2014-07-12, 14:50
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Sms-läsare kommer installeras snart i Skanstull

Samma sak i Rågsved.
Citera
2014-07-14, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Sms-läsare kommer installeras snart i Skanstull
Hur snart är snart?
Citera
2014-07-15, 09:37
Medlem
Min syrras man jobbar på SL som bussförare och han sa att dom kommer införa scanners på alla stationer nu innan årets slut! går man fram till spärrvakten istället så får dom inte titta på biljetten och avgöra utan kommer hänvisa till scannern. Detsamma gäller även på bussarna!

Jag visade honom även en fejk sms biljett och han sa att han kunde se på en gång att det var en fejkbiljett då tiden stod i följande form 14:40 men det ska tydligen vara i komma form dvs 14;40

Men nu kommer dom under kommande månad ändra till ytligare annat tecken tills att alla scanners är installerade. dom vill bli av med fuskåkare och kommer uppdatera sms biljettsystemet med nya olika tecken mer kontinuerligt nu tills allt är klart just för att slå fuskare på fingrarna. Ser mörkt ut för oss som vill snylta på SL trafiken.
Senast redigerad av conny85 2014-07-15 kl. 09:41.
Citera
2014-07-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny85
Min syrras man jobbar på SL som bussförare och han sa att dom kommer införa scanners på alla stationer nu innan årets slut! går man fram till spärrvakten istället så får dom inte titta på biljetten och avgöra utan kommer hänvisa till scannern. Detsamma gäller även på bussarna!

Jag visade honom även en fejk sms biljett och han sa att han kunde se på en gång att det var en fejkbiljett då tiden stod i följande form 14:40 men det ska tydligen vara i komma form dvs 14;40

Men nu kommer dom under kommande månad ändra till ytligare annat tecken tills att alla scanners är installerade. dom vill bli av med fuskåkare och kommer uppdatera sms biljettsystemet med nya olika tecken mer kontinuerligt nu tills allt är klart just för att slå fuskare på fingrarna. Ser mörkt ut för oss som vill snylta på SL trafiken.

Du kan hälsa honom att läsa informationen från SL lite noggrannare innan han beklagar folk för att ha falska biljetter...
http://minfil.org/F4P8e0b5b4/02-14_Falska_sms-biljetter.pdf

Du skriver påståenden utan grund, SLUTA TROLLA.
Senast redigerad av Olangu 2014-07-15 kl. 10:55.
Citera
2014-07-15, 12:38
Medlem
Citat:
går man fram till spärrvakten istället så får dom inte titta på biljetten och avgöra utan kommer hänvisa till scannern. Detsamma gäller även på bussarna!

Sicket snack ... visar man en Kombi-SMS UL+SL så kan den inte läsas automatiskt.

Citat:

Det heter SEMI-kolon ( ; ), och inget annat, och något sådant tecken används INTE!

MedAndraOrd snackar din syrras man en massa Skit!

Vilket du gott kan tala om för honom vid tillfälle ...
Citera
2014-07-15, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Fel.

Du blandar ihop "garanti" och "reklamationsrätt"

Garanti är helt frivillig att lämna, och man får i princip sätta vilka villkor man vill.

Reklamationsrätten är det som inte kan förhandlas bort, och gäller mycket riktigt Inter år från det att varan mottagits av slutkörd. Men, den täcker enbart ursprungliga fel (det vill säga fel som funnits i produkten redan från tillverkningen)

Helt fel ja
Men reklamationsrätten gäller i tre år, innan ett halvår ska de bevisa att felet inte fanns från början och efter ett halvår ska du göra det.
Det betyder alltså i praktiken att garantin i princip bara är relevant 6-12 månader efter inköpet och att sannolikheten att ett icke ursprungligt fel uppstår efter ett halvår och att det inte beror på användarens vårdslöshet måste vara hyfsat ovanligt ändå.

Poängen jag försöker göra i varje fall är att jag tror att risken av att drabbas negativt av att roota sin iPhone är nära nog noll. Men om någon har någon annan erfarenhet hade det varit intressant att höra. Själv har jag bara rootat HTC och Sony och i båda fallen har jag kunnat hämta en ny genom försäkring när skärmarna sprack.
Citera
2014-07-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Du kan hälsa honom att läsa informationen från SL lite noggrannare innan han beklagar folk för att ha falska biljetter...
http://minfil.org/F4P8e0b5b4/02-14_Falska_sms-biljetter.pdf

Du skriver påståenden utan grund, SLUTA TROLLA.
Det gör jag väl inte? jag grundar mitt uttalande på hans uttalande till mig så hur kan jag då trolla och påstå saker undan grund. Jag förmedla vad han sa till mig igår.

Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Sicket snack ... visar man en Kombi-SMS UL+SL så kan den inte läsas automatiskt.
Det heter SEMI-kolon ( ; ), och inget annat, och något sådant tecken används INTE!

MedAndraOrd snackar din syrras man en massa Skit!

Vilket du gott kan tala om för honom vid tillfälle ...

ja men om man inte har en kombi biljett då? om man åker tex zon A+B? ok förlåt SEMI-Kolon. Och det skrivs ju även på denna pdf fil som Olangu referera till som inte finns med i fejk biljetten från appen. Så han såg ju direkt att det var en fejk biljett.
Citera
2014-07-15, 19:02
Medlem
RighteousBeliefss avatar
Tack för en bra app, den gör exakt vad den lovar och hänger med i tiden, big up!
Citera
2014-07-16, 05:51
Medlem
Citat:
ja men om man inte har en kombi biljett då? om man åker tex zon A+B?

Men nu får du väl iaf ta och Ge DIG!

SKAPA då för faaan en Kombi-biljett för UL+SL - IDIOT!

Citat:
ok förlåt SEMI-Kolon. Och det skrivs ju även på denna pdf fil som Olangu referera till som inte finns med i fejk biljetten från appen. Så han såg ju direkt att det var en fejk biljett.

NEJ du! DU skrev ett SEMIkolon i din text, men vad det handlar om är ett KOMMA och ett MELLANslag, och det finns i Appens SMS-biljetter om du jämför!

DU har sannolikt fel version av Appen om dina biljetter saknar det som påpekas i PDF-filen!

AVinstallera då din gamla version FÖRST innan du installerar senaste version, som finns i Essylias signatur.

Har du senaste version men ändå får felaktiga biljetter beror det på att du inte AVinstallerade den gamla versionen innan du la in den nyaste.
Citera
2014-07-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men nu får du väl iaf ta och Ge DIG!

SKAPA då för faaan en Kombi-biljett för UL+SL - IDIOT!

NEJ du! DU skrev ett SEMIkolon i din text, men vad det handlar om är ett KOMMA och ett MELLANslag, och det finns i Appens SMS-biljetter om du jämför!

DU har sannolikt fel version av Appen om dina biljetter saknar det som påpekas i PDF-filen!

AVinstallera då din gamla version FÖRST innan du installerar senaste version, som finns i Essylias signatur.

Har du senaste version men ändå får felaktiga biljetter beror det på att du inte AVinstallerade den gamla versionen innan du la in den nyaste.

Men herregud lugna ned dig, du har ingen rätt att börja kalla mig klåpord , jag är väl fan ingen expert på SL trafiken, hur ska jag veta hur man skapar en UL+SL biljett? jag vet inte ens vad UL står för. Så tagga ned några hekto.

Det jag sa var att det ska stå ; i tidsmarkeringen och det gör det inte utan det står som : och sedan skulle det vara mellanslag på de siffror som står under moms och det är det inte heller i appen (ALLT detta enligt min bekanta)

min biljett ser ut såhär: Min Biljett

och tydligen ska äkta se ut såhär: äkta biljett

och jo jag har avinstallerat gamla innan jag installera den nyaste v0.21 från github.
Citera
2014-07-16, 09:56
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Men herregud lugna ned dig, du har ingen rätt att börja kalla mig klåpord , jag är väl fan ingen expert på SL trafiken, hur ska jag veta hur man skapar en UL+SL biljett? jag vet inte ens vad UL står för. Så tagga ned några hekto.

Det jag sa var att det ska stå ; i tidsmarkeringen och det gör det inte utan det står som : och sedan skulle det vara mellanslag på de siffror som står under moms och det är det inte heller i appen (ALLT detta enligt min bekanta)

min biljett ser ut såhär: Min Biljett

och tydligen ska äkta se ut såhär: äkta biljett

och jo jag har avinstallerat gamla innan jag installera den nyaste v0.21 från github.

Båda biljetterna du länkar är gamla, version 0.21 är en gammal version av appen, v 0.17 är den nyaste, bara att uppdatera
Citera
2014-07-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
Båda biljetterna du länkar är gamla, version 0.21 är en gammal version av appen, v 0.17 är den nyaste, bara att uppdatera

Ok Tack för snabbt svar. Vart finns denna version 0.17? för på github länkas man till version 0.21 och version 0.2 http://filesmelt.com/dl/Fejkbiljett_v0-21.apk

EDIT: jag hittade v 0.17 och nu såg de lite bättre ut jag ska visa syrrans snubbe en biljett och se om han ser nån skillnad nu!
Senast redigerad av conny85 2014-07-16 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in