2014-07-17, 16:16
Medlem
NosterPaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Det beror på vad det är för utbildning. Att välja utbildning ENBART efter hur rolig staden är kan ju bita en i arslet om man har otur. Kvaliteten på utbildningar verkar skilja sig MYCKET de olika utbildningarna emellan. Och visst, du kommer inte få det sociala studentlivet på samma sätt som om du hade läst i Uppsala, det är svårt att komma ifrån. Sundsvall HAR dock ett förvånansvärt roligt uteliv om man jämför med Östersund, Umeå och andra liknande städer.

Väldigt varierande. Läs mitt inlägg här:

(FB) Frågor kring Mittuniversitetet

Läget är dock helt OK och sett till storlek är lägenheterna prisvärda.

okej hoppas verkligen på att denna är en fräsch då !
Citera
2014-07-17, 19:24
Medlem
Zhuguliangs avatar
Hur är psykologprammet på MIUN? Hur är det att bo på fornborgsvägen?
Citera
2014-07-18, 00:11
Medlem
Nu finns det många studentlägenheter på Köpmangatan + Campus
Citera
2014-07-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkknightx
Nu finns det många studentlägenheter på Köpmangatan + Campus

Åhh får sån damp på att man inte kan få se några bilder på lägenheterna.. Utan det är en bild på utsidan & en "ritning"... Sedan står det bara "kabel-tv och bredband ingår", men inte hastighet/utbud..

4000kr för 20kvm :O

Tack för posten.
Citera
2014-07-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G4S
Åhh får sån damp på att man inte kan få se några bilder på lägenheterna.. Utan det är en bild på utsidan & en "ritning"... Sedan står det bara "kabel-tv och bredband ingår", men inte hastighet/utbud..

4000kr för 20kvm :O

Tack för posten.

Vsg
Ja tyvärr det är bara en bild
Jag har läst att det ingår 2 Mbps med hyran.
4000kr för att den ligger i stan
Det fanns en bra lägenhet på Campus 20m^2 egen boende för 3500kr.
Citera
2014-07-18, 12:14
Medlem
Citat:
Vsg

Studentlägenheterna säljer som smör just nu, ser att alla "bra" lägenheter försvinner så fort de kommer ut i princip.
Citera
2014-07-19, 00:37
Medlem
Citat:
Vsg

Skickade iväg ett mail till Mitthem angående bredbandshastigheten. Fick som svar att 2 Mbps var standard och ifall det inte ansågs vara tillräckligt kunde man lägga till en extra kostnad för snabbare.

Ca +130:-/mån för 100/30 Mbps.
Citera
2014-07-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rafflarn
Skickade iväg ett mail till Mitthem angående bredbandshastigheten. Fick som svar att 2 Mbps var standard och ifall det inte ansågs vara tillräckligt kunde man lägga till en extra kostnad för snabbare.

Jag var i kontakt med ServaNet, som har hand om bredbandet som ingår Mitthem. De sa också att man kunde lägga till för extra kostnad, men de sa ingenting om att man kunde fixa det via Mitthem. Sa Mitthem till dig att de kan ordna det åt en och att det läggs på hyran (istället för att gå via ServaNet), eller missförstår jag? Bra att veta bara!
Citera
2014-07-19, 13:54
Medlem
Citat:

Kan man skaffa en annan bredband som snabbare från en annan bolag och då har man 2st bredband?
Citera
2014-07-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldig
Jag var i kontakt med ServaNet, som har hand om bredbandet som ingår Mitthem. De sa också att man kunde lägga till för extra kostnad, men de sa ingenting om att man kunde fixa det via Mitthem. Sa Mitthem till dig att de kan ordna det åt en och att det läggs på hyran (istället för att gå via ServaNet), eller missförstår jag? Bra att veta bara!

"Vi har 2Mbit/sek i alla våra fastigheter. Men det man kan göra är att höra av sig till vår Bredbandsleverantör ServaNet efter att man har skrivit på kontraktet och lägga till en tilläggstjänst med högre hastighet. Då skriver man ett eget kontrakt med en underleverantör till ServaNet, och får betala kostnaden för uppgraderingen direkt till dom. I den här listan finns ungefärliga priser på vad det kostar:
http://www.servanet.se/serviceguide/index/consumers/list/39"

Som det lät på dem verkade det relativt smidigt att uppgradera.

Jag har anser inte mig själv ha god koll på just bredbandspriser, men 100-200kr extra för en rejäl ökning låter inte allt för dyrt.
Citera
2014-07-19, 14:26
Medlem
Nu till något helt annat.

Är det någon här som har koll på vilken kvalité utbildning Civilingenjör Teknisk Design har på Mittuniversitetet? Alla talar för att universitet i sig är undervärderat men det säger inte så mycket eftersom det, precis som ovanstående nämnde, skiljer sig stort från utbildning till utbildning.
Citera
2014-07-19, 14:33
Medlem
Citat:
Nu till något helt annat.

Är det någon här som har koll på vilken kvalité utbildning Civilingenjör Teknisk Design har på Mittuniversitetet? Alla talar för att universitet i sig är undervärderat men det säger inte så mycket eftersom det, precis som ovanstående nämnde, skiljer sig stort från utbildning till utbildning.

KTH och SU har samarbete med alla Civilingenjörsprogrammen på Miun. Dvs kvalité måste vara riktig bra annars tänker de inte på att samarbete med Miun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in