2014-07-09, 10:35
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
hur känns luren? hur känns 8.1?

Har lagt in dev preview på min 925 och det "känns" bara bra. Notifieringar och manga andra små förbättringar, bl.a. kalender och antal live tiles är bra. Även transparenta tiles och bakgrundsbild.
Kunde de bara ta bort de förbannade animeringarna på hemskärmen så hade jag varit ännu mer nöjd.
Citera
2014-07-09, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbo
Hej. Skriver mitt första inlägg på Flashback med min nya Lumia 930. Köpte den på El-Giganten i morse. Dom har mao tjuvstartat försäljningen ett par dagar. Jag har haft en 1020 tidigare men den här känns mycket mer gedigen och välbyggd.

Det är fan mycket kvalitetskänsla att överträffa, seriöst?

Blir att känna på en idag och troligtvis ett köp.
Citera
2014-07-11, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Det är fan mycket kvalitetskänsla att överträffa, seriöst?

Blir att känna på en idag och troligtvis ett köp.

Jo, jag är helt seriös, mycket fin kvalité. Nu har jag ändrat region och provat Cortana också, "hon" är också en riktig höjdare. Hoppas att dom kommer med en svensk version snart för den har lite svårt att fatta svenska namn, det är väl hittills den enda nackdelen.
Citera
2014-07-11, 09:13
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Jo, jag är helt seriös, mycket fin kvalité. Nu har jag ändrat region och provat Cortana också, "hon" är också en riktig höjdare. Hoppas att dom kommer med en svensk version snart för den har lite svårt att fatta svenska namn, det är väl hittills den enda nackdelen.

Hur väcker men cortana? I övrigt en underbar telefon. Har haft den i drygt ett dygn och har svårt att ställa den ifrån mig. Helt underbart att slippa galaxyn som jag brottats med i drygt 2 månader pga väntan
Citera
2014-07-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Hur väcker men cortana? I övrigt en underbar telefon. Har haft den i drygt ett dygn och har svårt att ställa den ifrån mig. Helt underbart att slippa galaxyn som jag brottats med i drygt 2 månader pga väntan

Du får ändra region och språk till exempelvis Usa/Engelska och starta om så finns hon där
Citera
2014-07-11, 21:16
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Du får ändra region och språk till exempelvis Usa/Engelska och starta om så finns hon där

Fråga vem som vinner fotbollsfinalen? Cortana har ju ingen bom än.
Citera
2014-07-12, 00:15
Medlem
Tror ni skalet är lika stabilt på 930 som 920 ??
Citera
2014-07-13, 03:13
Medlem
Grabbar, om eran nyfikenhet får att använda narrator mode, kom ihåg att ni tar er ut från fängelse träsket med volym ner och hem knappen, dvs hålla in de. Snackar om WP 8.1 såklaaart
Citera
2014-07-13, 16:11
Bannlyst
går det att få upp street view med here kartor, eller går det att med google?
lyckas inte med någotdera
Citera
2014-07-14, 23:03
Medlem
DAL1s avatar
Jag funderar allvarligt på att köpa en Lumia 930 då min Xperia Z börjar bli lite trött. Men jag flyttar inom kort till USA. Fungerar 930 där med 4G och i så fall på vilken operatör?
Citera
2014-07-15, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Jag funderar allvarligt på att köpa en Lumia 930 då min Xperia Z börjar bli lite trött. Men jag flyttar inom kort till USA. Fungerar 930 där med 4G och i så fall på vilken operatör?

Köp en Icon på plats, samma telefon men för amerika-nät.

http://www.nokia.com/us-en/phones/phone/lumia-icon/
Citera
2014-07-15, 09:40
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
går det att få upp street view med here kartor, eller går det att med google?
lyckas inte med någotdera

Street View funkar på Googles mobilsida för Maps. I Here Maps går det inte såvitt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in