2014-06-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
kan du säga varifrån jag ska ladda ner ifrån också då kanske?

Äpplet uppe till vänster, klicka på App store, hurvida Candycrush finns till OSX låter jag vara osagt dock
Citera
2014-06-10, 20:57
Medlem
KenRingIntes avatar
Tjena, någon som vet om det finns ett program/app/whatever man kan använda för sänka den totala master-volymen?

Alltså, när jag har hörlurarna på så är till och med en plupp på volymen nästan för hög så jag måste alltid justera volymen på sajten jag besöker. Finns det något program som jag kan åtgärda detta med? Eller kanske en inställning på mitt OS?

Jag kör Mavericks just nu.
Citera
2014-06-11, 00:08
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte
Tjena, någon som vet om det finns ett program/app/whatever man kan använda för sänka den totala master-volymen?

Alltså, när jag har hörlurarna på så är till och med en plupp på volymen nästan för hög så jag måste alltid justera volymen på sajten jag besöker. Finns det något program som jag kan åtgärda detta med? Eller kanske en inställning på mitt OS?

Jag kör Mavericks just nu.
Håll ner alt+shift då du höjer/sänker volymen för finare steg än hela pluppar.
Citera
2014-06-11, 01:01
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Håll ner alt+shift då du höjer/sänker volymen för finare steg än hela pluppar.

Tack, det hjälpte lite. Tycker ändå mastervolymen överlag är onödigt hög, men det blev bättre nu. Gågglade lite och ska försöka mig på terminalen imorrn. Peppar peppar.
Citera
2014-06-12, 22:00
Medlem
Vilket är det absolut bästa programmet för att städa undan skräpfiler osv?

Har prövat CCleaner, AVG Cleaner och DiskDiag. Vilket är bäst, finns det något ytterligare jag borde kolla närmare på?
Citera
2014-06-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Vilket är det absolut bästa programmet för att städa undan skräpfiler osv?

Har prövat CCleaner, AVG Cleaner och DiskDiag. Vilket är bäst, finns det något ytterligare jag borde kolla närmare på?
Det finns bara ett du behöver. Cocktail.
Citera
2014-06-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Det finns bara ett du behöver. Cocktail.

Tack för tipset. Har en annan fråga också! Har laddat ner ett tillägg i Safari, men det kom i en mapp med massor .js-filer osv. Hur installerar jag det? Tillägget heter Vimaro
Citera
2014-06-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Tack för tipset. Har en annan fråga också! Har laddat ner ett tillägg i Safari, men det kom i en mapp med massor .js-filer osv. Hur installerar jag det? Tillägget heter Vimaro
Antar att du menar Vimari?

https://github.com/guyht/vimari

Du har laddat ner källkoden. Ladda istället ner filen med tillägget .safariextz:

https://github.com/guyht/vimari/releases/download/v1.10/vimari-1.10.safariextz

Dubbelklicka på filen när den har laddats ner så kommer Safari att installera tillägget. Installerade Safari-tillägg hittar du för övrigt i mappen ~/Library/Safari/Extensions
Citera
2014-06-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Antar att du menar Vimari?

https://github.com/guyht/vimari

Du har laddat ner källkoden. Ladda istället ner filen med tillägget .safariextz:

https://github.com/guyht/vimari/releases/download/v1.10/vimari-1.10.safariextz

Dubbelklicka på filen när den har laddats ner så kommer Safari att installera tillägget. Installerade Safari-tillägg hittar du för övrigt i mappen ~/Library/Safari/Extensions

Härligt med proffs här! Tackar för svaret!
Citera
2014-07-15, 17:50
Medlem
Samma här!
Citera
2014-07-16, 21:05
Medlem
Drdeoos avatar
ite ot men orka inte starta en egen tråd

Om jag säkerhetskopierar min iphone, och väljer "även apparna" och ska sedan återställa till denna säkerhetskopian, hamnar då apparna på samma plats som tidigare?
Citera
2014-07-20, 16:05
Medlem
Vet inte om det är rätt tråd , men chansar.

Har nu varit ett tag som jag inte har kunnat varken uppdatera programvaran eller komma in så att man kan söka eller uppdatera appar i App store på min Ipad. Jag kopplade upp Ipaden till datan och då kunde jag göra program uppdateringen iaf , men jag får verkligen inte App store att funka , varit så den senaste månaden om inte mer. Någon som vet vad som kan vara problemet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in