2014-07-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Rättsmedicinalverkets utlåtande om-Sture Bergwall 2013/12/13

Delar
Rättspsykistrisk utredning = 16 sidor
Socialutredning 23 sid
Psykologutredning 17 sidor
Medicinsk psykiatrisk utredning 27½ sida

Det är vad utlåtandet från RMV består av och det rår jag inte för

Jag har den framför mej.Den är i övrigt upphovsskyddad och kan inte kopieras.

Den finns att söka för den som vill på internet
Tror du inte Sture kommer att hitta på nåt dumt när han så småningom inte är intressant för media längre? Då blir ju hans behov att vara i centrum inte längre möjligt? Borde han inte skämmas för alla artiklarna i dags/veckoosky-tidningarna där han mot betalning hängde ut familj och andra människor? Det gjorde han ju för att han var media och pengakåt?
Citera
2014-07-20, 19:22
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Tror du inte Sture kommer att hitta på nåt dumt när han så småningom inte är intressant för media längre? Då blir ju hans behov att vara i centrum inte längre möjligt? Borde han inte skämmas för alla artiklarna i dags/veckoosky-tidningarna där han mot betalning hängde ut familj och andra människor? Det gjorde han ju för att han var media och pengakåt?

ja Du det får Du fråga honom om.Men jag funderar på om inte alla de journalister som scoopade in pengar på histiorien också borde skämmas? Hur vet Du att han fick/om han fick betalt för skitpressens artiklar.En vet jag att han fick betalt för men ingenting annat.Vet Du?
Citera
2014-07-20, 19:52
Medlem
Citat:
Den är i övrigt upphovsskyddad och kan inte kopieras.
(min fetning)

Vet inte vad du menar med upphovsskyddad?

Dokumentet är en offentlig handling, som ska, enligt offentlighetsprincipen, lämnas ut till den medborgare som så önskar. I det här fallet har man valt att lägga upp det på internet och vem som helst kan ladda ner/kopiera.
Citera
2014-07-20, 20:10
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
(min fetning)

Vet inte vad du menar med upphovsskyddad?

Dokumentet är en offentlig handling, som ska, enligt offentlighetsprincipen, lämnas ut till den medborgare som så önskar. I det här fallet har man valt att lägga upp det på internet och vem som helst kan ladda ner/kopiera.

Jag menar så¨här.Den går inte att kopiera
Citera
2014-07-20, 20:11
Medlem
Citat:
ja Du det får Du fråga honom om.Men jag funderar på om inte alla de journalister som scoopade in pengar på histiorien också borde skämmas? Hur vet Du att han fick/om han fick betalt för skitpressens artiklar.En vet jag att han fick betalt för men ingenting annat.Vet Du?
Han fick ju nåt han ville ha eftersom han ställde upp, pengar eller bara känslan att få synas.
Journalister skäms väl aldrig?
Citera
2014-07-20, 20:11
Medlem
Citat:
Länken går att kopiera?
Citera
2014-07-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Länken går att kopiera?

Är det inte dags för Dig, att svara på Quoters frågor? Eller tänker Du i vanlig ordning att smita undan?
Citera
2014-07-20, 21:12
Medlem
Citat:

Att det inte går att kopiera, är enligt dig, upphovsskyddad?

Man måste ha konto registrerad på sajten för att kunna kopiera/ladda ner, detta har ingenting med själva dokumentet att göra.
Citera
2014-07-20, 21:23
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
Att det inte går att kopiera, är enligt dig, upphovsskyddad?

Man måste ha konto registrerad på sajten för att kunna kopiera/ladda ner, detta har ingenting med själva dokumentet att göra.

Ja och jag har inget konto så jag kan ändra på mitt svar och skriva att jag kan inte kopiera texten/utlåtandet pga det.

Nu får ni diskutera bäst ni vill nu lämnar jag tråden
Senast redigerad av Stina-Lina 2014-07-20 kl. 21:29.
Citera
2014-07-20, 21:27
Medlem
Citat:
Från Jörgen Lindberg, nedläggning av åtal Stegehuis:

Citat:
/.../Vid denna tidpunkt var det allmänt känt att det pågick flera parallella mordutredningar och som därmed gjorde SB medialt intressant. Mot ersättning eller krav på sådan ställde SB upp i intervjuer

/.../Av SB:s blogg framgår emellertid att han i samband med intervjun, som man får förstå innehållet, som ersättning för denna skulle ha erhållit en dator av journalisten eller den kvällstidning denne representerade.
Citera
2014-07-20, 21:46
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ja och jag har inget konto så jag kan ändra på mitt svar och skriva att jag kan inte kopiera texten/utlåtandet pga det.

Nu får ni diskutera bäst ni vill nu lämnar jag tråden

Innan du lämnar tråden kan du väl berätta om du tar allt som Sturegubben skriver och säger som klockren sanning? Finns det minsta uns till källkritik från din sida? Skriver man så många inlägg som du gjort där man på olika sätt tar gubben i försvar så tyder det väl på ett visst idoliserande?
Citera
2014-07-20, 22:52
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
I den senaste utredningen av honom kom man fram till att han är just frisk. Tydligen mer än vad man kan säga om dig.
Det var som fan! Då måste du förklara varför han fortfarande är underkastad tvångsvård. Är det vanligt i Sverige att friska människor tvångsvårdas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in