Citat:
Ursprungligen postat av
FruGondol
Hamilkar ställde, tidigare i tråden, en intressant fråga, ungefärligen:
"Vem är egentligen JH". Vem är hon innerst inne?
FUP:et kommer nog delvis underlätta våra spekulationer.
Jag har för mig att jag i tråden läst att JH är ett sladdbarn, och en smula bortskämd, kanske lite van att få sin vilja igenom. Stämmer detta?
Hon tycks samtidigt haft en relativt god relation till föräldrar, storesyskon och syskonbarn, samt även ett flertal goda vänner.
Att brädas av en rival och därefter, på lokal, bli offentligt förödmjukad/örfilad av denne, skulle nog även hos mig väcka lite småmordiska känslor. Förhoppningsvis skulle jag kunna tygla dem (?)
Jonna köpte i augusti förra året hus tillsammans med JN, det tog (enligt vissa uppgifter i media) slut runt en månad senare men båda valde att bo kvar "som inneboende" då detta var mer praktiskt (kanske ekonomiskt, svårt att hitta nytt osv).
Jag har inte läst Jonnas blogg men så vitt jag kunnat förstå från inlägg här så har hon senaste året gått upp en hel del i vikt bland annat pga mycket skräpmat, hon har lagt av med sitt stora intresse (ridning), köpt hus och det har tagit slut med killen hon köper huset tillsammans med. Är det då kanske dessutom han som varit den som gjort slut så kanske hon varit lite deprimerad sen och tröstätit mm?
Hon träffar JA (hur tror jag inte har framgått) och dom inleder någon sorts relation, det "tar slut" och JA bjuder återigen in Lovisa (kompis från tonåren och ex) i sitt liv och detta kan inte Jonna acceptera.
Förmodligen har alla hennes motgångar samlats på hög och sen har Lovisa varit den som fått bägaren att rinna över.
Om man ska tro media från igår eller förrgår så misstänks en psykiskt störning hos Jonna både nu och när brottet begicks och en person med en psykisk störning kan säkert få för sig att Lovisa då är anledningen till att hon mår som hon mår och försvinner Lovisa så försvinner en del av hennes problem.