2014-07-20, 18:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag har inget emot att du har synpunkter, men vilka representerar du med än dig själv? Skriv gärna i jag-form, vi inkluderar fler än dig själv. Du representerar inte någon fler än dig själv, möjligen några vänner i din närmaste omgivning om de har givit dig tillstånd.
Ja, det skulle jag gjort. Sorry för det! Bra att du påpekade det hela.

Du har inga synpunkter på det som avhandlats i sista inläggen? Att polisen skulle
tänkas kunna skydda "kompisen" och att man kan ha planterat bevis mot KJ?

En konspiration alltså?

Några tankar om det, kanske?
Citera
2014-07-20, 19:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Skulle kunna", ja.
Det är en jävla skillnad det.

Det är mycket kan, kunde, kunnat.

Återstår att visa att det verkligen också är gjort.
Kan du det, eller?
Naturligtvis inte, om det är gjort på ett sätt som inte märks.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är du så naiv att du tror att en polisman inte kan hjälpa en kompis på ett sätt som inte märks? Gömma något, glömma något, fatta felaktigt beslut eller dra felaktig slutsats? Det behöver inte vara medvetet.
Citera
2014-07-20, 19:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Naturligtvis inte, om det är gjort på ett sätt som inte märks.
Anade nästan att det skulle följa just ett sånt slags svar.

Så himla typiskt för sorten du representerar.

Hm, de har nog fifflat, men vi kan tyvärr inte bevisa det. Alla gånger har det i alla fall hänt.

Är man konspiratoriskt lagd så är man.

Det är ett dödfött projekt att gå in i diskussion med folk som har den läggningen.
Citera
2014-07-20, 19:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Anade nästan att det skulle följa just ett sånt slags svar.

Så himla typiskt för sorten du representerar.

Hm, de har nog fifflat, men vi kan tyvärr inte bevisa det. Alla gånger har det i alla fall hänt.

Är man konspiratoriskt lagd så är man.

Det är ett dödfött projekt att gå in i diskussion med folk som har den läggningen.
Det kursiva har jag aldrig sagt. Jäv har förekommit bland poliser: https://lagen.nu/dom/rh/2007:51
Citat:
Han var dock inte behörig att vidta förundersökningsåtgärder, då jäv förelåg.
Och att MB har minst en kompis bland de utredande poliserna har jag visat: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-07-20, 19:46
Medlem
Citat:
Det kursiva har jag aldrig sagt. Jäv har förekommit bland poliser: https://lagen.nu/dom/rh/2007:51

Och att MB har minst en kompis bland de utredande poliserna har jag visat: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Var det allt du kunde presentera, en polisman skulle "vara" kompis med MB.

PÅ vilket sätt är de kompisar, på vilket sätt skulle denna polisman tappa huvet och därmed begå ett allvarligt brott. Det är givetvis bara trams och åter trams.

Det är alltså din "kompis teori" som efterfrågas så tråden får klart för sig vilka tankebanor du har, vore intressant om du har någon "källa" på att så har skett för då tar ju ärendet en skarp vändning..
Citera
2014-07-20, 19:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Var det allt du kunde presentera, en polisman skulle "vara" kompis med MB.

PÅ vilket sätt är de kompisar, på vilket sätt skulle denna polisman tappa huvet och därmed begå ett allvarligt brott. Det är givetvis bara trams och åter trams.

Det är alltså din "kompis teori" som efterfrågas så tråden får klart för sig vilka tankebanor du har, vore intressant om du har någon "källa" på att så har skett för då tar ju ärendet en skarp vändning..
Men det har jag just förklarat att jag inte har någon källa. Häng med.

Är det inte illa nog att en kompis är med och utreder?
Citera
2014-07-20, 19:50
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Halvkvädna visor. Redogör gärna för konkreta omständigheter kring det du utbreder
dig om som gör det befogat att röra sig i riktning mot ett tänk där vi snackar
fet sammansvärjning mot Kristoffer Johansson.

Eller är det bara onda aningar i största allmänhet? Att det kan vara så illa?
Konkretisera gärna alltså om du vill och kan.

Tror du polisen spanade på KJ 20/5?

Tycker bloggen har visat tydligt att att så inte var fallet.

Bara för att nämna en sak.
Citera
2014-07-20, 19:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Det är aldrig någon som har påstått att inte poliser kan fiffla eller förfalska bevis, men i det här sammanhanget är det något av en icke-fråga.

Om den av dig definierade så inflytelserike MB velat röja VB ur vägen för att han (enligt dig) var så rädd för sin fru och mån om sitt rykte hade han väl inte tagit risker (eller låtit någon annan ta samma risker) som innebar att röra sig kring KJ:s bostad, bil, fp1 resp. fp2; stycka, transportera, osv - och dessförinnan perforera VB med en massa stickskador som gjort att hon sakta med säkert förblött? - Detta är ju helt och hållet en sjuk människas verk; en människa vars enda försvar till alla sina förbiseenden och misstag har varit den sjuka och långsökta planteringsteori som du propagerar för - alla andra omständigheter i fallet (och som klart och tydligt pekar på KJ) onämnda.

Hade MB velat ta livet av VB hade det stått honom åtskilliga andra betydligt mer riskfria och behändiga sätt till buds. - Varför skulle just KJ blandas in med allt vad det innebar!? - Det kan du inte svara på utan att flumma runt i dödfödda cirkelrörelser.
Citera
2014-07-20, 19:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är aldrig någon som har påstått att inte poliser kan fiffla eller förfalska bevis, men i det här sammanhanget är det något av en icke-fråga.

Om den av dig definierade så inflytelserike MB velat röja VB ur vägen för att han (enligt dig) var så rädd för sin fru och mån om sitt rykte hade han väl inte tagit risker (eller låtit någon annan ta samma risker) som innebar att röra sig kring KJ:s bostad, bil, fp1 resp. fp2; stycka, transportera, osv - och dessförinnan perforera VB med en massa stickskador som gjort att hon sakta med säkert förblött? - Detta är ju helt och hållet en sjuk människas verk; en människa vars enda försvar till alla sina förbiseenden och misstag har varit den sjuka och långsökta planteringsteori som du propagerar för - alla andra omständigheter i fallet (och som klart och tydligt pekar på KJ) onämnda.

Hade MB velat ta livet av VB hade det stått honom åtskilliga andra betydligt mer riskfria och behändiga sätt till buds. - Varför skulle just KJ blandas in med allt vad det innebar!? - Det kan du inte svara på utan att flumma runt i dödfödda cirkelrörelser.
Han kan ha velat att det såg ut som om knäppskallen gjorde det, och lyckades bra, om han gjorde det.
Citera
2014-07-20, 20:07
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Glöm heller inte gamle karateklubbskompisen och numera kriminalforensikern Michael Roed. Det var han som säkrade alla digitala spår och... nej, just ja. Han hittade inga...
Citera
2014-07-20, 20:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Tror du polisen spanade på KJ 20/5?

Tycker bloggen har visat tydligt att att så inte var fallet.

Bara för att nämna en sak.
Polisen hävdar att den förgäves letade efter KJ på tre platser 20 maj, i bostaden, föräldrahemmet och föräldrarnas sommarstuga. KJ befann sig, enligt vittnen, i föräldrahemmet, i bostaden och på Beijers, det senare ca en timme. Åklagarna ansträngde sig ordentligt för att ifrågasätta dessa alibin. Om polisen medgav att de hittade KJ hade han haft vattentätt alibi. Nu hade han inte det för alibina, särskilt pappans, blev ifrågasatt. Är det någon som tror att polisen misslyckades med att hitta KJ? Är den så inkompetent?
Citera
2014-07-20, 20:20
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Något är så otroligt udda med hela fallet...

Jag tror att KJ är helt oskyldig och jag är övertygad om att bevis kommer att komma fram som visar det.
Som sagt relationer förändras med tiden både innanför polishusets väggar och utanför.

På vilket sätt är du övertygad om att nya bevis skulle komma fram?
Relationer förändras både innanför polishusets väggar och utanförvilken rappakalja du kör med.
Frågar du mig, så låter det som du varit ute i solen för länge.

Ja något är udda, det är alla personer som reggar sig enbart för denna tråd. Som sedan ägnar all sin vakna tid åt att försöka försvara en dömd styckmördare. Låter det bekant kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in