommer ihåg i Bronze och Silver kan somliga ha 1-12 utan mening.
Citera
2014-07-21, 21:57
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Hur bedömmer dom att dom feedar med flit? Måste dom inte kolla på matchen då? Jag menar kommer ihåg i Bronze och Silver kan somliga ha 1-12 utan mening.
Det syns ju väldigt väl på items & CS om man feedar med flit, men antagligen så kollar dom på matcherna eller gör någonting annat så att det är en "garanterad" feeder som blir bannad och inte någon som bara har haft otur.
Lite skillnad på om man är 0-30 utan items och 0-12 med items & lite cs.
Citera
2014-07-21, 21:59
Medlem
Aviarts avatar
Ska precis gå min första rankade, har medvetet inte spelat rankat för jag har haft förutfattade meningar om det men jag blev jävligt sugen nu. Tänkte bara höra med er, är folk likadana i chatten? Skriker och härjar menar jag, och är där något speciellt jag ska tänka på?
Citera
2014-07-21, 22:00
Medlem
Citat:

Det är endast idag dock, tycker det är lite väl hårt dessutom. Om det är ranked förstår jag, och rasism, men inte om man feedar i normal...

lite såhär känner jag https://www.youtube.com/watch?v=jhpmbUwVydk
Citera
2014-07-21, 22:04
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Det är endast idag dock, tycker det är lite väl hårt dessutom. Om det är ranked förstår jag, och rasism, men inte om man feedar i normal...

lite såhär känner jag https://www.youtube.com/watch?v=jhpmbUwVydk
Det är endast idag på grund utav att dem ska utvärdera hur det har gått, inte speciellt konstigt med andra ord.

Det spelar väl ingen roll om du feedar med flit i normal eller i ranked? Båda två är minst lika illa och båda två ska inte alls hända.
Citera
2014-07-21, 22:24
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Ska precis gå min första rankade, har medvetet inte spelat rankat för jag har haft förutfattade meningar om det men jag blev jävligt sugen nu. Tänkte bara höra med er, är folk likadana i chatten? Skriker och härjar menar jag, och är där något speciellt jag ska tänka på?

Ja de skriker och härjar troligtvis ännu mer, finns många som har en väldigt dålig naturlig moral eller bara "bräcker" lätt och kan gärna ta ut det på sina lagkamrater och spelet och motståndarlaget etc.

En tumregel är annars att vara så tyst som möjligt, låta bli att skriva något elakt även om du verkligen, verkligen känner att du måste och inte skriva tvetydiga saker, eftersom de kommer tolkas negativt. Det "bästa" vore att egentligen ignorera alla och bara köra på, typ. Var så positiv som möjligt. Kör ditt eget race dock. Sådana floskler.
Citera
2014-07-21, 22:28
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Det är endast idag på grund utav att dem ska utvärdera hur det har gått, inte speciellt konstigt med andra ord.

Det spelar väl ingen roll om du feedar med flit i normal eller i ranked? Båda två är minst lika illa och båda två ska inte alls hända.

Kan bara hålla med. Det behövs hårdare tag för att bli av med alla troll som förstör spelet. Bara för att det är normal så innebär inte det att man ska feeda med flit och förstöra för alla andra så som de polska premade trollen håller på. Inget ont om polacker men 90% av alla troll man träffar har antigen PL i sitt namn eller spammar polska svordommar i chatten.
Citera
2014-07-21, 22:31
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
En tvättäkta narcissistisk lolspelare svarar direkt. Kan någon med intelligenskvot över sitt skonummer kanske väga in här?

Beror på din rank faktiskt. Från brons till silver var det förjävligt, i guld är det mycket bättre folk men det kan ju variera klart. Har dock bättre erfarenheter i guld.
Citera
2014-07-21, 23:10
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Ja de skriker och härjar troligtvis ännu mer, finns många som har en väldigt dålig naturlig moral eller bara "bräcker" lätt och kan gärna ta ut det på sina lagkamrater och spelet och motståndarlaget etc.

En tumregel är annars att vara så tyst som möjligt, låta bli att skriva något elakt även om du verkligen, verkligen känner att du måste och inte skriva tvetydiga saker, eftersom de kommer tolkas negativt. Det "bästa" vore att egentligen ignorera alla och bara köra på, typ. Var så positiv som möjligt. Kör ditt eget race dock. Sådana floskler.

Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Beror på din rank faktiskt. Från brons till silver var det förjävligt, i guld är det mycket bättre folk men det kan ju variera klart. Har dock bättre erfarenheter i guld.

Gick finfint, vann med hyfsade stats. Var rätt trevligt folk utom en junglare som tog sig sin tid innan h*n gjorde något för laget. Sen klagade resten av gamet tills vi vann och h*n tog sig friheten att vråla på andra laget med "GG EEEEAASSYY!!" -.-
Citera
2014-07-22, 07:45
Medlem
Jösses, tycker synd om spelare som är nya i LoL.

Jag har inte varit i ett enda game med mitt nya konto med enbart nybörjare i, det är fan sjukt alltså.

Svårare att vinna i dessa games än när man spelar sitt riktiga i normal queue ju.
Citera
2014-07-22, 07:54
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Jösses, tycker synd om spelare som är nya i LoL.

Jag har inte varit i ett enda game med mitt nya konto med enbart nybörjare i, det är fan sjukt alltså.

Svårare att vinna i dessa games än när man spelar sitt riktiga i normal queue ju.

Tror det går rätt fort att hamna i en seedningsgrupp där nybörjare håller till, alltså attm an får så pass låg winrate. Kanske hjälper om man säger att mna är ny i början. (Där man får välja sin skillnivå innan man börjar lira)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in