2014-07-20, 23:49
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
FUP s. 1092

Skickat till 073-*****79, 2012-08-01, 19:34:26 med texten "Ska vi träffas"
Svar skickas från 073-*****79 , 2012-08-01, 19:45:18 med texten "Kom då".
Ett nytt sms skickad då till 073-*****79, 2012-08-01, 20:42:39 med texten "Men jag sa jag sluta ju förlåt igen "

Jag förstår inte sista svaret??

Citat:
Det som dels känns så jobbigt är att det figurerat relativt mycket människor runt VB med motiv, allt ifrån han ifrån luleå hon anklagade för våldtäkt till fam. B och jag kan inte annat än känna en viss frustration över det för man skall granska noga samt kritiskt och då emot alla och ignorera sin inre instinkt (oftast) och favoriseringsmöjlighet och detta är för min kritiska sida en fröjd, tyvärr, då jag ständigt känner att de hela motiven runt VB ej är utredda till fullo ex. Vad handlade det sista smset om? Jag tolkar det som att man faktiskt har setts och hon ber om ursäkt för någonting? nu oklart vad isåfall eftersom man då specifikt själva inte la märke till eller valde att inte fråga om? , så det kan jag tycka att det borde man kanske frågat då dels för hans egna skull, dessa papper ska ju trots allt ut i offenligheten och om vi ser till idag så tror jag nog ex. Han hade kanske önskat att få svara på just det mer ingående, det hade iaf jag, om jag var oskyldig. Inte sagt att just han är skyldig då.
Mvh.

Någon som har någon ny inriktning eller syn på/om dessa sms idag ?

Citerar även min egna uppfattning om hur jag väljer att tolka dessa sms och varför jag anser det dåligt uppföljt.
Citera
2014-07-21, 00:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vill minnas att draperiet försvann i samband med storstädningen som föräldrarna hjäpte till med, och då var det säkert deras initiativ. Pappa JJ fick aldrig frågan. Katten har jag förträngt. Men vad spelar det för roll? Tror du att den är mordvapnet? V-formade klor...
Först sa han att det grannen såg kan ha varit duschdraperiet; sedan att draperiet slängts vid nyår eller i januari. Han har hela tiden lämnat motstridiga uppgifter och skyllt på sitt dåliga minne. - Kniven med kulhandtaget har fadern aldrig nämnt som en kniv KJ innehaft; här fick han en fråga om vilka knivar KJ ägt men just denna karakteristiska kniv kom fadern inte ihåg, men å andra sidan kunde KJ minnas att han slängt kniven i jan/febr - trots att flera personer sett kniven kort tid före VB:s försvinnande samt att skrönan om "tuggben" och "repat knivblad" måste adderas till de anatomiska studier KJ bevisligen bedrivit samma natt som hunden dog. - Tror inte du inser allvaret i KJ:s styckade kaniner, skjutna småfåglar, hastigt avliden hund ivägkörd på en pulka mitt i natten, "Slaughter Your World", försvunnen katt, raderandet av VB:s samtliga sms, osv.

Varför kom det inget vatten på den blodiga plastpåsen i KJ:s bil? Det var 3 l vatten som enligt KJ den 11 maj dränkte allt som fanns i bagageutrymmet.
Citera
2014-07-21, 00:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Någon som har någon ny inriktning eller syn på/om dessa sms idag ?

Citerar även min egna uppfattning om hur jag väljer att tolka dessa sms och varför jag anser det dåligt uppföljt.

"lös tråd"

Även om mini svarat på detta så återstår VBs svar... vad menar VB?

Vad är det hon har slutat med?

VB skriver detta till KJ på FB 2012-08-01 18:35
"hej jag blir lite sent .blire bra 20:00"

Varför skriver hon då till AB 19:34:26 "Ska vi träffas"
Citera
2014-07-21, 00:12
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du definierar kompisskap på ett adekvat sätt.

Det räcker väl för somliga här att de hälsat lite flyktigt på varandra på stan så är de
genast hur bundis som helst med varandra och man förväntas mörka bevis och
skydda utav helvete...och lägga ut sina illasinnade nät för att snärja en stackars
viljelös och helt oförarglig autist i samhällets marginal...

Vänta bara; den där otäcka sammansvärjningen på polisiär basis kommer nog innan
det är slut på smaskigheterna att ha svällt ända till huvudstaden: order uppifrån
HÖGSTA ORT, rikspolischefen själv, att sätta till alla klutar för att KJ skulle dömas.
Det måste nog ändå vara något mycket, mycket speciellt med den unge herren eftersom
man så febrilt vill ha bort honom från samhället och in där man vet var man har honom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18957237.ab

Här är iallafall Askens uppfattning.
Enligt henne löstes hela fallet pga. 112* slagningen.
Citera
2014-07-21, 00:12
Medlem
Mordet på VB kan ses som ett planerat mord och vid planerade mord finns det ett motiv. Det har lagts fram olika teorier eller spekulationer om det. Jag anser en logisk teori som framförts är att hon påstod VB att hon var gravid och väntade barn.
Om hon sagt det till en man som absolut inte ville ta på sig något faderskap anser jag det fullt möjligt att den här planen om mordet på VB växte fram med det motivet.
Vid obduktionen framkom det att hon var inte gravid, men om en kvinna säger att hon är gravid är det lätt att tro så är fallet.
En man kan aldrig tvinga kvinnan att utföra abort, utan det är kvinnan som bestämmer om hon skall föda barnet eller inte.
Något annat motiv har jag svårt att inse som svartsjuka eller ekonomiska motiv, som annars är vanliga, vid mord på kvinnor.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-21 kl. 00:18.
Citera
2014-07-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Minst en kompis i utredningen har jag redan visat. Häng med, så slipper jag upprepa. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Du hoppade över pudelns kärna.. på vilket sätt är de kompisar och det skulle i sådant fall vara försvårande för polismännen i detta fall ??

Har de gått i samma skola, hejar på samma hockeylag eller vad ?

Du måste ju ha något delge då du slänger ur dig en sanslöst post som inte har någon substans.
Citera
2014-07-21, 00:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Inte en chans i denna värld att någon har planterat bevis mot kj. Däremot är jag övertygad om att jj, AJ och DJ har hjälpt honom genom att städa samt ljugit om både det ena och det andra för att skydda honom, sannolikt för att de älskar honom och kan inte för sina liv tro att han, med sitt handikapp kan ha gjort det.

Någon konspiration har inte förekommit, annat än i konspirationsteoretikernas värld.
Men om det nu skulle vara på det viset att man hjälpt honom städa och farit med lögn
för att skydda honom så ligger det väl nära till hands också att man mycket väl
förstår hur det verkligen till; att det blir närmast omöjligt att upprätthålla bilden av
en oskyldig son och broder.

Det sista: Skönt att höra att du inte heller tror på något sånt här.
Citera
2014-07-21, 01:57
Medlem
Eftersom jag anser varken MB eller KJ placerade kroppsdelarna i Gula huset eller därbredvid är de inte heller några gärningsmän. De som placerade kroppsdelarna där är gärningsmännen och inga andra, ingen skulle utföra ett sådant uppdrag om det inte var gärningmännen anser jag.
Med den här teroin som jag har är KJ oskyldig och VB:s mor fick aldrig någon objektiv och rättvis utredning för sin enda dotter.
Om gärningmännen skulle haft utländsk bakgrund anser jag, att det skulle ha blivit politiska konsekvenser av det.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-21 kl. 02:11.
Citera
2014-07-21, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Inte en chans i denna värld att någon har planterat bevis mot kj. Däremot är jag övertygad om att jj, AJ och DJ har hjälpt honom genom att städa samt ljugit om både det ena och det andra för att skydda honom, sannolikt för att de älskar honom och kan inte för sina liv tro att han, med sitt handikapp kan ha gjort det.

Planteringsteorierna verkar bara ha ett syfte, att skapa någon sorts alternativ förklaring som skulle kunna ge incitament för att få kj friad från dådet. Sedan finns det dem som verkar ha maniskt fokus på att bortförklara allt, då ingenting med 100% säkerhet kan bevisas eller hitta på de mest tokiga idéerna som kan uppbringas på flashback, exempelvis skåpbilar med badkar, machetegrabbar från något mer exotiska breddgrader än Boden, osv. Det som fortfarande är intressant är huruvida han har haft någon medhjälpare, vart mord- och styckplats, samt vad som egentligen hände (motivbild). Min gissning är att det är AB som hjälpte honom. Andra kandidater är NS, AH, PH, WL eller transingen från ske-å. MB är inte inblandad, men han vet sannolikt vad som hände men mår dåligt av att han inte förhindrade det hela (gissning).

Någon konspiration har inte förekommit, annat än i konspirationsteoretikernas värld.
Du påstår att det inte är planterat något bevis mot KJ, men det är endast ditt eget påstående.
Anser du också att kroppsdelarna i Gula huset fanns där sedan VB blev mördad och styckad ?
Skåpbilen som kan vara intressant i det här sammanhangen är en mindre Ford skåpbil och där har inte funnits plats för något badkar, däremot kan ett gult skynke som setts i den vara intressant där bilen stått gömd i skogen , sannolikt för att inte bli observerad.
Badkaret är utraderat därför det blir inte logiskt, med den mindre skåpbilen.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-21 kl. 02:20.
Citera
2014-07-21, 02:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du påstår att det inte är planterat något bevis mot KJ, men det är endast ditt eget påstående.
Anser du också att kroppsdelarna i Gula huset fanns där sedan KJ blev mördad och styckad ?
Skåpbilen som kan vara intressant i det här sammanhangen är en mindre Ford skåpbil och där har inte funnits plats för något badkar, däremot kan ett gult skynke som setts i den vara intressant där den setts stått gömd i skogen bilen, sannolikt för att inte bli observerad.
Badkaret är utraderat därför det blir inte logiskt, med den mindre skåpbilen.
Du påstår däremot att det är planterat bevis mot KJ, men det är endast ditt eget påstående.

Sedan blev det fel när du skulle skriva vem som blev mördad och styckad.
Det är KJ som mördat och styckat. Offret har initialerna VB.

Så nu har du plockat bort badkaret ur skåpbilen till slut. Bra att du insåg hur ologiskt
det blev med nåt sånt.
Har eventuellt något badkar figurerat i den här historien så är det väl i så fall det som
återfinns hemma i unge Johanssons lägenhet. Där kan ett och annat olustigt ha
utspelat sig som rör Vachareeyas grymma öde.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Anser du också att kroppsdelarna i Gula huset fanns där sedan VB blev mördad och styckad ?
Dom kan ju inte gärna ha funnits där innan hon blev mördad och styckad...
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-21 kl. 03:04.
Citera
2014-07-21, 07:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du hoppade över pudelns kärna.. på vilket sätt är de kompisar och det skulle i sådant fall vara försvårande för polismännen i detta fall ??

Har de gått i samma skola, hejar på samma hockeylag eller vad ?

Du måste ju ha något delge då du slänger ur dig en sanslöst post som inte har någon substans.
Jag vet inte vad för slags kompisar de är, de kallar sig vänner på en internetsajt. Då spelar det ingen roll om de gått i samma skola, hejar på samma hockeylag eller är bröder i samma hemliga ordenssällskap. Det finns anledning att misstänka att relationen har påverkat utredningen. Posten är varken sanslös eller saknar substans.
Citera
2014-07-21, 08:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Först sa han att det grannen såg kan ha varit duschdraperiet; sedan att draperiet slängts vid nyår eller i januari. Han har hela tiden lämnat motstridiga uppgifter och skyllt på sitt dåliga minne. - Kniven med kulhandtaget har fadern aldrig nämnt som en kniv KJ innehaft; här fick han en fråga om vilka knivar KJ ägt men just denna karakteristiska kniv kom fadern inte ihåg, men å andra sidan kunde KJ minnas att han slängt kniven i jan/febr - trots att flera personer sett kniven kort tid före VB:s försvinnande samt att skrönan om "tuggben" och "repat knivblad" måste adderas till de anatomiska studier KJ bevisligen bedrivit samma natt som hunden dog. - Tror inte du inser allvaret i KJ:s styckade kaniner, skjutna småfåglar, hastigt avliden hund ivägkörd på en pulka mitt i natten, "Slaughter Your World", försvunnen katt, raderandet av VB:s samtliga sms, osv.

Varför kom det inget vatten på den blodiga plastpåsen i KJ:s bil? Det var 3 l vatten som enligt KJ den 11 maj dränkte allt som fanns i bagageutrymmet.
Hur vet du att det inte kom vatten på den blodiga plastpåsen? Jag hittar inget stöd för det påståendet i FUP.

En Sonata -95 rymmer 373 liter. Tre liter dränker inte allt, man måste välja det man tror på med viss eftertanke. http://bilelib.com/bagagevolym/hyundai/sonata.html
Senast redigerad av Quarrel 2014-07-21 kl. 08:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in