2014-07-16, 20:49
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är märkligt att inga spår har hittats i lägenheten men väl i KJ bil. KJ är erkänt dålig på att städa sin lägenhet utan handledning och fynden i bilen stärker den uppfattningen tycker jag. Nej, lägenheten ser inte ut att vara mord och styckplats, det i sin tur innebär att dörren lämnas vidöppen för att brotten skedde i en annan bostad(transportstyckning), och det betyder i sin tur att en alternativ gärningsman inte rimligtvis kan uteslutas, varken logiskt eller med empirisk kunskap.

Skriket kan förklaras med tv:n, möjligtvis grannens rockmusikspelande. En skäggig person stängde fönstret, dock oklart om det var KJ. 112* knappas in långt innan skriket hördes.

Om man skriver av "skriken" som grannarna hörde någon gång i början av maj.

Så återstår blodet i bilen. Det var en jäkla tur för polisen att dom hittade blodet 5min innan dom var tvungen att släppa KJ. Synd att bilen då stått olåst även hos polisen.

Vi vet att dom manipulerat blodbevisen på mer än ett sätt.
http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/may/blodet-i-bagageluckan-2.html

Utöver det så verkar även spaningen manipulerad.
http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/july/spaningen-pa-den-domde-2013-05-20-2.html

Hur långt har man gått för att sätta dit KJ?
Citera
2014-07-16, 20:49
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag frågade nyss min källa om det fanns ett duschdraperi. Detta är svaret:

"Ja, det gjorde det, men jag kommer inte ihåg vilken färg det var".
Fanns bokhyllan..? Var tog den vägen..?
Den verkar ha försvunnit också.. Det vittnas om att det finns en.. men det finns ingen på bilderna i fup.. KJ hade borrat och stökat någon natt.. Påhittig är han säkert.. snickra tyckte han om.. Någon har varit inne tidigare på att han ska ha byggt en låda och lagt kroppen i den..

Vet denne person du skriver om.. ifall bokhyllan fanns..?
Citera
2014-07-16, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Fanns bokhyllan..? Var tog den vägen..?
Den verkar ha försvunnit också.. Det vittnas om att det finns en.. men det finns ingen på bilderna i fup.. KJ hade borrat och stökat någon natt.. Påhittig är han säkert.. snickra tyckte han om.. Någon har varit inne tidigare på att han ska ha byggt en låda och lagt kroppen i den..

Vet denne person du skriver om.. ifall bokhyllan fanns..?
Vilken kropp? Ingen har dödats inomhus. Bar han in kroppen och snickrade in den i bokhyllan?
Citera
2014-07-16, 21:17
Medlem
Citat:
Märkligt att man sökte honom där och inte hos någon kompis. Hur som helst så är spaningen värdelös i bevishänseende pga de påstådda misstagen med tidsangivelser, opålitligt och bör därför inte tillmätas någon betydelse tycker jag.
En Vik*or He*monen bor på en av adresserna och har många gemensamma vänner med K, samt Sam*el på den andra även systrarna på adressen har gemensamma vänner.
Citera
2014-07-16, 21:19
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vilken kropp? Ingen har dödats inomhus. Bar han in kroppen och snickrade in den i bokhyllan?
Hon kan ha blivit mördad inomhus.. Varför skriver du med sådan säkerhet att hon inte blivit mördad i lägenheten..? Vet du mer än andra..?

En bokhylla borde vara perfekt att bygga en låda av..
Senast redigerad av zayco 2014-07-16 kl. 21:21.
Citera
2014-07-16, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon kan ha blivit mördad inomhus.. Varför skriver du med sådan säkerhet att hon inte blivit mördad i lägenheten..? Vet du mer än andra..?
Nej, jag vet inte mer än krimteknikerna som undersökte lägenheten.
Citera
2014-07-16, 21:24
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Nej, jag vet inte mer än krimteknikerna som undersökte lägenheten.
OK, ni resonerade om en säng som försvann.. då kan man ta upp bokhyllan med..
Citera
2014-07-16, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
OK, ni resonerade om en säng som försvann.. då kan man ta upp bokhyllan med..
Så hon dödades i bokhyllan, som var blodtät och inte läckte. "VB, ska vi leka en lek? Du lägger dig naken på magen i den här bokhyllan som ligger på golvet".
Citera
2014-07-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nu är vi där igen! OY börjar hetsa upp sig och bli otrevlig. Så snart någon kommer med intressant egenhändigt inhämtad information som i allra högsta grad är relevant för tråden, är det alltid någon/några som känner sig trampade på tårna och omedelbart börjar sura som orättvist behandlade treåringar.
Gör nåt själva då, för fasiken! Det står var och en fritt att leta information. Men ge fan i att skjuta budbäraren. Om jag var det minsta tveksam till mina källors uppgifter skulle jag inte publicera dem här. Det har mina +30 år som journalist lärt mig. Plus, det viktigaste av allt, källor avslöjas inte, punkt.

Missade du förresten att duschdraperiet fanns på plats vid min källas besök? Eller är det kanske meningslös information?
Håller med dig om denna onödiga upphetsning när det gäller nyheter. Några i tråden verkar ha som enda intresse att trasa sönder varje ny öppning till att komma någon vart i jakten på sanningen om vad som hände i fallet VB. Tack för den intressanta nya informationen. Magkänslan säger att personen i fråga bär på skuldkänslor och har svårt att förmedla sanningen. I stället känns sanningen omskriven för att hen ska få möjligheten att orka ta ett steg framåt för att förmedla vad denne någon egentligen varit med om. Det låter som om huvuddragen i hens information verkar korrekta medan inslaget av asiater är falsk information (magkänsla). Vidare säger magkänslan att det är hen som var den som hjälpte kj med att bära ut föremålet om ca 150x70 cm. Duschdraperiet var ljusgul.
Citera
2014-07-16, 21:37
Moderator
OYs avatar
Om man prompt envisas med att mobilernas positioner är av betydelse, dvs. de fanns inom mastvinkeln som täcker KJ bostad, och att bostaden inte uppvisar några spår efter brott, varken mord eller styckning, borde man då inte intressera sig för angränsande lägenheter till KJ bostad och tänka sig att mordet kanske begicks i någon av dem?

Jag tycker bara att det är mycket märkligt att inte en enda droppe blod, inte ens mikroskopisk, hittades i KJ bostad, det är nästan ofattbart att KJ lyckades att mörda och stycka VB i lägenheten utan att lämna ett enda spår, det stämmer dåligt.
Citera
2014-07-16, 21:44
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Så hon dödades i bokhyllan, som var blodtät och inte läckte. "VB, ska vi leka en lek? Du lägger dig naken på magen i den här bokhyllan som ligger på golvet".
Precis så gick det till.. !
Citera
2014-07-16, 21:48
Medlem
Citat:
Om man prompt envisas med att mobilernas positioner är av betydelse, dvs. de fanns inom mastvinkeln som täcker KJ bostad, och att bostaden inte uppvisar några spår efter brott, varken mord eller styckning, borde man då inte intressera sig för angränsande lägenheter till KJ bostad och tänka sig att mordet kanske begicks i någon av dem?

Jag tycker bara att det är mycket märkligt att inte en enda droppe blod, inte ens mikroskopisk, hittades i KJ bostad, det är nästan ofattbart att KJ lyckades att mörda och stycka VB i lägenheten utan att lämna ett enda spår, det stämmer dåligt.

Ställde i tidigt skede frågan om det fanns tomma lägenheter i närheten av KJs, fick inget direkt gehör för det då.

Jag tycker det låter sagolikt, den va ju inte ens städad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in