2014-07-16, 18:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Och? Alla mästarlag är ju bäst i Sverige hela nästkommande säsong oavsett hur många spelare man tappar. Det kryllar av enögda typer här inne märker jag
Så om Skellefteå ligger sist hela nästa års säsong är dom ändå bäst i Sverige?
2014-07-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Hur menar du nu? Det jag menar är att det är väldigt dumt att börja prata om vilka som är bäst och sämst när inte ens materialet är klart, alltså att truppen är full och spikad och man vet vad man ska jämföra. T.ex. Mats Wennerholm som drog till med att tippa nästa års serie enbart timmar efter finalens slutsignal.

Det handlar ju inte om att jämföra vad lagen vill ha, utan vad dom har fått tag på.

Bara för att dom dominerat två år i rad betyder inte det att dom kommer dominera även i år, långt ifrån.
Men för helvete det har jag ju inte påstått Heller Jag menar bara att dom är Sveriges bästa lag för att dom vunnit smguld i överlägsen stil 2 år i rad och visat vilket skickligt lag det är. Dom kommer troligtvis inte att briljera på samma sätt i år men det är sorgligt att se hur den svenska avundsjukan lyser igenom.
2014-07-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Så om Skellefteå ligger sist hela nästa års säsong är dom ändå bäst i Sverige?
Nej men just nu är dom det för att dom har dominerat dom senaste säsongerna. Sedan hur dom hanterar den nuvarande situationen får vi se sen. Jag tror inte att dom blir avsevärt mycket sämre än vad många tror i alla fall.
2014-07-16, 18:47
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Men för helvete det har jag ju inte påstått Heller Jag menar bara att dom är Sveriges bästa lag för att dom vunnit smguld i överlägsen stil 2 år i rad och visat vilket skickligt lag det är. Dom kommer troligtvis inte att briljera på samma sätt i år men det är sorgligt att se hur den svenska avundsjukan lyser igenom.
Men diskussionen handlade om kommande säsong, eller hur? Då kan man inte börja blanda in Skellefteås dominans dom senaste två åren i den diskussionen.
2014-07-16, 18:57
Medlem
Citat:
Men diskussionen handlade om kommande säsong, eller hur? Då kan man inte börja blanda in Skellefteås dominans dom senaste två åren i den diskussionen.
Och jag har bara påpekat att dom är regerande mästare och vad jag tror om deras chanser den kommande säsong. Aningen provocerande att folk klagar på min läsförståelse när en hel del av dessa människor uppenbarligen läser det dom vill själva. Jag har inte skrivit någonstans att dom kommer tokdominera denna säsong med. Tvärtom så kommer konkurrensen bli betydligt tuffare och inget är för givet. Men dom som tvivlar om deras kapacitet ger jag inte mycket för.
2014-07-16, 18:59
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
När någon påstår att laget som förlorat 8 av sina absolut bästa spelare fortfarande är Sveriges bästa lag så måste man ju försöka råda bot på okunskapen.

Fast jag skulle ju replikera genom att säga att laget varken är bäst eller sämst just nu.
2014-07-16, 19:02
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Hur menar du nu? Det jag menar är att det är väldigt dumt att börja prata om vilka som är bäst och sämst när inte ens materialet är klart, alltså att truppen är full och spikad och man vet vad man ska jämföra. T.ex. Mats Wennerholm som drog till med att tippa nästa års serie enbart timmar efter finalens slutsignal.

Det handlar ju inte om att jämföra vad lagen vill ha, utan vad dom har fått tag på.

Bara för att dom dominerat två år i rad betyder inte det att dom kommer dominera även i år, långt ifrån.

Jag håller med dig. Och jag gör ett tillägg, det spelar ingen roll om trupperna är klara eller inte. Det är bara när man tävlar som man kan säga vilka som är bäst just nu
2014-07-16, 19:03
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Nej men just nu är dom det för att dom har dominerat dom senaste säsongerna. Sedan hur dom hanterar den nuvarande situationen får vi se sen. Jag tror inte att dom blir avsevärt mycket sämre än vad många tror i alla fall.

Just nu är det mer än två månader sen Skellefteå spelade någon tävlingsmatch då just nu kan man inte säga ett skit.
2014-07-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Just nu är det mer än två månader sen Skellefteå spelade någon tävlingsmatch då just nu kan man inte säga ett skit.
Men likväl är dom generellt sett bäst i Sverige eftersom dom är regerande mästare. Är folks förmåga att första vad andra skriver verkligen så här obefintlig eller försöker ni leka experter?
2014-07-16, 19:12
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag håller med dig. Och jag gör ett tillägg, det spelar ingen roll om trupperna är klara eller inte. Det är bara när man tävlar som man kan säga vilka som är bäst just nu

Och eftersom ingen tävlar just nu så är ingen bäst just nu. SAIK var bäst säsongen 13/14. Säsongen 14/15 är ett oskrivet blad. Just nu är det "löjlig säsong". Nu sätter vi punkt för detta trams.

Vi lider alla av abstinens...
2014-07-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Och eftersom ingen tävlar just nu så är ingen bäst just nu. SAIK var bäst säsongen 13/14. Säsongen 14/15 är ett oskrivet blad. Just nu är det "löjlig säsong". Nu sätter vi punkt för detta trams.

Vi lider alla av abstinens...
Att spekulera i hur nästa säsong kommer se ut är dock svårt för oss inbitna hockeyfans att undgå även när det är mitt i sommaren. Och trots att ingel lag på pappret än svenska mästare för tillfället så måste man ju se verkligheten . Kan bara säga i ren Hamrenanda att jag höjer ett varningens finger att det kommer bli en jämn, spännande och rafflande säsong där Skellefteå kommer gå in som regerande svenska mästare.
2014-07-16, 19:25
Medlem
erwynns avatar
Inte att glömma att vi fortfarande har en av SHLs bästa målvakter i Svensson som visade att han duger som första keeper. Backuppsättningen ser starkare ut även den än fjolårets. Två tunga namn framåt och jag är nöjd med tanke på alla tapp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in