2014-07-20, 16:35
Medlem
Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
http://goo.gl/maps/wgrRN

Jag har markerat en punkt på kartan med en symbol, ett grönt tält. Jag funderar lite på vad byggnaderna kan vara, min erfarenhet säger mig att det kan vara ett militärläger i form av baracker innehållandes bl a. sanitetsutrymmen. KJ har haft en koppling till bl a. Hemvärnets ungdomsverksamhet och det finns en stor chans att KJ har varit vid de här byggnaderna inom ungdomsverksamheten.

Kopplat till vittnesmålet är den här platsen intressant om en vägstump leder in till det som jag misstänker är ett militärläger. Här kan KJ ha styckat VB, ut och leta höftkula och händer.
Jag var i omgivningarna igår och kunde då konstatera att vägen som leder dit är dels avgrävd från båda hållen samt att det lagts upp material på den tidigare körbara vägen (då jag gjorde lumpen i Boden)
Från skjutbanan var det dessutom en vägbom före hindren.
Så nej,verkar svårt att köra personbil fram dit ,kanske 4-hjulsdriven terrängbil.....
Och det finns inte vatten fram dit heller vad jag såg,på skjutbanan som är rätt så nybyggd (max 10 år sedan) fanns en utetoa endast vad jag såg.
Jag bor inte i omgivningen så jag kan inte följa upp frågor om annat ,passerade bara och såg mig omkring lite.
Förmodligen är vägen blockerad i samband med att skjutbanan byggdes för att inte få personer bakom kulfången.......
Citera
2014-07-20, 17:05
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det fetade: Vad vill du ha sagt med detta, då?
Sitter du och antyder kanske att er stackars Kristoffer är utsatt för en sammansvärjning
med poliser inblandade?

"Relationer förändras med tiden innanför polishusets väggar"

Japp det är precis vad jag antyder.
Citera
2014-07-20, 17:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Japp det är precis vad jag antyder.
Så det var så illa alltså.
Ja, då finns det ju ingen anledning för mig att ta dig på allvar längre när du umgås
med såna konspiratoriska, paranoida tankar.

Polis finner det mödan värt att sätta dit en obetydlig figur som KJ genom att plantera bevis
etc? Du tror på det själv alltså? Högre tankar har du inte om farbror polisen?

Nej, jag ids inte kommentera mer om det här.
Det är bara så fruktansvärt verklighetsfrånvänt och dumt.

Den där verkligheten är fortfarande inte ett avsnitt ur en dålig TV-deckare som
exploaterar konspirationstemat.
Citera
2014-07-20, 17:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, då finns det ju ingen anledning för mig att ta dig på allvar längre när du umgås

Polis finner det mödan värt att sätta dit en obetydlig figur som KJ genom att plantera bevis

Polis finner det nog mer mödan värt att skydda en kompis än att sätta dit en obetydlig figur.
Citera
2014-07-20, 17:52
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Det är helt ok med mig att du tycker det.
Jag har inte några högre tankar om dig heller.

Sen har du ingen aning om vad jag vet när det gäller det här fallet och hur polisen har hanterat saker och ting.

Det finns en och annan polis och åklagare som tycker att dom har gjort helt rätt när dom hjälpt rättvisan på traven eftersom dom själva är övertygad om att KJ är rätt GM.

Sen finns de de som inte tycker att utredningen och läckor till media är direkt svinaktigt så nog ska du se att sprickorna i fasaden kommer att bli större...
Citera
2014-07-20, 17:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polis finner det nog mer mödan värt att skydda en kompis än att sätta dit en obetydlig figur.
Det är också så dumt så man knappt vill bevärdiga det med en kommentar.

Fattar du vad du sitter och hasplar ur dig egentligen?
Skydda en kompis när det handlar om något så ytterst allvarligt och hemskt som ett
mord på en människa? De oerhörda riskerna som är förbundna med något sånt?
De som skulle tillåta sig dylikt för en kompis skull skulle vid upptäckt förlora både jobb,
sin frihet och allt anseende för evig tid.
Dessa poliser skulle behandlas som paria resten av livet.
Det fick nog vara tidernas bästa vän i så fall man riskerade allt detta för...

Nej, du, det köper vi inte.
Du får göra det och några andra också.
Vi som är kvar i verkligheten stänger dörren om sånt.
Citera
2014-07-20, 18:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Skydda en kompis när det handlar om något så ytterst allvarligt och hemskt som ett
De som skulle tillåta sig dylikt för en kompis skull skulle vid upptäckt förlora både jobb,

Är du så naiv att du tror att en polisman inte kan hjälpa en kompis på ett sätt som inte märks? Gömma något, glömma något, fatta felaktigt beslut eller dra felaktig slutsats? Det behöver inte vara medvetet.
Citera
2014-07-20, 18:22
Medlem
Citat:
Är du så naiv att du tror att en polisman inte kan hjälpa en kompis på ett sätt som inte märks? Gömma något, glömma något, fatta felaktigt beslut eller dra felaktig slutsats? Det behöver inte vara medvetet.

Vore nu på sin plats att du pekar på "källa" som du ofta efterlyser när andra postar.

Du påpekar att poliser skulle hjälpa en "kompis" och då förutsätter jag att det rör detta fall och att du skrivit i rätt tråd. Ge oss då något att bita i när du gör en sådan huvudlös postning
Citera
2014-07-20, 18:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det är helt ok med mig att du tycker det.
Jag har inte några högre tankar om dig heller.

Sen har du ingen aning om vad jag vet när det gäller det här fallet och hur polisen har hanterat saker och ting.

Det finns en och annan polis och åklagare som tycker att dom har gjort helt rätt när dom hjälpt rättvisan på traven eftersom dom själva är övertygad om att KJ är rätt GM.

Sen finns de de som inte tycker att utredningen och läckor till media är direkt svinaktigt så nog ska du se att sprickorna i fasaden kommer att bli större...

Halvkvädna visor. Redogör gärna för konkreta omständigheter kring det du utbreder
dig om som gör det befogat att röra sig i riktning mot ett tänk där vi snackar
fet sammansvärjning mot Kristoffer Johansson.

Eller är det bara onda aningar i största allmänhet? Att det kan vara så illa?
Konkretisera gärna alltså om du vill och kan.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-20 kl. 18:57.
Citera
2014-07-20, 18:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vore nu på sin plats att du pekar på "källa" som du ofta efterlyser när andra postar.

Du påpekar att poliser skulle hjälpa en "kompis" och då förutsätter jag att det rör detta fall och att du skrivit i rätt tråd. Ge oss då något att bita i när du gör en sådan huvudlös postning
Nej, jag påstår att poliser skulle kunna hjälpa en kompis. Varför tror du det finns jävsregler? https://lagen.nu/dom/rh/2007:51
Citera
2014-07-20, 18:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, jag påstår att poliser skulle kunna hjälpa en kompis. Varför tror du det finns jävsregler? https://lagen.nu/dom/rh/2007:51
"Skulle kunna", ja.
Det är en jävla skillnad det.

Det är mycket kan, kunde, kunnat.

Återstår att visa att det verkligen också är gjort.
Kan du det, eller?
Citera
2014-07-20, 18:45
Medlem
Citat:

Jag har inget emot att du har synpunkter, men vilka representerar du med än dig själv? Skriv gärna i jag-form, vi inkluderar fler än dig själv. Du representerar inte någon fler än dig själv, möjligen några vänner i din närmaste omgivning om de har givit dig tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in