Citat:
Ursprungligen postat av
dip
Baserat på hörsägen från tredje-fjärdepart. Låter sunt. Känns som både du och ett flertal andra kommer bli enormt besvikna när FUP kommer.
Illa tilltygad lär med högsta sannolikhet vara knutet till kross skador mot huvud samt metoden för vilken kroppen har styckats. Fogsvans är inte direkt lämpligt att såga ben med om vi säger som så, inte i hud och kött heller. Så det lär ha sett rent ut sagt för jävligt ut, särskilt som att det är en kvinna som hållit i sågen också.
Alla dom där sjuka fantasierna om vad JH skall ha gjort med kroppen kommer ni nog tyvärr få stoppa tillbaka ner i nattduksbordet igen. Hon visste ingenting om när JA skulle komma tillbaka, det kunde lika gärna ha hänt något under dagen så pass att han blev tvungen att återvända hem, han kunde ha bestämt han skulle gå tidigare den dagen.
Nej, hennes prioritet lär ha varit att så fort som överhuvudtaget är möjligt få bort LL's kropp från lägenheten, och sedan städa som en dåre och bege sig därifrån. Allt som pratas om att 'rista' eller 'skära' i kroppen är sådant som sexualsadister sysslar med och det finns absolut NOLL som säger att något sådant skulle ha förekommit här. Likväl gäller 'planeringen' crime de passion i en impuls som ett resultat av en rad saker i en händelsekedja som tyvärr slutade på detta sätt.
Som påpekats av flera andra vore det inte för att JH's metod till frakt blev att stycka och att hon råkar vara kvinna så skulle ni begett er till en annan tråd för flera veckor sedan.
Håller med dig. Alltför hormonstinna karatekidz som letar sensationer i detta elände.
Uppeldade av sjuka råa ritualscener. Eller tuffa närkontakter i tunnebanan.
Att JH har suttit utanför huset i bilen, betyder inte alls att det planeras mord.
JH kan lika väl hålla koll på arbetsscheman hos JA och LL. För JH vill inte träffa JA.
Hon har koll på JA men inte till 100% på LL.
Hur många bankrån har inte föregåtts av kartläggning och övervakning. Inte är det mord...jisses.
Den ena gissning på byggd på 4:eparts information, får nästa att spinna vidare i ytterligare vilda gissningar. Det blir en enda lång spiral av "hittepå".
Jag är helt övertygad om att detta är svartsjukebaserat.
JH ville ge igen. Inte att döda.
Att JH inte vill se den man JA, som övergett henne, i ögonen. JH vill inte visa upp sin förtvivlan
över att ha blivit övergiven.
Jag är övertygad om att JH med hammaren, skulle misshandla LL.
Denna misshandel landar i LL är död.
Exakt hur detta har gått till, vet vi inget om just nu.
Utsago från JH kommer att matchas med teknisk bevisning samt vittnesmål.
Detta kommer inte slutligen avgöras i TR utan HR.
Vållande är försvarets utgångspunkt, har vi förstått.
Åklagaren kommer att yrka på mord i 1:a hand alt. dråp i 2:a hand. Påföljd 12 år.
Jag tror detta slutar i dråp och 6,5 år, där häktestiden på 6 mån dras av.
Av dessa 6 år, får JH sitta 4. JH är ute 2019.
Då har hon fått det straff som rättssverige anser är rätt.
Hade JH haft kniv med sig.
Ringt på.
LL öppnar och JH sticker ihjäl LL direkt och sedan lämnar BP, hade jag sagt mord jag också.
Men är man 15 cm kortare. 15 kg lättare.
Har fått stryk av BO redan förut, behöver man inte vara raketforskare för att inse att någon form
av utjämning måste JH ha med sig. D v s hammaren.
Sedan är detta så förbannat dumt av JH. Förbannat dumt.