2014-07-04, 17:14
Medlem
Anonymares avatar
Skandal att hovrätten sänkte straffet, nu har han kommit alldeles för lindrigt undan. Nu är väl inte lagen utformad så men straffet borde kunna vara högre om man är kändis, med tanke på vilken negativ påverkan man kan ha på ungdomar och liknande om det uppstår en vision om att det skulle vara normalt och OK att knarka ner sig.
Citera
2014-07-04, 17:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kanske läge för missbrukaren Mikael att tacka sin lyckliga stjärna för den tur han haft och styra sitt liv i en annan, mindre patetisk, riktning. Han verkar tyvärr sakna sjukdomsinsikt och/ eller vettiga personer runt omkring sig men jag önskar pappan Mikael lycka till...
Citera
2014-07-04, 17:26
Medlem
NoTruces avatar
Mikael firar naturligtvis det sänkta straffet som sig bör. På Caféet, med en liten gubbe till efterrätt.
Citera
2014-07-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Mikael firar naturligtvis det sänkta straffet som sig bör. På Caféet, med en liten gubbe till efterrätt.
Låter utmärkt i mina öron. Bara han inte går på toaletten med jämna mellanrum och piggnar till.
Citera
2014-07-06, 13:52
Avstängd
Flagrant exempel på kändisskapets inverkan på rättens utfall. Hade det varit en vanlig svensson hade hen lätt fått 6-9 mån fängelse med tanke på att Persbrandt har tidigare domar emot sig.
Citera
2014-07-16, 07:08
Medlem
pyttefnaxs avatar
Hur har expressen fått videon? Är det genom någon FUP? Eller någon av de kriminella som sålt videon till expressen? Eller är det en av polisens golare, det finns väl ingen kriminell som är så jävla korkad att man filmar något dylikt och bidrar med bevismaterial.

http://www.expressen.se/nyheter/har-tar-persbrandt-kokain-med-kriminella/
Citera
2014-07-16, 07:58
Medlem
Någon som har koll på vilket gäng det handlar om i filmen? Är det någon motorcykelklubb eller förortsgäng som Micke myser med?
Citera
2014-07-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Hur har expressen fått videon? Är det genom någon FUP? Eller någon av de kriminella som sålt videon till expressen? Eller är det en av polisens golare, det finns väl ingen kriminell som är så jävla korkad att man filmar något dylikt och bidrar med bevismaterial.

Om du visste hur ofta de filmar saker. Här kan det va bra och ha för o få honom att göra något åt dem i iframtiden, eller som här säkert för att tjäna pengar av expressen.

Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Någon som har koll på vilket gäng det handlar om i filmen? Är det någon motorcykelklubb eller förortsgäng som Micke myser med?

Förortsgäng, finns inga mc gäng av den kalibern i Linköping. Han tatuerde sig dagen efter, kolla upp studion och följ spåret är min gissning.
Citera
2014-07-16, 12:25
Medlem
Inthislifes avatar
Så jäkla patetiskt att den nya videon (expressen,idag) har gjorts tycker jag. När ska man bara låta folk vara? rätten till ett privatliv? Det är väl inget nytt att Persbrandt gillar kola, så varför har ens den här filmen gjorts? Och vem bryr sig undrar jag?
Citera
2014-07-16, 12:37
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax

Expressen skriver bl a:
Filmerna utspelar sig natten och morgonen till den 26 maj 2012. Tidigare samma dag hade Persbrandt medverkat i ett arrangemang på racingbanan Mantorp. Därefter gav han sig ut i Linköpings nattliv och väckte uppmärksamhet när han syntes på nattklubben Sliver.
Expressen har fått tillgång till filmer som skildrar timmarna därefter. Materialet visar hur Persbrandt, på en stängd klubb klockan fem på morgonen...
Händelsen är två år gammal. Dialogen i filmen nån sålt till Expressen låter inte så harmonisk.

Persbrandt är måttligt nykter och säger att hans hem är öppet för alla som är "gubb... top of the line". Var Juha Mulari med i Mantorp?
Citera
2014-07-16, 12:43
Medlem
bratemos avatar
Vilka är det som Persbrandt sitter och knarkar med?
Under 2012 var Black Cobra det största gänget i Linköping, men även Asir fanns ju med då.

Men BC hade vad jag förstått behovet av att känna sig tuffa. Ljuset på bordet påminner ju om Slivers bord dock, men jag hade gissat på strippklubben i första hand dock.

Nu har jag inte varit på Sliver på många år, och det är ju möjligt att de renoverade stället efter att jag var där sist, det är ju ett antal år sedan man ens var i Linköping.
Citera
2014-07-16, 12:53
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Skandal att hovrätten sänkte straffet, nu har han kommit alldeles för lindrigt undan. Nu är väl inte lagen utformad så men straffet borde kunna vara högre om man är kändis, med tanke på vilken negativ påverkan man kan ha på ungdomar och liknande om det uppstår en vision om att det skulle vara normalt och OK att knarka ner sig.

Var och en borde ha rätt att göra vad de vill med sin stund på jorden, även kändisar. Dina åsikter har en negativ påverkan på mig, de gör mig på dåligt humör. Vänligen straffa dig själv enligt din egen logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in