2014-07-20, 15:49
  #61
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det var värst vad ni tolkar mina inlägg kreativt.

Kent Ekeroth har all jävla rätt i världen att tillsammans med eller utan vänner gå på krogen. Punkt slut.

Det jag menar är att han bör ta sig en funderare på om det är så jävla lämpligt att FORTSÄTTA GÖRA DET när det hela tiden skapas rubriker. Och jag vill poängtera att beteendet är precis lika korkat om det så skulle vara en vänsterpartist eller person av annan politisk tillhörighet vi pratade om.

Han har självfallet tagit sig både en och två funderare på detta. Och därefter kommit till slutsatsen att inte rätta sig efter vad samhällets avskräden kan tänkas anse om restaurangbesöken.
Citera
2014-07-20, 15:55
  #62
Bannlyst
Varför super Kenta så mycket?
Citera
2014-07-20, 15:58
  #63
Medlem
dementeds avatar
Tycka vad man vill om händelsen. Av vad jag hört har speciellt en av säpovakterna eskalerat situationen istället för att föra Kent Ekeroth undan från en potentiellt farlig miljö innan det urartar.
Klart att han har rätt att befinna sig i krogmiljö 7 dagar i veckan om det är vad han vill men
uppenbarligen kommer det att fortsätta dra till sig problem, vilket jag får intrycket av att KE tycker om.
Gissningsvis är det inte sista gången vi läser om det här. Kent Ekeroth verkar ha en exceptionell förmåga att hamna i kontroverser av alla de slag. Belastning eller tillgång det är frågan.
Citera
2014-07-20, 16:00
  #64
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aepe
Har aldrig påstått att det var helt oprovocerat kompis! Men att dra fram batong och spraya ner ett folkhav med pepparspray medans man gapar i vad jag bäst kan beskriva som panikartat kändes inte okej!
Om du tror på aftonslaskens beskrivning av händelsen så är du antagligen lätt efterbliven.
Uppenbarligen har huliganskräpet försökt gå till angrepp och blivit bortmotade av Säpo.
Poliser vevar sällan batong och pepparspray på kul.
Citera
2014-07-20, 16:02
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Han har självfallet tagit sig både en och två funderare på detta. Och därefter kommit till slutsatsen att inte rätta sig efter vad samhällets avskräden kan tänkas anse om restaurangbesöken.

Nej, här har tzj rätt. Det är Ekeroths eget fel när han blir attackerad, precis som kvinnorna som blir våldtagna får skylla sig själva, de borde vetat bättre än att gå ut lättklädda helt enkelt.
Citera
2014-07-20, 16:07
  #66
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Varför super Kenta så mycket?

Du har med andra ord koll på att han super mycket, så då är min fråga hur mycket det rör sig om ungefär? Har du stalkat honom och noterat dennes enorma alkoholkonsumtion eller syftar du på denna specifika händelse samt järnrörs-incidenten? I sådana fall är det inte direkt mycket supande måste jag erkänna. Jag menar, andra personer i och kring riksdagen pissar ju ner sig på biografer och skiter på riksdagsstugans golv.
Citera
2014-07-20, 16:08
  #67
Medlem
aepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om du tror på aftonslaskens beskrivning av händelsen så är du antagligen lätt efterbliven.
Uppenbarligen har huliganskräpet försökt gå till angrepp och blivit bortmotade av Säpo.
Poliser vevar sällan batong och pepparspray på kul.

Jag var spiknykter och på plats! Men det är bara dumt att försöka argumentera här för även om man satt på första parkett igår så att säga så kommer ni allvetare alltid veta mer om vad som hände trots att ni inte var där, och är man av en annan åsikt är man... ja, lätt efterbliven som du sa det. Så jag passar! Tack och bock!
Citera
2014-07-20, 16:08
  #68
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Nej, här har tzj rätt. Det är Ekeroths eget fel när han blir attackerad, precis som kvinnorna som blir våldtagna får skylla sig själva, de borde vetat bättre än att gå ut lättklädda helt enkelt.

Precis som tjejer kan minimera risken att bli överfallna genom att inte klä sig provokativt så kan väl Ekeroth börja ta på sig lösnäsa och glasögon nästa gång han ska ut på puben för att minimera risken att bli igenkänd av oliktänkande.

Citat:
Ursprungligen postat av aepe
Jag var spiknykter och på plats! Men det är bara dumt att försöka argumentera här för även om man satt på första parkett igår så att säga så kommer ni allvetare alltid veta mer om vad som hände trots att ni inte var där, och är man av en annan åsikt är man... ja, lätt efterbliven som du sa det. Så jag passar! Tack och bock!
Men du måste medge att det låter helt bananas att en välutbildad säpovakt går lös.
Citera
2014-07-20, 16:10
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om du tror på aftonslaskens beskrivning av händelsen så är du antagligen lätt efterbliven.
Uppenbarligen har huliganskräpet försökt gå till angrepp och blivit bortmotade av Säpo.
Poliser vevar sällan batong och pepparspray på kul.

Om du läser så märker du att vittnen talar om att säpo överreagerar!,, knappast afton som skarvar,,,sen är der absolut förbjudet även för säpo o använda spray inomhus i folksamling om inte en livshotande situation uppstår.
Citera
2014-07-20, 16:19
  #70
Medlem
[quote=Observerad|49645877 I sådana fall är det inte direkt mycket supande måste jag erkänna. Jag menar, andra personer i och kring riksdagen pissar ju ner sig på biografer och skiter på riksdagsstugans golv. [/QUOTE].

Eller riksdagsmän som i fyllan spottar på polisen och hittar på ett par invandrare som stulit en ryggsäck...

Jag undrar när Kenta säljer filmen till högstbjudande kvällstidning. Eller hade han inte mobilen med sig...
Citera
2014-07-20, 16:21
  #71
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loag
Om du läser så märker du att vittnen talar om att säpo överreagerar!,, knappast afton som skarvar,,,sen är der absolut förbjudet även för säpo o använda spray inomhus i folksamling om inte en livshotande situation uppstår.

Vittnena är sannolikt samma avskräde som angripit KE och hans sällskap. Ingen normalbegåvad människa tar kommunistmedias källor på allvar när det gäller incidenter där SD'are är inblandade. Svartskallar och kommunister har som vana att löpa amok och bråka och ändå skylla allt på myndigheter i slutändan.
Citera
2014-07-20, 16:22
  #72
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loag
Om du läser så märker du att vittnen talar om att säpo överreagerar!,, knappast afton som skarvar,,,sen är der absolut förbjudet även för säpo o använda spray inomhus i folksamling om inte en livshotande situation uppstår.

Det är klart dom kan använda sprej även situationen inte är livshotande. Oavsett så även om ögonvittnen etc inte uppfattar situationen som hotfull så är det orimligt att hävda att inte någon annan gör det. Livvakten hade säkert sin anledning till sitt agerande frågan är bara om han missuppfatta hela situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in