2014-07-17, 09:27
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Säkert A-lagare från Kållered som tagit pendeln söderut.

Skulle en A-lagare klara att jaga ifatt och slå ner någon? Knappast. Det är bara några random WT.
Citera
2014-07-17, 11:19
Medlem
Ahhaha finns inte en enda "invandrare" i kba, bara massor av medelålders överklass som vill ha invandring. Onsala har jag hört är ett enda stort medelklassimråde, nä, denna gång har flashback fel.
Citera
2014-07-17, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Har en vän som är busschaffis. I vissa områden får de inte kontrollera om ungdomarna har giltiga busskort eller sms biljetter. Det blir för ofta bråk. Facket har stoppat det. Därför åker alla ungdomar gratis. De är väl medvetna om att SL beordrat detta och utnyttjar det maximalt.

Moralen bland chaufförerna är helt förstörd då de känner sig som privatchaufförer åt somalier och araber som aldrig arbetar betalar skatt eller uppför sig. Samtidigt ska de själva köra på splittrade scheman och börja 06på morron och jobba till 10 och sen vara lediga 4 timmar 10-14 för att sedan jobba 4 timmar igen. De åker till jobbet 05.30 och kommer hem 18.30 och får 8 timmars pröjs för det.

Det är sjukt, varför har de inte på OV på dessa bussar? Samhället måste börja säga ifrån.

Istället ser man OV längs Nockeby bana, där de inte behövs.
Citera
2014-07-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirkaBagaren
Buss 731 går till Onsala som är ett område med mest dyra villor. Finns nog inte en enda lägenhet på hela onsalahalvön. Känns därför osannolikt att det är en invandrare.
Vad sjutton får dig att tro att dessa individer bor i Onsala.
Man kan ju ha ärende dit ändå speciellt på sommaren.
Citera
2014-07-17, 11:42
Medlem
Onsala=95% välbetald medelklass + 5% överklass
Kungsbacka=Allt från A-lagare til överklass

Finns många sköna dolda alkisar bland mellan/överklassen som anser sig vara lite mer, så kan vara vilket fylla som helst där nere.
Citera
2014-07-17, 11:48
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Har en vän som är busschaffis. I vissa områden får de inte kontrollera om ungdomarna har giltiga busskort eller sms biljetter. Det blir för ofta bråk. Facket har stoppat det. Därför åker alla ungdomar gratis. De är väl medvetna om att SL beordrat detta och utnyttjar det maximalt.

Moralen bland chaufförerna är helt förstörd då de känner sig som privatchaufförer åt somalier och araber som aldrig arbetar betalar skatt eller uppför sig. Samtidigt ska de själva köra på splittrade scheman och börja 06på morron och jobba till 10 och sen vara lediga 4 timmar 10-14 för att sedan jobba 4 timmar igen. De åker till jobbet 05.30 och kommer hem 18.30 och får 8 timmars pröjs för det.

Det där skulle jag gärna se bekräftad av någon från SL eller liknande. Hörsägen som förmedlas vidare på flashback rankar jag inte som tillräckligt bevis.

Om det stämmer, då är det för jävligt. Alla ska betala för sig, även de på bidrag måste väl för fan ha råd med ett busskort?
Citera
2014-07-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Det där skulle jag gärna se bekräftad av någon från SL eller liknande. Hörsägen som förmedlas vidare på flashback rankar jag inte som tillräckligt bevis.

Om det stämmer, då är det för jävligt. Alla ska betala för sig, även de på bidrag måste väl för fan ha råd med ett busskort?
Det kan jag mycket väl tänka mig att det stämmer. Frågan har säkert dykt upp pga utsatta chafförer inte längre vill köra vissa linjer pga risken. Men håller med suger valballe!
Citera
2014-07-17, 12:22
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s93tomte
Det kan jag mycket väl tänka mig att det stämmer. Frågan har säkert dykt upp pga utsatta chafförer inte längre vill köra vissa linjer pga risken. Men håller med suger valballe!

I stockholm har det hänt flera gånger att SL slutat köra vissa linjer tex Tensta men även i Södertälje mfl pga våld och problem.

http://www.dn.se/sthlm/tenstabussar-fortsatt-indragna/
Citera
2014-07-17, 12:30
Medlem
Skartaks avatar
I Kungsbacka finns det gott om WT och vita pundare som inte drar sig för att bete sig "babbigt". Blir inte förvånad om båda är svenskar.
Citera
2014-07-17, 12:37
Medlem
Ttoclaws avatar
Fantastiskt att dom pixlar sönder videon. Vill dom inte få fast GM eller är dom redan fast?
Citera
2014-07-17, 13:17
Bannlyst
Jag bor själv i Kungsbacka och i Onsala bor det väldigt få invandrare. Men det kan naturligtvis inte uteslutas att det var invandrare i alla fall.... skulle vilja se ansikten på förövarna.
Citera
2014-07-17, 13:31
Medlem
DenNyaDealens avatar
Är jag den enda som är orolig över hur man kan stå och filma medans något sådanthär händer?

Är det inte brottsligt att se sådant här hända, och bara stå och glo/filma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in