2014-07-20, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, hon sträcker sig till det förvisso som du nämner.
Men hon är misstänkt för något värre än så.

Den 24-åriga kvinnan misstänks för mord på den 22-åriga kvinnan i lägenheten i Askersund.
http://na.se/nyheter/nyheter/1.2543415-grannar-sag-misstankt-bil
Ja, hon misstänks för mord. Det säger jag inte emot.
Citera
2014-07-20, 23:00
Medlem
Grandiosos avatar
De tänder ljus för offret

I kväll tänder Askersund ljus för att hedra den mördade 22-åringen.
– Alla är berörda, säger initiativtagaren Sanna Falk Berlin, 24.

– Jag vill visa att vi är många som tänker på kvinnans familj och vänner som är drabbade. Många har hört av sig och är positiva till initiativet, säger Sanna Falk Berlin.

http://na.se/nyheter/askersund/1.2565767-de-tander-ljus-for-offret

I exakt denna stund tänder man ljusen!
Citera
2014-07-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kan du påstå det utan att veta mer än vad någon har skvallrat för skvallerpressen?

Av den enda anledning att attackera en person med en hammare och sedan knivhugga den personen är för mig en handling där man bör ha insikt om att den personen kan dö. Hammarslaget i sig är misshandel eller grov misshandel men att sedan gå vidare och knivhugga personen är enligt mig ingenting annat än mord.

Dråp om det varit ett knivslagsmål mellan två parter där det delas ut hugg från båda sidor och där ett hugg till slut slutar så illa att den ena parten avlider. Men inte om det nu är som aftonbladets poliskälla, fågeln som kvittrat af i örat eller vad man ska säga uppger ska ha sagts i förhör.

Du får vänta tills FUP:en kommer så ska jag göra en grundlig analys av den som jag gjorde på en annan sida efter Vollsjömordet så sa du få se hur jag resonerar och varför.
Citera
2014-07-20, 23:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Av den enda anledning att attackera en person med en hammare och sedan knivhugga den personen är för mig en handling där man bör ha insikt om att den personen kan dö. Hammarslaget i sig är misshandel eller grov misshandel men att sedan gå vidare och knivhugga personen är enligt mig ingenting annat än mord.

Dråp om det varit ett knivslagsmål mellan två parter där det delas ut hugg från båda sidor och där ett hugg till slut slutar så illa att den ena parten avlider. Men inte om det nu är som aftonbladets poliskälla, fågeln som kvittrat af i örat eller vad man ska säga uppger ska ha sagts i förhör.

Du får vänta tills FUP:en kommer så ska jag göra en grundlig analys av den som jag gjorde på en annan sida efter Vollsjömordet så sa du få se hur jag resonerar och varför.
Det du nu berättar har en läcka skvallrat för skvallerpressen. Vet du något?
Citera
2014-07-20, 23:21
Medlem
Citat:
Tror du har rätt för dig.

Och angående den sista meningen: det kunde ha blivit HAN istället som hon riktade
in sig på med sin mordiska strävan.
Fast nu verkar det ju som om han inte riktigt kunde släppa taget om henne utan velade
fram och tillbaka mellan de två tjejerna och därför levde väl ändå ett visst hopp hos
vederbörande och då blev det rivalen som skulle utplånas från jordens yta.

Samtidigt till JA´s "försvar", jag tror att väldigt många av oss suttit i en situation där vi varit väldigt intresserad/kär i två personer samtidigt och hur svårt det kan vara att faktiskt välja den ena, man väger för och nackdelar mot varandra och Jonna hade säkerligen (för JA) sidor som han gillade hos henne som inte Lovisa hade och tvärt om.

Jag sitter just nu i en situation där jag inte vet vilken kvinna jag ska välja, inte legat med någon av dem ännu men båda två är sådana som jag mycket väl skulle kunna se som mammor till mina framtida barn mm....en oerhört jobbig sits.

Jag tror att man när man till slut väljer bort en av personerna (i de flesta fall gör man det) måste vara ärlig mot den man väljer bort och inte ens ge några små förhoppningar om att "kanske längre fram" ....
Citera
2014-07-20, 23:24
Medlem
Citat:
Så du menar att det inte behöver vara sant det där med hammaren och kniven?

Okay då. Vill du ifrågasätta detta också så får du väl göra det.
Tvivla på du.
Ett offer finns väl åtminstone här? (i nivå med din sista fråga )

Jag har faktiskt bara hört från skvallerpressen att hon erkänt vållande och misshandel och då skvallerpressen skriver så så är det ett erkännande man bör ta med en nypa salt, eller?

Den sk skvallerpressen har ofta visat sig ha information i många olika mordfall och annat som har stämt in rätt så bra, jag tror inte att dem i första taget publicerar saker utan att vara rätt så säkra på det som publiceras, men det är bara vad jag tror.

Kan Zlatan stämma skvallerpressen för förtal eller vad det nu handlade om och få en större summa pengar så kan nog anhöriga till ett mordoffer göra det ifall det visar sig att pressen endast skrivit på lösa spekulationer och gissningar.
Citera
2014-07-20, 23:27
Medlem
Citat:
*suck* Diskussionen som du hoppade in i löd:

Vet du mer? Vet du att JH har gjort sig skyldig till något som leder till högre brottsrubricering än dråp?

Vad jag har förstått så har polisen meddelat att hon har erkänt misshandel och vållande till annans död. Utöver det har hon begått brott mot griftefriden.

Brottsrubriceringar som erkänns ska man inte fästa för stor vikt vid, hade jag t ex blivit anmält för våldtäkt och det funnits klara bevis så hade jag försökt få ner det till olaga intrång då det ger kortare straff.

Jonna är sannolikt medveten om att misshandel och vållande ger kortare straff än fängelse och då erkänner hon det eftersom hon faktiskt erkänt att det är hon som tagit livet av Lovisa, sen hoppas hon på att hennes städning ska vara riktigt bra utförd så det inte går att visa annat från den och att polisen inte ska kunna binda henne till dråp/mord.

En chansning helt enkelt...
Citera
2014-07-20, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Brottsrubriceringar som erkänns ska man inte fästa för stor vikt vid, hade jag t ex blivit anmält för våldtäkt och det funnits klara bevis så hade jag försökt få ner det till olaga intrång då det ger kortare straff.

Jonna är sannolikt medveten om att misshandel och vållande ger kortare straff än fängelse och då erkänner hon det eftersom hon faktiskt erkänt att det är hon som tagit livet av Lovisa, sen hoppas hon på att hennes städning ska vara riktigt bra utförd så det inte går att visa annat från den och att polisen inte ska kunna binda henne till dråp/mord.

En chansning helt enkelt...
Men du vet fortfarande ingenting.
Citera
2014-07-20, 23:32
Medlem
Citat:
Men du vet fortfarande ingenting.

Jag vet att saker och ting stått i tidningen, det har det gjort så det vet jag. Jag vet också massor med andra saker så att skriva att jag inte vet någonting är faktiskt en rätt så grov förolämpning.

Om jag frågar dig samma sak, vet du någonting (om detta aktuella fall som vi diskuterar här). ?
Citera
2014-07-20, 23:37
Medlem
Lite OT men ikväll vid 23 tiden tändes ljuslyktor som släpptes upp i luften för Lovisa vid badplatsen här i Askersund.
Citera
2014-07-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Lite OT men ikväll vid 23 tiden tändes ljuslyktor som släpptes upp i luften för Lovisa vid badplatsen här i Askersund.

Det var det mest Ontopic jag läst här. Word.
Citera
2014-07-21, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
Det var det mest Ontopic jag läst här. Word.
Synd att det stör dig, dock så finns länken till NA där det står redan utlagd här några sidor tidigare. Vi som bor här och känner anhöriga tycker det är värt att uppmärksamma detta fina initiativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in