Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Och det du inte förstår är att den typen av tillgrepp du pratar om är inte sådant man förknippar med 'hat' eller 'ilska'

Dvs allt våld som utövats utöver det inledande skedet (dvs fram till LL avlider) skulle involvera helt andra drivkrafter än ilska och hat. Det förefaller alltså inte sannolikt alls att det finns någon som helst grund för sådana spekulationer sett till den kända informationen av detta fall, samt dom få bitar bakgrund som getts.

Jag har heller inte någonstans 'spekulerat' i att sådana förehavanden skulle finnas i det här fallet, jag har tvärtom hela tiden sagt emot alla ni flöjtar som försökt göra detta fallet till något mer än vad det egentligen är. Vore det inte för styckningen så skulle detta redan ha passerat och varit ännu ett mord i mängden för flera veckor sedan fram tills dess att FUP finns.

Men tack vare att JH nu valde att transportera kroppen på detta vis ger det er vatten på eran kvarn att dra eran smuts sida upp och sida ner. Gärna då också med tillägg av smileys och dylikt vilket är ungefär höjden av smaklöshet och vidrighet.

Om JH har slagit med hammaren och huggit med kniven så att kroppen skadats så att man kan kalla den illa tilltygad är det väldigt troligt att det har med hennes upprörda känslotillstånd att göra tror jag.

Men du tror alltså att hon helt kallsinnigt har skadat kroppen utan att känna vare sig vrede eller någon annan känsla?

Jag tycker inte att själv styckningen är särskilt intressant. Det som är intressant med detta fall är att JH från tidig morgon till sent på kvällen pysslat på med sitt mord.

Du har dragit upp diskussionen om sexualsadism och tortyr för att få fram information. Vilket är väldigt lite troligt att det handlar om.

Detta mord är rätt så ovanligt redan av det lilla vi vet nu. Och det är inte för att vi flöjtar eller något sådant. Det är rätt så ovanligt redan nu och det beror bara på lilla JH och hennes handlande under en hel dag. Tänk ända från tidig morgon till sent på kvällen sysslar hon med detta makabra. Börjar med hammaren och sluter med att välta ut kroppsdelar ut på marken. Styckning är väldigt ointressant i det hela faktiskt.

Det som är intressant är det vi kommer att få veta om hennes motiv och hur det ser ut i skallen på henne. För där inne är det rätt ovanligt. Det är i hennes skalle det intressanta finns, inte i styckningen.

Det är ovanligt att en ensam person håller på en HEL dag med ett lik.
Citera
2014-07-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du har dragit upp diskussionen om sexualsadism och tortyr för att få fram information. Vilket är väldigt lite troligt att det handlar om.

Citat:
Baserat på hörsägen från tredje-fjärdepart. Låter sunt. Känns som både du och ett flertal andra kommer bli enormt besvikna när FUP kommer.

Illa tilltygad lär med högsta sannolikhet vara knutet till krosskador mot huvud samt metoden för vilken kroppen har styckats. Fogsvans är inte direkt lämpligt att såga ben med om vi säger som så, inte i hud och kött heller. Så det lär ha sett rent ut sagt för jävligt ut, särskilt som att det är en kvinna som hållit i sågen också.

Alla dom där sjuka fantasierna om vad JH skall ha gjort med kroppen kommer ni nog tyvärr få stoppa tillbaka ner i nattduksbordet igen. Hon visste ingenting om när JA skulle komma tillbaka, det kunde lika gärna ha hänt något under dagen så pass att han blev tvungen att återvända hem, han kunde ha bestämt han skulle gå tidigare den dagen.

Nej, hennes prioritet lär ha varit att så fort som överhuvudtaget är möjligt få bort LL's kropp från lägenheten, och sedan städa som en dåre och bege sig därifrån. Allt som pratas om att 'rista' eller 'skära' i kroppen är sådant som sexualsadister sysslar med och det finns absolut NOLL som säger att något sådant skulle ha förekommit här. Likväl gäller 'planeringen' crime de passion i en impuls som ett resultat av en rad saker i en händelsekedja som tyvärr slutade på detta sätt.

Som påpekats av flera andra vore det inte för att JH's metod till frakt blev att stycka och att hon råkar vara kvinna så skulle ni begett er till en annan tråd för flera veckor sedan.

Läs det där stycket så pass många gånger som behövs tills dess att all information i dess innehåll äntligen har registrerats i ditt huvud. Så behöver du ej rikta ytterligare inlägg åt mitt håll fortsättningsvis.

För det finns bara två skäl till dina helt felaktiga påståenden gällande vad jag skrivit i tråden, antingen är du för ointelligent för att tolka skriven text. Eller så ljuger du medvetet och kommer med direkt lögnaktiga påståenden gällande meddebattörer.
Citera
2014-07-18, 13:56
Medlem
Snobbs avatar
Vid mord där hat har varit motivet så kan GM ibland överdriva dödandet genom att tex knivhugga BO 13 gånger istället för 2, skjuta BO i huvudet 5 gånger ist för 1 osv. Alltså det man kallar för "overkill" i USA. Att skända kroppen efter BO är död med att rispa med kniv, förstöra kroppens "skönhet" osv hör inte hemma i ett sådant fall. De som skändar kroppen av känslomässiga skäl (ej praktiska som vid transportstyckning) är i regel lustmördare. JH passar inte in i den bilden. Om det var planerat mord så var dödandet det som var målet, sedan handlar det bara om att få bort kroppen för att dölja brottet.
Citera
2014-07-18, 14:04
Medlem
Citat:
Läs det där stycket så pass många gånger som behövs tills dess att all information i dess innehåll äntligen har registrerats i ditt huvud. Så behöver du ej rikta ytterligare inlägg åt mitt håll fortsättningsvis.

För det finns bara två skäl till dina helt felaktiga påståenden gällande vad jag skrivit i tråden, antingen är du för ointelligent för att tolka skriven text. Eller så ljuger du medvetet och kommer med direkt lögnaktiga påståenden gällande meddebattörer.

Nåja nu säger ju polisen att kroppen är illa tilltygad.

Och i och för sig kan det ju bero på hur JH har transporterat den, den kanske har farit fram och tillbaka i bilden, stått i solen eller liknande.

Men jag kan också tänka mig att JH faktiskt varit agiterat när hon slog med hammaren och stack med kniven. Finns det någon särskilt anledning som gör att du tror att hon bara slagit ett hål i bakhuvudet och några prydliga stick med kniven och inget som gjort att kroppen blivit illa tilltygad?

Jag är inte den som tagit upp sexualsadism eller tortyr för att få information.

FUP kommer att bli intressant. Hur kommer det sig att du är kvar i tråden om du finner det hela så outsägligt tråkigt då?
Citera
2014-07-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Vid mord där hat har varit motivet så kan GM ibland överdriva dödandet genom att tex knivhugga BO 13 gånger istället för 2, skjuta BO i huvudet 5 gånger ist för 1 osv. Alltså det man kallar för "overkill" i USA. Att skända kroppen efter BO är död med att rispa med kniv, förstöra kroppens "skönhet" osv hör inte hemma i ett sådant fall. De som skändar kroppen av känslomässiga skäl (ej praktiska som vid transportstyckning) är i regel lustmördare. JH passar inte in i den bilden. Om det var planerat mord så var dödandet det som var målet, sedan handlar det bara om att få bort kroppen för att dölja brottet.

Precis och det finns ju all anledning att tro att JH inte var särskilt förtjust i LL. Och det här detta jag menar, att hon varit upprörd och kan ha hållit på med hammaren och kniven i ren ilska och hat.

Kanske hon hatade LLs ansikte och ville utplåna hennes skönhet?
Citera
2014-07-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag känner inte till särskilt många fall där en kvinna mördat en annan kvinna på grund av svartsjuka. Gör du? Att det handlar om barn känns som det absolut mest vanliga. Talar man om dödligt våld med kvinnliga gärningsmän så är ungefär 80 procent av fallen inom familjen.

Min känsla är inte att vi i det här fallet har att göra med ett barn. Men kanske att det kan vara en mamma – alltså att hon haft ihjäl sin mor.

Här har vi också fler orsaker varför detta mord är så intressant. Det är inte styckningen. Det är inte intressant.

Utan det som Troian säger här att en kvinna mördat en annan kvinna på grund av svartsjuka.

Nu är det väl inte helt klart än att det är svartsjuka. Men vad skulle det annars vara?
Citera
2014-07-18, 14:44
Medlem
Citat:

Krockar rätt hårt om nu uppgifterna stämmer att det var en 'så gott som fullbordad' styckning. Jag frågande en nära väns far som arbetat som kriminaltekniker i över 25 år vad ett sådant påstående skulle kunna innebära. Som han såg det så troligtvis att huvudet till exempel fortfarande sitter kvar vid torson.

Citat:
Men jag kan också tänka mig att JH faktiskt varit agiterat när hon slog med hammaren och stack med kniven. Finns det någon särskilt anledning som gör att du tror att hon bara slagit ett hål i bakhuvudet och några prydliga stick med kniven och inget som gjort att kroppen blivit illa tilltygad?

Jag utgår från att torson kommer ha ett antal hål på fram eller baksida som tillfogats med hjälp av kniven, samt betydande krosskador på övre delen av kraniet antingen pannans framkant eller sida/baksida huvud. Samt att dom ställen där avskiljande av kroppsdelar skett kommer ha områden som ser ut som resultatet du får när en person utan betydande muskelstyrka försöker hantera en fogsvans med ena handen samtidigt som hen försöker hålla kontroll över en kropp med andra.

Och att det är dessa saker som får polisen att kalla kroppen illa tilltygad. Jag ser det som osannolikt att JH skulle försökt skända kroppen ytterligare, särskilt om det nu visar sig att den initiala tanken var aldrig att döda LL utan att det var ett händelseförlopp som helt skenade.
Senast redigerad av dip 2014-07-18 kl. 14:49.
Citera
2014-07-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ja, psykos och brottsoffer är det vanligaste men ibland dyker det ju upp undantag. Ju längre utredningen går så får vi ju veta nya saker. Lite av ett brottsoffer är hon ju om hon fått örfilar av LL på krogen, men jag tror inte den händelsen räcker för förklara vad som hände sedan mellan tjejerna.
JH tillhör inte den absolut vanligaste av kvinnliga mördarna verkar det som. Om hon ens är en mördare är jag osäker på, det kan fortfarande ha varit en misshandel som gick snett eller nått i den stilen.

Hur är det nu, det var länge sedan vi fick veta att hon erkända grov misshandel och vållande till annans död.

Undrar om hon erkänt dråp eller rent av mord vid det här laget.

Kanske polisen har inspelning från mordplatsen som hon har konfronterats med så att hon insett att hon har förlorat spelet nu.
Citera
2014-07-18, 15:42
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Precis och det finns ju all anledning att tro att JH inte var särskilt förtjust i LL. Och det här detta jag menar, att hon varit upprörd och kan ha hållit på med hammaren och kniven i ren ilska och hat.

Fast det blir två olika motiv och GM-profiler då. Jag tror inte att "utplåna skönhet" går hand i hand med den typen av GM som JH är. Overkill kan kanske göra det, men isf är hennes hat utagerat när hon förstår att LL är död. Det borde inte finnas mer att förstöra då, till skillnad från lustmördare som även ser skändningen av kroppen som målet ist för bara dödandet. Ett ex: Det är en stor skillnad på om JH slagit LL flera gånger i ansiktet med hammaren för att verkligen se till att LL är död och att slå LL flera gånger i ansiktet för att hon hatar LL:s ansikte/skönhet. Den sistnämnda är för mycket kopplat till lustmord.
Citera
2014-07-18, 15:54
Medlem
Citat:
Fast det blir två olika motiv och GM-profiler då. Jag tror inte att "utplåna skönhet" går hand i hand med den typen av GM som JH är. Overkill kan kanske göra det, men isf är hennes hat utagerat när hon förstår att LL är död. Det borde inte finnas mer att förstöra då, till skillnad från lustmördare som även ser skändningen av kroppen som målet ist för bara dödandet. Ett ex: Det är en stor skillnad på om JH slagit LL flera gånger i ansiktet med hammaren för att verkligen se till att LL är död och att slå LL flera gånger i ansiktet för att hon hatar LL:s ansikte/skönhet. Den sistnämnda är för mycket kopplat till lustmord.

Varför lustmord?

Varför inte några extra slag av hat för?

Hon verkar ju ha hunnit med så mycket annat den här dagen, varför inte slå sönder fejan på rivalen för?
Citera
2014-07-18, 15:54
Medlem
growlers avatar
Citat:
Nåja nu säger ju polisen att kroppen är illa tilltygad.

Och i och för sig kan det ju bero på hur JH har transporterat den, den kanske har farit fram och tillbaka i bilden, stått i solen eller liknande.

Jag är inte den som tagit upp sexualsadism eller tortyr för att få information.

FUP kommer att bli intressant. Hur kommer det sig att du är kvar i tråden om du finner det hela så outsägligt tråkigt då?
"Illa tilltygad",borde den vara efter hammarslag,åtskilliga knivhugg och amatörmässig styckning,eller hur?
Citera
2014-07-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growler
"Illa tilltygad",borde den vara efter hammarslag,åtskilliga knivhugg och amatörmässig styckning,eller hur?

Precis. Frågan är hur mycket hon hamrat och stuckit och injicerat och kanske ännu mer?

Eller har hon bara slagit och stuckit så mycket som behövs för att ta död på henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in