2014-07-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen hävdar att den förgäves letade efter KJ på tre platser 20 maj, i bostaden, föräldrahemmet och föräldrarnas sommarstuga. KJ befann sig, enligt vittnen, i föräldrahemmet, i bostaden och på Beijers, det senare ca en timme. Åklagarna ansträngde sig ordentligt för att ifrågasätta dessa alibin. Om polisen medgav att de hittade KJ hade han haft vattentätt alibi. Nu hade han inte det för alibina, särskilt pappans, blev ifrågasatt. Är det någon som tror att polisen misslyckades med att hitta KJ? Är den så inkompetent?
Med tanke på att man inte hittat platsen där kroppen låg och det säkert var där han befann sig just då så tror jag på att polisen inte hittade honom. Eller du menar att de ljuger igen för att få ihop din story så som hundförare, taxichaufförer, frun och alla andra på motsatt sida kj ljuger?
Citera
2014-07-20, 20:24
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Polisen hävdar att den förgäves letade efter KJ på tre platser 20 maj, i bostaden, föräldrahemmet och föräldrarnas sommarstuga. KJ befann sig, enligt vittnen, i föräldrahemmet, i bostaden och på Beijers, det senare ca en timme. Åklagarna ansträngde sig ordentligt för att ifrågasätta dessa alibin. Om polisen medgav att de hittade KJ hade han haft vattentätt alibi. Nu hade han inte det för alibina, särskilt pappans, blev ifrågasatt. Är det någon som tror att polisen misslyckades med att hitta KJ? Är den så inkompetent?

Polisen satte span på KJ efter MPS hittade benen i ödehuset. Precis som det var tänkt från GMs sida. GM fick kanske morgonkaffet i halsen när det gick att läsa i media att rikskrim kallats in och insåg att kroppen måste flyttas och det till en plats som går att koppla till KJ.
Citera
2014-07-20, 20:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Med tanke på att man inte hittat platsen där kroppen låg och det säkert var där han befann sig just då så tror jag på att polisen inte hittade honom. Eller du menar att de ljuger igen för att få ihop din story så som hundförare, taxichaufförer, frun och alla andra på motsatt sida kj ljuger?
Och var förvarade KJ kroppen, tror du? Alla lokaler han hade tillgång till har undersökts. Och var begicks mordet?
Citera
2014-07-20, 20:31
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
På vilket sätt är du övertygad om att nya bevis skulle komma fram?
Relationer förändras både innanför polishusets väggar och utanförvilken rappakalja du kör med.
Frågar du mig, så låter det som du varit ute i solen för länge.

Ja något är udda, det är alla personer som reggar sig enbart för denna tråd. Som sedan ägnar all sin vakna tid åt att försöka försvara en dömd styckmördare. Låter det bekant kanske.

Jasså tycker du att jag verkar udda?
Jag är genuint intresserad av fallet av många olika anledningar och ja absolut har jag lagt ner många timmar på det. Dock inte all min vakna tid.
Citera
2014-07-20, 20:34
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky

Ja dom ljuger. Frågan är hur många fler det är än Selini, David, Anna, och Ulrika.
Citera
2014-07-20, 20:34
Medlem
letsdoits avatar
Det pratas om en bokhylla som försvunnit. I FUP, s. 1399, kan man se var den tidigare mörkbruna bokhyllan med skåp varit placerad. Vidare framgår av s. 1318 var TV:n tidigare stod - och på vad. De senaste bilderna på vardagsrummet i FUP utvisar att det inte finns några mattor någonstans (det fanns det kanske inte tidigare heller), att TV:n kan vara placerad på den undre delen av bokhyllan (medan den övre försvunnit) samt att TV:n och soffan bytt långvägg med varandra.

Onsdagen den 8 maj åker KJ kl. 18:58 till Pingstkyrkans secondhand-butik och inköper en pryl för 50 kr (FUP, s. 1501). - Något nytt i möbelväg..? - Ett par nya skor?
Citera
2014-07-20, 20:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Han kan ha velat att det såg ut som om knäppskallen gjorde det, och lyckades bra, om han gjorde det.
Varför skulle han vilja det..!? - Du verkar ha förväxlat något här: Det var KJ som "lyckades bra", dvs så "bra" han nu förmådde.
Citera
2014-07-20, 20:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det pratas om en bokhylla som försvunnit. I FUP, s. 1399, kan man se var den tidigare mörkbruna bokhyllan med skåp varit placerad. Vidare framgår av s. 1318 var TV:n tidigare stod - och på vad. De senaste bilderna på vardagsrummet i FUP utvisar att det inte finns några mattor någonstans (det fanns det kanske inte tidigare heller), att TV:n kan vara placerad på den undre delen av bokhyllan (medan den övre försvunnit) samt att TV:n och soffan bytt långvägg med varandra.

Onsdagen den 8 maj åker KJ kl. 18:58 till Pingstkyrkans secondhand-butik och inköper en pryl för 50 kr (FUP, s. 1501). - Något nytt i möbelväg..? - Ett par nya skor?
Ja, det är klart att han köpte något som har med brottet att göra, alla som köper i Pingtskyrkans secondhand-butik är brottslingar. För att inte tala om de som inte har mattor eller möblerar om ibland, klart skumt. Jag tror du har det.
Citera
2014-07-20, 20:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför skulle han vilja det..!? - Du verkar ha förväxlat något här: Det var KJ som "lyckades bra", dvs så "bra" han nu förmådde.
Varför skulle någon vilja ge någon annan skulden för ett brott? Tyvärr, jag måste nog passa, helt svarslös.
Citera
2014-07-20, 20:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Varför skulle någon vilja ge någon annan skulden för ett brott? Tyvärr, jag måste nog passa, helt svarslös.

Du glömmer alltid det viktigaste, en sak som kallas bevis.
Citera
2014-07-20, 20:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du glömmer alltid det viktigaste, en sak som kallas bevis.
Jag har inte glömt. Bevis kommer sällan likt stekta sparvar flygande genom luften. Man måste leta efter dem. Det fanns inga innan polisen letade.
Citera
2014-07-20, 20:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, det är klart att han köpte något som har med brottet att göra, alla som köper i Pingtskyrkans secondhand-butik är brottslingar. För att inte tala om de som inte har mattor eller möblerar om ibland, klart skumt. Jag tror du har det.
Det måste ju närmast anses vara en historisk händelse att KJ alldeles på egen hand slänger ett skitigt duschdraperi. - Vad hände förresten med katten han enligt uppgifter till IG skaffat sig efter sin så olyckligt förolyckade jakthund? - Fick katten ta över hundens skottsäkra väst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in