2014-07-20, 20:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det måste ju närmast anses vara en historisk händelse att KJ alldeles på egen hand slänger ett skitigt duschdraperi. - Vad hände förresten med katten han enligt uppgifter till IG skaffat sig efter sin så olyckligt förolyckade jakthund? - Fick katten ta över hundens skottsäkra väst?
Jag vill minnas att draperiet försvann i samband med storstädningen som föräldrarna hjäpte till med, och då var det säkert deras initiativ. Pappa JJ fick aldrig frågan. Katten har jag förträngt. Men vad spelar det för roll? Tror du att den är mordvapnet? V-formade klor...
Citera
2014-07-20, 20:58
Medlem
Fantastisk underhållning i tråden just nu. Få se nu, var lade jag mitt popcorn? Läsken? Ah bara att luta sig tillbaka och njuta av humorn. Under tiden: något som borde kunna förstås av båda sidorna.

Jag trodde de flesta här inne var kapabla till logiskt tänkande i fler än ett led men jag har nog fel. Ett högprofilmord som detta sätter orten och den lokala snuten på kartan och sätter stor press på att man klarar upp detta. Snabbt dyker ett huvudspår upp, pappa blå känner att man snabbt kan scora tungt genom att fälla honom. Man går allin. Måhända struntar man i alternativen och måhända väljer man att, låt säga, tweaka vevisen en smula, blunda för en del som inte passar in i syftet. Allt för att minimera risken att bli medias måltavlor på fel sätt.

Konspiration mot KJ? Nä, det kan man inte kalla det. Hjälpa MB? Nä inte det heller. Kan fortfarande KJ vara skyldig? Naturligtvis, men lika rimligt oskyldig. Foliehattar och anti-KJ: Vill bara försöka få er att förstå att allt inte är svart eller vitt. Jag vill presentera: Grått!
Citera
2014-07-20, 21:01
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte glömt. Bevis kommer sällan likt stekta sparvar flygande genom luften. Man måste leta efter dem. Det fanns inga innan polisen letade.

Det är inte första gången, man ser att du kör med teorier som saknar bevis.
Sett det i flera trådar tidigare, varför är det så tro. Du verkar hysa ett starkt förakt mot polismyndigheten. Kan finnas luckor kanske i utredningen och att brottsplats/mordvapen saknas osv. Men jag tror inte du hade lyckats bättre. Du kan ju ge dig ut och hjälpa till och leta upp tex brottsplatsen (lycka till). På det stora hela så hamnade KJ där han hör hemma. Så värre kunde det ha slutat.
Citera
2014-07-20, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är inte första gången, man ser att du kör med teorier som saknar bevis.
Sett det i flera trådar tidigare, varför är det så tro. Du verkar hysa ett starkt förakt mot polismyndigheten. Kan finnas luckor kanske i utredningen och att brottsplats/mordvapen saknas osv. Men jag tror inte du hade lyckats bättre. Du kan ju ge dig ut och hjälpa till och leta upp tex brottsplatsen (lycka till). På det stora hela så hamnade KJ där han hör hemma. Så värre kunde det ha slutat.
Jag är inte sämre än polisen, den körde också med teorier som saknar bevis. "Hon är styckad, det måste vara knäppskallen".

Har du något konstruktivt att komma med? Stör det dig att MB har kompisar i utredningen? Har du någon teori om hur KJ skulle ha utfört brottet, och var?
Citera
2014-07-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Skulle kunna", ja.
Det är en jävla skillnad det.

Det är mycket kan, kunde, kunnat.

Återstår att visa att det verkligen också är gjort.
Kan du det, eller?

Man kan ju ändra datum i spaningsloggen också
Citera
2014-07-20, 21:50
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det har du helt rätt i, till och med Uno kan ha varit där på sin fritid och funderat om den kände lukten av cadaverine eller inte. Men tala då om vad är din poäng med att någon ska ha filmat?

Jag svarade på din fråga (följdfrågan) som du hoppade in och ställde. Poängen är alltså en motpoäng på den. Inga konstigheter här inte.
Citera
2014-07-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag är inte sämre än polisen, den körde också med teorier som saknar bevis. "Hon är styckad, det måste vara knäppskallen".

Har du något konstruktivt att komma med? Stör det dig att MB har kompisar i utredningen? Har du någon teori om hur KJ skulle ha utfört brottet, och var?

Nu återkom du igen till "kompisar" men varken svarar eller delger tråden på vilket sätt de är "kompisar", vet inte hur du definierar kompis men för de flesta är det någon man har någorlunda frekvent kontakt med och då och då umgås med.

Nu verkar det vara t.o.m. två "kompisar" så denna poliskonspiration mot KJ sväller och då väntar man bara på den stora vändningen och resning kommer inom kort..
Citera
2014-07-20, 23:20
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
På vilket sätt är du övertygad om att nya bevis skulle komma fram?
Relationer förändras både innanför polishusets väggar och utanförvilken rappakalja du kör med.
Frågar du mig, så låter det som du varit ute i solen för länge.

Ja något är udda, det är alla personer som reggar sig enbart för denna tråd. Som sedan ägnar all sin vakna tid åt att försöka försvara en dömd styckmördare. Låter det bekant kanske.

För att jag vet det.

Tror du på fullaste allvar att alla inom polisen tycker att åklagarna och inblandad polis har gjort ett bra jobb?
Hur spaningen bedrevs är bara en av många saker som en och annan polis småler åt...
Citera
2014-07-20, 23:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu återkom du igen till "kompisar" men varken svarar eller delger tråden på vilket sätt de är "kompisar", vet inte hur du definierar kompis men för de flesta är det någon man har någorlunda frekvent kontakt med och då och då umgås med.

Nu verkar det vara t.o.m. två "kompisar" så denna poliskonspiration mot KJ sväller och då väntar man bara på den stora vändningen och resning kommer inom kort..
Minst en kompis i utredningen har jag redan visat. Häng med, så slipper jag upprepa. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-07-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det skulle jag gjort. Sorry för det! Bra att du påpekade det hela.

Du har inga synpunkter på det som avhandlats i sista inläggen? Att polisen skulle
tänkas kunna skydda "kompisen" och att man kan ha planterat bevis mot KJ?

En konspiration alltså?

Några tankar om det, kanske?
Inte en chans i denna värld att någon har planterat bevis mot kj. Däremot är jag övertygad om att jj, AJ och DJ har hjälpt honom genom att städa samt ljugit om både det ena och det andra för att skydda honom, sannolikt för att de älskar honom och kan inte för sina liv tro att han, med sitt handikapp kan ha gjort det.

Planteringsteorierna verkar bara ha ett syfte, att skapa någon sorts alternativ förklaring som skulle kunna ge incitament för att få kj friad från dådet. Sedan finns det dem som verkar ha maniskt fokus på att bortförklara allt, då ingenting med 100% säkerhet kan bevisas eller hitta på de mest tokiga idéerna som kan uppbringas på flashback, exempelvis skåpbilar med badkar, machetegrabbar från något mer exotiska breddgrader än Boden, osv. Det som fortfarande är intressant är huruvida han har haft någon medhjälpare, vart mord- och styckplats, samt vad som egentligen hände (motivbild). Min gissning är att det är AB som hjälpte honom. Andra kandidater är NS, AH, PH, WL eller transingen från ske-å. MB är inte inblandad, men han vet sannolikt vad som hände men mår dåligt av att han inte förhindrade det hela (gissning).

Någon konspiration har inte förekommit, annat än i konspirationsteoretikernas värld.
Citera
2014-07-20, 23:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Du definierar kompisskap på ett adekvat sätt.

Det räcker väl för somliga här att MB och en polisman setts ihop på ett kondis så är de
genast hur bundis som helst med varandra och man förväntas mörka bevis och
skydda utav helvete...och lägga ut sina illasinnade nät för att snärja en stackars
viljelös och helt oförarglig autist i samhällets marginal...

Vänta bara; den där otäcka sammansvärjningen på polisiär basis kommer nog innan
det är slut på smaskigheterna att ha svällt ända till huvudstaden: order uppifrån
HÖGSTA ORT, rikspolischefen själv, att sätta till alla klutar för att KJ skulle dömas.
Det måste nog ändå vara något mycket, mycket speciellt med den unge herren eftersom
man så febrilt vill ha bort honom från samhället och in där man vet var man har honom.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-21 kl. 00:18.
Citera
2014-07-20, 23:39
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
För att jag vet det.

Tror du på fullaste allvar att alla inom polisen tycker att åklagarna och inblandad polis har gjort ett bra jobb?
Hur spaningen bedrevs är bara en av många saker som en och annan polis småler åt...

Jämför med hur polisen skötte utredningen av mordet på Fred Karlsson i Boden 2002. http://www.flashback.org/t1506182
Underhållande läsning av tidigare chefen för våldsroteln Iwan Wikström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in