Måste dock medge att det blev lite mycket att trycka i sig 150g rökt skinka
Intressant, såg ju riktigt gott ut. Är inte nån anhängare av "röror" annars, men dendär hade nog gått ner. Perfekt med lite kallare käk när det är lite varmt ute.
Lite tyst från mig ett tag men nu är jag igång med matlagning och sånt igen.
Här kommer lite indirekt grillad entrecote, med rätt kraftiga rökinslag från körsbär. Enkelt kryddad med bara svartpeppar och salt. Köttet kört till 51°C sedan grillade jag yta på det direkt över glöden och innertempen gick väl upp till ungefär 56°C.
Serverade tillsammans med tortillachips, pico de gallo, en varm tomatsalsa, creme fraiche utrört i lite vatten (för att få den såsigare), salladsost (istället för sån där mexikansk ost som inte går att få tag på i svedala), limeklyftor och lite blandad sallad.
Här kommer lite indirekt grillad entrecote, med rätt kraftiga rökinslag från körsbär. Enkelt kryddad med bara svartpeppar och salt. Köttet kört till 51°C sedan grillade jag yta på det direkt över glöden och innertempen gick väl upp till ungefär 56°C.
Serverade tillsammans med tortillachips, pico de gallo, en varm tomatsalsa, creme fraiche utrört i lite vatten (för att få den såsigare), salladsost (istället för sån där mexikansk ost som inte går att få tag på i svedala), limeklyftor och lite blandad sallad.
Man tackar Spackelackan, du är alltid så trevlig och du gör också suverän mat, jobbar du som kock?
Tack själv! Nix någon professionell kock är jag inte. Är faktiskt gammal militär hehe. Dock så älskar jag att laga/äta mat och är faktiskt i branschen nu för tiden, fast då som krögare
Testade ett nytt recept i köket..
Tigerräkor med mango, sparris, tomat o paprika som
fick puttra i en mango/chilisås med lite lime, bra smaker tyckte jag