• 1
  • 2
2014-07-21, 17:38
Medlem
Jag kan inte öppna safari på min macbook 10.7.5
När man klickar på safari så visar den att safari är igång men inget fönster kommer upp.
Jag har testat att starta om som vanligt, samt med säker start, men inget utav det verkar hjälpa.
Någon som vet vad som är fel?
Eller/och kan hjälpa mig få igång safari?
Citera
2014-07-21, 17:41
Medlem
Existents avatar
Har du uppdaterat Safari eller någonting?
Är allting up2date?
Citera
2014-07-21, 17:41
Medlem
Louises avatar
Om programmet är igång, prova cmd+N för att öppna ett nytt fönster

(cmd är knappen till höger/vänster om mellanslagstangenten, den med kringlan).
Citera
2014-07-21, 17:54
Medlem
Så vitt jag vet så är allting uppdaterat, och när man för pilen till menyn för safari så blir det bara en snurrande badboll.

Jag testade cmd + n men det hände ingenting :/
Citera
2014-07-21, 17:58
Medlem
Louises avatar
Prova att avinstallera programmet och installera om det. Dra det helt enkelt till papperskorgen och ladda ner det på nytt från App Store. På det sättet riskerar du dock att bli av med alla sparade lösenord, bokmärken och andra inställningar, så det kan vara bra att göra en backup av dem först (om du inte redan backar upp allt via Time Machine).

Edit: Så enkelt var det visst inte. Här finns en bruksanvisning för att avinstallera Safari:
http://www.uninstallonmac.com/how-to...i-on-mac-os-x/
Citera
2014-07-21, 18:01
Medlem
När jag drog det till papperskorgen så står det "safari" krävs av mac os x och får inte ändras eller raderas.
Citera
2014-07-21, 18:06
Medlem
Haha ja och dessutom krångligare att avinstallera safari när man måste ladda ner ett program för att kunna göra det, då safari inte går att öppna så att man kan ladda ner detta program :/
Citera
2014-07-21, 18:07
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Prova att avinstallera programmet och installera om det. Dra det helt enkelt till papperskorgen och ladda ner det på nytt från App Store. På det sättet riskerar du dock att bli av med alla sparade lösenord, bokmärken och andra inställningar, så det kan vara bra att göra en backup av dem först (om du inte redan backar upp allt via Time Machine).

Edit: Så enkelt var det visst inte. Här finns en bruksanvisning för att avinstallera Safari:
http://www.uninstallonmac.com/how-to...i-on-mac-os-x/

När man uppdaterar ett program på Mac, så behöver man inte avinstallera det först.
Citera
2014-07-21, 18:14
Medlem
Nu när jag försökte starta om safari så ploppar det upp en ruta där det sår : programmet "safari" tvingades avslutas när det försökte återställa sina fönster. Vill du låta det återställa sina fönster igen?

Och så kan man välja mellan återställ inte fönster och återställ fönster.

Problemet där dock är att pilen är badboll och jag kan inte välja.
Citera
2014-07-21, 18:19
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
När man uppdaterar ett program på Mac, så behöver man inte avinstallera det först.
Ja, det är sant. Men enligt TS är programmet redan uppdaterat, därav mitt tips om av- och nyinstallation.
Citera
2014-07-21, 18:20
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockMySocksOff
Nu när jag försökte starta om safari så ploppar det upp en ruta där det sår : programmet "safari" tvingades avslutas när det försökte återställa sina fönster. Vill du låta det återställa sina fönster igen?

Och så kan man välja mellan återställ inte fönster och återställ fönster.

Problemet där dock är att pilen är badboll och jag kan inte välja.
Prova med enter, eller esc... eller låt den bara snurra ett tag.
Citera
2014-07-21, 18:25
Medlem
Varken enter eller esc funkar och jag har låtit den snurra, inget händer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem