2014-07-03, 22:55
Medlem
Är det någon som har samma problem som jag?

När jag loggar in så ber Trustbuddy mig att "Komplettera min kontoregistrering" när jag gör detta (gör det via mobilt bank-id) så står det att sidan inom några sekunder skickar vidare mig automatiskt men istället för att kunna komma åt mina sidor och se mitt innehav så blir jag skickad till ruta ett igen "Komplettera din kontoregistrering" har försökt säkert 5-6 gånger nu.. Börjar verkligen tröttna...
Citera
2014-07-04, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misohoony
Är det någon som har samma problem som jag?

När jag loggar in så ber Trustbuddy mig att "Komplettera min kontoregistrering" när jag gör detta (gör det via mobilt bank-id) så står det att sidan inom några sekunder skickar vidare mig automatiskt men istället för att kunna komma åt mina sidor och se mitt innehav så blir jag skickad till ruta ett igen "Komplettera din kontoregistrering" har försökt säkert 5-6 gånger nu.. Börjar verkligen tröttna...

Har haft samma problem en längre tid. Det enda som hjälper är att mejla supporten och beskriva felet.

Efter ett par mejlningar åtgärdades problemet för mig, så nu kommer jag in på kontot igen! Beloppen på mitt konto stämmer fortfarande inte, saldot är några hundra för högt.

Girasoul: Jag har inte gjort några överföringar eller uttag.. Förr eller senare får de nog bukt med de felaktiga saldona.
Senast redigerad av skogsguru 2014-07-04 kl. 05:22.
Citera
2014-07-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Har haft samma problem en längre tid. Det enda som hjälper är att mejla supporten och beskriva felet.

Efter ett par mejlningar åtgärdades problemet för mig, så nu kommer jag in på kontot igen! Beloppen på mitt konto stämmer fortfarande inte, saldot är några hundra för högt.

Girasoul: Jag har inte gjort några överföringar eller uttag.. Förr eller senare får de nog bukt med de felaktiga saldona.

Ja det är ju inte så att jag rekommenderar alla att lämna skutan, jag tror inte att TB kan sjunka. Men eftersom jag fortfarande inte fått något jävla svar på varför rent tekniskt det ser ut som att någon form av bedrägeri begicks i samband med att jag begärde mitt sexsiffriga uttag, så lutar det kraftigt åt att jag väljer att få ut mina pengar trots en god avkastning i Sverige och Norge, det känns helt enkelt inte som att risk/reward står i balans när mina pengar uppenbarligen kan försvinna till någon annans konto (inte att det är lite skit i vad som redovisas på någon hemsida), något som inte skulle åtgärdats i tid om jag inte tagit kontakt personligen.

Själva tanken med systemet är väl att man ska kunna skicka in pengar som sedan växer utan någon större inblandning av mig. Men det fungerar ju tyvärr inte så i mitt fall, utan jag måste tydligen sitta barnvakt åt TB som är upptagna med att undvika att svara på mina frågor.
Citera
2014-07-04, 22:08
Medlem
Loggade nyss in efter en längre tids uppehåll
och ser att det nu ser bättre ut och siffrorna verkar stämma.
Dock glad att man inte lagt in större summor i bolaget utan att man
följde magkänslan, testa med ett mindre belopp ca 1 år först.
Citera
2014-07-08, 15:26
Medlem
Konstigt, jag har som expemel 7000 på mitt konto och man ska kunna ta ut allt förutom 10% men jag kan bara ta ut 6000. Någon fler som har samma problem?
Citera
2014-07-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Konstigt, jag har som expemel 7000 på mitt konto och man ska kunna ta ut allt förutom 10% men jag kan bara ta ut 6000. Någon fler som har samma problem?

Troligen så är ett antal hundra kronor av det du har på kontot förlängningsränta som du förlorar om du gör ett 90% uttag (som innebär att du får ut 90% av vad du har satt in samt realiserad ränta).
Citera
2014-07-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Troligen så är ett antal hundra kronor av det du har på kontot förlängningsränta som du förlorar om du gör ett 90% uttag (som innebär att du får ut 90% av vad du har satt in samt realiserad ränta).

Ja så är det förstås!
Citera
2014-07-14, 20:08
Medlem
har haft mailkontakt med tbdy och angående mitt problem med kontoregistreringen.. Dom sa att dom gjort en uppdatering på mitt konto och bad mig pröva igen, fungerar fortfarande inte.
Kan inte ens se hur mkt pengar jag har hos dem, kommer inte ens ihåg exakt siffra längre, kul att inte komma åt sitt sexsiffriga belopp på över 1 månad.
känner mig nästan rånad
Citera
2014-07-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misohoony
har haft mailkontakt med tbdy och angående mitt problem med kontoregistreringen.. Dom sa att dom gjort en uppdatering på mitt konto och bad mig pröva igen, fungerar fortfarande inte.
Kan inte ens se hur mkt pengar jag har hos dem, kommer inte ens ihåg exakt siffra längre, kul att inte komma åt sitt sexsiffriga belopp på över 1 månad.
känner mig nästan rånad

Vänta med att känna dig rånad tills du försökt göra ett uttag
Citera
2014-07-15, 15:34
Medlem
Försökte nå TB via telefon precis, men får "abbonenten kan inte nås" - någon mer som inte kommer fram?
Citera
2014-07-16, 18:29
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kritiken123
Försökte nå TB via telefon precis, men får "abbonenten kan inte nås" - någon mer som inte kommer fram?

Enligt hemsidan har deras kundtjänst stängt idag.

Angående Danmark börjar jag bli allvarligt oroad över mina utestående pengar. De kan knappast hålla igång verksamheten där så länge till om de inte lyckas få folk att betala igen sina skulder.
Citera
2014-07-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Enligt hemsidan har deras kundtjänst stängt idag.

Angående Danmark börjar jag bli allvarligt oroad över mina utestående pengar. De kan knappast hålla igång verksamheten där så länge till om de inte lyckas få folk att betala igen sina skulder.

Problemet är väl att det inte fungerar bra för de som satte in pengar från början, men att de senare har höjt kraven etc så att det flyter bra för de som har satt in pengar runt årskiftet eller straxt innan.

Däremot så bör förlustregistrering ske efter ca 245 dagar eller vad det nu stod i investerardokumentet, förutsatt att skulden hos fogden då är större än lånet var från början eller liknande. Men det tar väl längre tid om det ligger på x antal månader hos inkasso eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in