2014-07-16, 18:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, nu var det ju inte frågan om några asiater

Rättat. Men hur visste gästen att de inte var asiater?

Citat:
De talade dålig svenska och dålig engelska.

Den där fällkniven skulle alltså vara mordvapnet?
Hur kunde Lindblom få spåren efter den kniven likna spår från en märlspik?

Om nu gästen var kvinna/kvinnlig så var det nog färgen som ansågs viktig och inte knivbladets utformning.

Frågade du efter färgen på draperiet eller kom det spontant.
Vet du/någon färgen på draperiet?
Senast redigerad av PeterNoster 2014-07-16 kl. 19:02.
Citera
2014-07-16, 18:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
spindelfridas berättelse öppnar för en alternativ gärningsman och med KJ delaktig i någon del tycker jag. Hade gärna tagit till mig skvallret på ett seriöst sätt om informationen hade lite mer substans eller kompletterades med något som ökar trovärdigheten.
Berättelsen öppnar mera för att duschdraperiet användes i samband med mordet på VB - inte att draperiet (som KJ vill göra gällande) slängdes vid en städraid i jan/febr.
Citera
2014-07-16, 18:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Berättelsen öppnar mera för att duschdraperiet användes i samband med mordet på VB - inte att draperiet (som KJ vill göra gällande) slängdes vid en städraid i jan/febr.
Samtidigt som den stänger för att sängen användes som mordplats.
Citera
2014-07-16, 18:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Hehe, bra noterat.

Jag kan tänka mig att nattgästen var gäst den 4:e oavsett vad hen säger till spindelfrida, och med bästa Mats Alm-förmåga drar hen till med några utlänningar som dök upp där mitt i natten.
Citera
2014-07-16, 18:41
Medlem
Namibia1s avatar
Lite synd att hen inte kunde verifiera hur duschdraperiet ser ut... vad jag vet finns inget info om dess utseende i fup eller förhör... men det är kanske just därför hen inte hade koll på det.
Det enda som var sagt var väl att det var skitigt.
Citera
2014-07-16, 19:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det är klart att inte sängen användes som mordplats; den gjorde ju KJ kaffeved av när han tillverkade en väska till sin airsoft. - Däremot kan den resårmadrass som på högkant stått lutad mot väggen mot vardagsrummet (och som boendestödet BB ej kunde svara på när den försvunnit) ha förflyttats från sovrummet för att användas som bloduppsamlare och/eller förpackningsplats. - När det gäller säregna personer bör man inte utesluta någonting - inte heller att madrassen före VB:s besök flyttats till vardagsrummet. Det skulle också kunna förklara vad det var som grannen NC sett genom sitt köksfönster: att KJ och ytterligare en kille burit på något otympligt föremål som var c:a 150 cm långt; det kan ha varit en hjälpligt delad resårmadrass, täckt av ett besudlat duschdraperi, som burits ut f.v.b. till tippen. - Killen som hjälpte KJ behöver ej ha vetat vad han bar på, och om han misstänkt något kan han ha sina skäl att förtränga detta, alt. att KJ slagit i honom en riktig rövarhistoria.
Citera
2014-07-16, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är klart att inte sängen användes som mordplats; den gjorde ju KJ kaffeved av när han tillverkade en väska till sin airsoft. - Däremot kan den resårmadrass som på högkant stått lutad mot väggen mot vardagsrummet (och som boendestödet BB ej kunde svara på när den försvunnit) ha förflyttats från sovrummet för att användas som bloduppsamlare och/eller förpackningsplats. - När det gäller säregna personer bör man inte utesluta någonting - inte heller att madrassen före VB:s besök flyttats till vardagsrummet. Det skulle också kunna förklara vad det var som grannen NC sett genom sitt köksfönster: att KJ och ytterligare en kille burit på något otympligt föremål som var c:a 150 cm långt; det kan ha varit en hjälpligt delad resårmadrass, täckt av ett besudlat duschdraperi, som burits ut f.v.b. till tippen. - Killen som hjälpte KJ behöver ej ha vetat vad han bar på, och om han misstänkt något kan han ha sina skäl att förtränga detta, alt. att KJ slagit i honom en riktig rövarhistoria.
Du har visat bild på sängen. Den bestod bara av en resårbotten på medar. Enligt Spindelfridas källa fanns den inte när hen var där.
Citera
2014-07-16, 19:33
Medlem
Namibia1s avatar
Vissa verkar vilja ha det till att KJ bär ut en kroppen mitt på dagen med ett duschdraperi över för att sedan luststycka henne i ett värn med ca 140cm i takhöjd.

Andra verkar vilja ha det till att han bär ut en madrass som hon ska ha dödats på. Om det nu ska ha skett i hemmet hur har han då fått ut kroppen?

Det finns inga spår av våld i lägenheten... punkt

Hur fan får ni ihop det?

Tror ni på allvar att KJ har såna vänner som skulle hjälpa honom att städa om han råkat döda någon?
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-16 kl. 20:03.
Citera
2014-07-16, 19:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Du har visat bild på sängen. Den bestod bara av en resårbotten på medar. Enligt Spindelfridas källa fanns den inte när hen var där.
Det utesluter inte att resårsängen avlägsnats från sin vanliga plats och det som blev kvar efter airsoftväskan ställts mot en vägg. Då blir det bara en säng att ligga i.
Citera
2014-07-16, 20:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det utesluter inte att resårsängen avlägsnats från sin vanliga plats och det som blev kvar efter airsoftväskan ställts mot en vägg. Då blir det bara en säng att ligga i.
Och vad skulle det som blev kvar efter airsoftväskan kunnat användas till vid mordet?
Citera
2014-07-16, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vissa verkar vilja ha det till att KJ bär ut en kroppen mitt på dagen med ett duschdraperi över för att sedan luststycka henne i ett värn med ca 140cm i takhöjd.

Andra verkar vilja ha det till att han bär ut en madrass som hon ska ha dödats på. Om det nu ska ha skett i hemmet hur har han då fått ut kroppen?

Det finns inga spår av våld i lägenheten... punkt

Hur fan får ni ihop det?

Tror ni på allvar att KJ har såna vänner som skulle hjälpa honom att städa om han råkat döda någon?

Det är märkligt att inga spår har hittats i lägenheten men väl i KJ bil. KJ är erkänt dålig på att städa sin lägenhet utan handledning och fynden i bilen stärker den uppfattningen tycker jag. Nej, lägenheten ser inte ut att vara mord och styckplats, det i sin tur innebär att dörren lämnas vidöppen för att brotten skedde i en annan bostad(transportstyckning), och det betyder i sin tur att en alternativ gärningsman inte rimligtvis kan uteslutas, varken logiskt eller med empirisk kunskap.

Skriket kan förklaras med tv:n, möjligtvis grannens rockmusikspelande. En skäggig person stängde fönstret, dock oklart om det var KJ. 112* knappas in långt innan skriket hördes.
Citera
2014-07-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Denna "person" har du pratat om i många inlägg tidigare. Det som numera kan ses
som lite underligt är att du, från att ha varit öppen i tidigare inlägg om att det varit en
transa, nu i senare inlägg börjat anonymisera honom på ett gåtfullt sätt, varför kan jag
undra? Är det för att ändra taktik så att din information skall få mer gehör, för du
inbillar dig väl inte att man skall tro att du upptäckt två "mystiska" nattgäster hos KJ
som polisen missat och avslår som ointressanta när du kontaktar polis.

I tidigare inlägg funderade du om denna transa istället för att ha åkt hem
stannat kvar tills efter mordet på VB. Du funderar vidare på ifall denna transa
mördat VB och KJ fick städa upp. Annars ser du det också möjligt att VB kommer
till KJ:s lägenhet den 4 maj och hånar KJ för hans umgänge och sexualitet varpå KJ
dödar henne för att hans sexualitet är ett känsligt ämne för honom.

Här är bl a ett av dessa inlägg:
https://www.flashback.org/sp48348177

och hör följer ett till:
https://www.flashback.org/sp48353577

Du säger vid upprepade tillfällen att denna person inte är hörd av polis fastän han nu
i ditt senast inlägg sett två mystiska män luta sig över honom, en machete med trähandtag
och en hopfallbar jaktkniv i KJ:s lägenhet. Varför hör han av sig så sent om sina observationer?
Och framförallt har personen i fråga själv kontaktat polisen eller går han bara via dig?

Du kontaktar istället polisen med dina andrahandsuppgifter men dom visar inget intresse
för dina observationer cirka en vecka enligt dig innan domslutet inväntas.
Förhoppningsvis förstår du själv polisens svala intresse. Inget säger att man själv inte kan
höra av sig till polis om man sitter inne med viktig info och polisen har missat en.
Kanske att rekommendera att du inte skall vänta tills det är en vecka kvar förstås
innan domslutet kommer.

Jag tror att du skall börja ifrågasätta trovärdigheten hos din källa jag för allt låter som en hittepåsaga av en person som vill ha uppmärksamhet eller en person som driver med dig.
Eller är det du som vill ha uppmärksamhet och därför valt att anonymisera transan,
i sådana fall har du lyckats för just nu verkar frågorna haglar av lättlurade skribenter

Finns ett enkelt ord, trådsanning för det är endast ett försök att skapa trådsanningar som aldrig ens existerat och än mindre givit länsman att höja på ögonbrynen, för bärigheten är NOLL.

Dock kan jag ana att vissa trådskribenter pissar på sig, nu finns ju en öppning om de utländska slaktarna och enligt denna fantasi även besökt KJ innan mordet med sin dåliga svenska och engelska.. vicken bestseller.

Detta är inte ett piss trovärdigt utan bara "lång näsa" åt tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in