2014-07-20, 16:24
  #73
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Titta vad han sa i riksdagen för 3,5 år sedan. Jämför med vad de andra sa. Vem var rent objektivt helt fel ute?



http://www.youtube.com/watch?v=FmL4xtkXsVU
Inte så mycket cred till Ekeroth för det dock. Snarare pinsamt för de andra, då utvecklingen var ganska självklart för den som har minsta lilla politiska kunskaper om regionen. Ren idioti att folk trodde på en positiv utveckling under och efter den arabiska våren.
Citera
2014-07-20, 16:24
  #74
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Varför super Kenta så mycket?

Hur vet du att han gör det? För att han var inblandad i en annan incident på krogen för runt ett år sen?
Citera
2014-07-20, 16:31
  #75
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Alltså Ekeroth var ju den som själv läckte "järnrörs-filmen". Han anser all publicitet vara god publicitet.
Dessutom har han ju SÄPO-vakter som skyddar honom, kan vara ganska kul egentligen med tanke på hur många idioter som antagligen direkt skall bråka.

Jag gillar inte heller Ekeroth men inte heller de jag vet skall komma fram och slänga käft och vara aggresiva.
Hur smart är det förresten att gå fram och käfta med en kille som har SÄPO-skydd?
De finns ju där för att man bedömmer det finns en verklig risk att någon försöker skada/döda honom.

Hoppa på en kille med livvakter så räkna med att livvakterna hoppar på dig även för en skitsak. De vet inte dina avsikter, om du har en kniv dold i handen etc. men deras jobb är att förutse detta och under alla omständigheter beskydda sitt mål.

Ja exakt måste ju vara begåvningsreserven om man hoppar på en som har SÄPO skydd de är ju som sagt lagligt beväpnade och polisen skulle göra alt som SÄPO säger till dom så vad trodde killarna att polisen skulle komma ditt och rädda dom ? de hade slagit ihjäl killarna bara för att ligga på + hos SÄPO.
Citera
2014-07-20, 16:32
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det är klart dom kan använda sprej även situationen inte är livshotande. Oavsett så även om ögonvittnen etc inte uppfattar situationen som hotfull så är det orimligt att hävda att inte någon annan gör det. Livvakten hade säkert sin anledning till sitt agerande frågan är bara om han missuppfatta hela situationen.

Där har du fel,,inomhus i folksamling får det inte användas
Citera
2014-07-20, 16:45
  #77
Medlem
När blev gnagets fans så PK att de agerar springpojkar åt massmedia och politiker etablissemanget? Mest pinsamt o allas vägnar..... Lite som att spöa någon i rullstol o vara stolt över det.
Citera
2014-07-20, 16:46
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loag
Där har du fel,,inomhus i folksamling får det inte användas

Vill du vara vänlig och styrka det med lagtext/FAP eller dylikt.
Citera
2014-07-20, 16:49
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Ja exakt måste ju vara begåvningsreserven om man hoppar på en som har SÄPO skydd de är ju som sagt lagligt beväpnade och polisen skulle göra alt som SÄPO säger till dom så vad trodde killarna att polisen skulle komma ditt och rädda dom ? de hade slagit ihjäl killarna bara för att ligga på + hos SÄPO.

Innan vi spekulerar allt för mycket; SÄPO är poliser. En livvakt anställd av SÄPO (Säkerhetspolisen) är polis. En SÄPO-polis står alltså inte på något sätt över en polis anställd vid en lokal polismyndighet utan är, bortsett från tjänstegrad, likställda med varandra.
Citera
2014-07-20, 16:51
  #80
Medlem
Konstigt att partiet inte utesluter honom från sina uppdrag. Om Chilinare från AFA och Firman kommer fram och säger att de inte vill att han är där, kanske man ska röra sig där ifrån och festa någon annanstans. Låter väldigt osannolikt att han stöter på alla dessa tokstollar på sina få krogbesök genom åren..
Citera
2014-07-20, 16:52
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Innan vi spekulerar allt för mycket; SÄPO är poliser. En livvakt anställd av SÄPO (Säkerhetspolisen) är polis. En SÄPO-polis står alltså inte på något sätt över en polis anställd vid en lokal polismyndighet utan är, bortsett från tjänstegrad, likställda med varandra.

Extra befogenheter, Kent är ett skyddsobjekt serru.
Citera
2014-07-20, 16:52
  #82
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Innan vi spekulerar allt för mycket; SÄPO är poliser. En livvakt anställd av SÄPO (Säkerhetspolisen) är polis. En SÄPO-polis står alltså inte på något sätt över en polis anställd vid en lokal polismyndighet utan är, bortsett från tjänstegrad, likställda med varandra.


Jag var att SÄPO är Poliser har släktingar som är Poliser.

Dock så är det mångas dröm bland Polisen att bli SÄPO och därmed fjäskar de gärna för dessa så man ligger bra till så att säga.

Inget konstigt med det precis som många inom försvaret som ville komma med till Affe fjäskade för de som valde ut soldater att åka till affe.

hur som helst vet någon vilka AIK supportrar det var ? har träffat många AIK och de är i rätt stor mån SD röstare.
Citera
2014-07-20, 16:56
  #83
Medlem
Arkiaters avatar
"Kent E i bråk", "Kent E inblandad i bråk", enligt tidningsrubrikerna. Såg bland annat att det skrevs om detta "bråk" i DN idag. Verkar klart som om PK-media vill ge intrycket att att Kent E själv på något sätt är ansvarig för det uppkomna bråket och att hans livvakt från SÄPO använt övervåld i form av pepparsprej och batong för att hantera situationen. Varför inte skriva som det var, att Kent E blev antastad att ett gäng huliganer och att livvakten hanterade situationen föredömligt. Huliganerna kan nog vara glada att livvakten inte sköt dem på fläcken. Vilket livvakten har rätt att göra.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/riksdagsledamoten-kent-ekeroth-sd-i-krogbrak/
Citera
2014-07-20, 16:56
  #84
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Konstigt att partiet inte utesluter honom från sina uppdrag. Om Chilinare från AFA och Firman kommer fram och säger att de inte vill att han är där, kanske man ska röra sig där ifrån och festa någon annanstans. Låter väldigt osannolikt att han stöter på alla dessa tokstollar på sina få krogbesök genom åren..
Varför då? De som inte gillar ekeroth får byta ställe eller så skiter man i att han är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in