2014-07-16, 17:21
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
...Vad skulle du säga om jag säger att jag sitter på information som sannolikt kan lösa gåtan om vilka de två obehagliga männen som nattgästen kände obehag inför är?

Spill the beans! Jag är idel öra!
Citera
2014-07-16, 17:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Spill the beans! Jag är idel öra!

Jag kan tyvärr inte, källskyddet du vet.

Egentligen borde jag inte insinuerat att jag har sådan information, men det är lätt att vara efterklok.
Citera
2014-07-16, 17:28
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Mycket möjligt att jag är, dock brukar folk inte bli rädda för de personer ens vänner tar med sig till sina bostäder om det inte finns en särskild anledning. Problemet här är att nattgästen kände obehag tillsynes utan anledning, det gör mig skeptisk till storyn. Du har inte berättat varför NN kände obehag den där natten, det är en stor lucka i din berättelse och det gör att storyn blir tämligen ointressant...

Min fetning.

Problemet är bara att KJ inte heller kände dessa personer sen tidigare. Han släpade alltså med sig två, för honom, okända män till lägenheten. Vad var syftet, kan man fråga sig? Tacka fasiken för att gästen blev rädd.
Citera
2014-07-16, 17:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Min källa är i allra högsta grad verklig.

Så denna person har alltså "luggi" i KJs säng och sett två män komma in och stirra på Ma...
Sysslade VB med skenäktenskap också så är fallet så gott som löst.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-07-16 kl. 17:51.
Citera
2014-07-16, 17:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Min fetning.

Problemet är bara att KJ inte heller kände dessa personer sen tidigare. Han släpade alltså med sig två, för honom, okända män till lägenheten. Vad var syftet, kan man fråga sig? Tacka fasiken för att gästen blev rädd.

Vad är konstigt med det, stannade männen kvar tills NN lämnade bostaden påföljande dag? Kanske tänkte KJ bjuda dem på öl eller ölflaska, inget märkligt att ta med sig folk hem på efterfest.

Männen bör ha uppträtt hotfullt varför annars känna obehag? NN verkar också vara en flyktig bekant till KJ eftersom att han inte litar på KJ, trots det valde NN att sova i KJ säng, när KJ inte ens är hemma, det tycker jag är en märklig omständighet som ger mig obehagskänslor.
Citera
2014-07-16, 17:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nu är vi där igen! OY börjar hetsa upp sig och bli otrevlig. Så snart någon kommer med intressant egenhändigt inhämtad information som i allra högsta grad är relevant för tråden, är det alltid någon/några som känner sig trampade på tårna och omedelbart börjar sura som orättvist behandlade treåringar.
Gör nåt själva då, för fasiken! Det står var och en fritt att leta information. Men ge fan i att skjuta budbäraren. Om jag var det minsta tveksam till mina källors uppgifter skulle jag inte publicera dem här. Det har mina +30 år som journalist lärt mig. Plus, det viktigaste av allt, källor avslöjas inte, punkt.

Missade du förresten att duschdraperiet fanns på plats vid min källas besök? Eller är det kanske meningslös information?
Hade dina uppgifter istället varit kopplade till en viss herr B så misstänker jag att det
hade varit annat ljud i skällan...betydligt mindre skepticism och ögon uppspärrade
till bristningsgränsen på merparten av trådens "Kristoffianer".
Där kastar man sig villigt över vad än det kan vara, bara det pekar i den så innerligt
önskade riktningen; åt "karatehållet"... Är inte så noga med substansen.
Allt duger. Misstänker jag.
Allt som ytterligare kan vara belastande för den dömde styckdräparen vill man inte
veta av helt enkelt. Bort med sånt. Nu tänker jag på macheten och den andra kniven
som du redogjorde för ska ha funnits i KJ:s lägenhet strax innan VB miste livet.

Jag för min del anser dig som helt trovärdig och en av de klart intressantaste rösterna
i tråden.
Stå på dig!
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-16 kl. 17:45.
Citera
2014-07-16, 17:45
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så denna person har alltså "luggi" i KJs säng och sett två asiater komma in och stirra på Ma...
Sysslade VB med skenäktenskap också så är fallet så gott som löst.

Ja, nu var det ju inte frågan om några asiater
Citera
2014-07-16, 17:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Du är en karlakarl, OY, med nerver av stål, någon att hålla i när åskan går
Du får vara hur skeptisk som helst. Min källa har på ett mycket trovärdigt sätt berättat om besöket i lägenheten. Jag har många års erfarenhet av att intervjua alla slags människor och jag kan försäkra dig att jag kan skilja på stråltanter/foliehattar och trovärdiga personer.

Gästen var alltså kvinna. Stämmer ju också med att färgen på draperiet var viktigt.
Citera
2014-07-16, 17:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hade dina uppgifter istället varit kopplade till en viss herr B så misstänker jag att det
hade varit annat ljud i skällan...betydligt mindre skepticism och ögon uppspärrade
Där kastar man sig villigt över vad än det kan vara, bara det pekar i den så innerligt
Allt som ytterligare kan vara belastande för den dömde styckdräparen vill man inte
veta av helt enkelt. Bort med sånt. Nu tänker jag på macheten och den andra kniven
som du redogjorde för ska ha funnits i KJ:s lägenhet strax innan VB miste livet.

Jag för min del anser dig som helt trovärdig och en av de klart intressantaste rösterna
i tråden.

spindelfridas berättelse öppnar för en alternativ gärningsman och med KJ delaktig i någon del tycker jag. Hade gärna tagit till mig skvallret på ett seriöst sätt om informationen hade lite mer substans eller kompletterades med något som ökar trovärdigheten.
Citera
2014-07-16, 17:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

i tråden.
Stå på dig!
Och jag konstaterar att nu är det "Bergianer" som spärrar upp ögonen och kastar all skepticism överbord.
Citera
2014-07-16, 17:50
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
spindelfridas berättelse öppnar för en alternativ gärningsman och med KJ delaktig i någon del tycker jag...

Se där, OY har skådat ljuset
Citera
2014-07-16, 18:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Min fetning.

KJ kanske hade tänkt sig en tre- eller fyrkant men fick inte upp låset till badrumsskåpet där det flytande margarinet förvarades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in