Citat:
Och det du inte förstår är att den typen av tillgrepp du pratar om är inte sådant man förknippar med 'hat' eller 'ilska'
Dvs allt våld som utövats utöver det inledande skedet (dvs fram till LL avlider) skulle involvera helt andra drivkrafter än ilska och hat. Det förefaller alltså inte sannolikt alls att det finns någon som helst grund för sådana spekulationer sett till den kända informationen av detta fall, samt dom få bitar bakgrund som getts.
Jag har heller inte någonstans 'spekulerat' i att sådana förehavanden skulle finnas i det här fallet, jag har tvärtom hela tiden sagt emot alla ni flöjtar som försökt göra detta fallet till något mer än vad det egentligen är. Vore det inte för styckningen så skulle detta redan ha passerat och varit ännu ett mord i mängden för flera veckor sedan fram tills dess att FUP finns.
Men tack vare att JH nu valde att transportera kroppen på detta vis ger det er vatten på eran kvarn att dra eran smuts sida upp och sida ner. Gärna då också med tillägg av smileys och dylikt vilket är ungefär höjden av smaklöshet och vidrighet.
Dvs allt våld som utövats utöver det inledande skedet (dvs fram till LL avlider) skulle involvera helt andra drivkrafter än ilska och hat. Det förefaller alltså inte sannolikt alls att det finns någon som helst grund för sådana spekulationer sett till den kända informationen av detta fall, samt dom få bitar bakgrund som getts.
Jag har heller inte någonstans 'spekulerat' i att sådana förehavanden skulle finnas i det här fallet, jag har tvärtom hela tiden sagt emot alla ni flöjtar som försökt göra detta fallet till något mer än vad det egentligen är. Vore det inte för styckningen så skulle detta redan ha passerat och varit ännu ett mord i mängden för flera veckor sedan fram tills dess att FUP finns.
Men tack vare att JH nu valde att transportera kroppen på detta vis ger det er vatten på eran kvarn att dra eran smuts sida upp och sida ner. Gärna då också med tillägg av smileys och dylikt vilket är ungefär höjden av smaklöshet och vidrighet.
Om JH har slagit med hammaren och huggit med kniven så att kroppen skadats så att man kan kalla den illa tilltygad är det väldigt troligt att det har med hennes upprörda känslotillstånd att göra tror jag.
Men du tror alltså att hon helt kallsinnigt har skadat kroppen utan att känna vare sig vrede eller någon annan känsla?
Jag tycker inte att själv styckningen är särskilt intressant. Det som är intressant med detta fall är att JH från tidig morgon till sent på kvällen pysslat på med sitt mord.
Du har dragit upp diskussionen om sexualsadism och tortyr för att få fram information. Vilket är väldigt lite troligt att det handlar om.
Detta mord är rätt så ovanligt redan av det lilla vi vet nu. Och det är inte för att vi flöjtar eller något sådant. Det är rätt så ovanligt redan nu och det beror bara på lilla JH och hennes handlande under en hel dag. Tänk ända från tidig morgon till sent på kvällen sysslar hon med detta makabra. Börjar med hammaren och sluter med att välta ut kroppsdelar ut på marken. Styckning är väldigt ointressant i det hela faktiskt.
Det som är intressant är det vi kommer att få veta om hennes motiv och hur det ser ut i skallen på henne. För där inne är det rätt ovanligt. Det är i hennes skalle det intressanta finns, inte i styckningen.
Det är ovanligt att en ensam person håller på en HEL dag med ett lik.