2014-07-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Varför tror du det?
Har inte sagt att dom kommer vara lika dominanta som tidigare men dom är ändå Sveriges klart bästa lag för tillfället och när ett lag tappar en hel drös med spelare så bygger man nytt. Ingen självklarhet att dom vinner guld igen men dom är ett lag som tillhör toppen.
2014-07-16, 12:08
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har inte sagt att dom kommer vara lika dominanta som tidigare men dom är ändå Sveriges klart bästa lag för tillfället och när ett lag tappar en hel drös med spelare så bygger man nytt. Ingen självklarhet att dom vinner guld igen men dom är ett lag som tillhör toppen.
För tillfället är de absoluta inte bäst.
2014-07-16, 12:45
Medlem
Citat:
För tillfället är de absoluta inte bäst.
Det får vi väl se under säsongen. Sedan om du ska motbevisa mig så får du ju lov att nämna exempel på andra lags trupper som är bättre.
2014-07-16, 12:50
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Det får vi väl se under säsongen. Sedan om du ska motbevisa mig så får du ju lov att nämna exempel på andra lags trupper som är bättre.
Finns ju just nu flera trupper som är bättre, Frölunda, Växjö, HV, Färjestad för att nämna några.
2014-07-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Finns ju just nu flera trupper som är bättre, Frölunda, Växjö, HV, Färjestad för att nämna några.
Som sagt jag har aldrig påstått att Skellefteå kommer vara lika dominanta som tidigare men jag är övertygad om att det blir minst topp 4 för deras del och att dom kommer växa i slutspelet.
2014-07-16, 13:46
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Tycker Wikegård har vettiga tankar kring Skellefteå, från 29 maj.

http://youtu.be/9pMtR_fr23I
2014-07-16, 14:09
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Skellefteå har ju dock en fördel i att dels ha fler lediga platser kvar att fylla och dels (med största sannolikhet) en större kassa att använda till just detta.

Just därför är det ganska meningslöst att ge omdömen om lagen "så som de ser ut just nu". En del lag är i princip färdigvärvade medan andra har massa platser kvar att fylla.
2014-07-16, 16:00
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
I nuläget skulle jag vilja påstå att det finns 6-7 lag som har bättre lag i nuläget. Är dock övertygad om att SKAIK kommer värva något bra, men i nuläget ser det inte bra ut.
2014-07-16, 16:38
Medlem
Citat:
I nuläget skulle jag vilja påstå att det finns 6-7 lag som har bättre lag i nuläget. Är dock övertygad om att SKAIK kommer värva något bra, men i nuläget ser det inte bra ut.
Är ju bara mitt i sommaren ännu, dom flesta lagen har ju inte ens värvat färdigt. Bäst vi tar tar den här diskussionen när alla trupper är spikade.
2014-07-16, 17:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Skellefteå har ju dock en fördel i att dels ha fler lediga platser kvar att fylla och dels (med största sannolikhet) en större kassa att använda till just detta.

Ja, det är jag medveten om, nu var det ju inte det saken handlade om.

Citat:
Just därför är det ganska meningslöst att ge omdömen om lagen "så som de ser ut just nu". En del lag är i princip färdigvärvade medan andra har massa platser kvar att fylla.

Påståendet var att Skellefteå var det för tillfället bästa laget, och det var det jag svarade på.
2014-07-16, 17:39
Medlem
Har hybrisen som träffa Frölunda på mitten av 2000-talet nåt Skellefteå nu? http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skellefteas-onskelista---efter-pengaregnet/
2014-07-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ja, det är jag medveten om, nu var det ju inte det saken handlade om.

Påståendet var att Skellefteå var det för tillfället bästa laget, och det var det jag svarade på.
Fast nu sa ju inte jag att Skellefteå hade bästa laget, bara att jag tror att dom kommer ligga i toppen. En viss skillnad...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in