2014-07-15, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vare sig Lucas eller hans vän håller med dig i ditt drev mot "feminister"

Tvärtom - du gör exakt det båda inte ville - ger dig blint och osakligt på feminister och feminismen och använder hans död som slagträ för din egen aversion.

Nej du har helt fel och igen då. Jag har redan tagit isär LadyMysticas patetiska sympatifiskande första gången hon försökte vinkla det till att det var synd om feminister och vännen höll som sagt med mig. För vännen kontaktade ju media och ville att något skulle hända här till skillnad från er som uppenbarligen bara är ute efter att försvara er ideologi med alla medel.
En ung man är död och det har ingenting med antifeminism att göra, så försök förhålla dig till verkligheten.

(FB) Fi:s ungdomsförbund Unga feminister näthatar man till döds Det var vad han sa.
Citera
2014-07-15, 09:43
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ja NU duger det att titta på enskilda individer och inte hela gruppen!

Men tyvärr feminister, ni har bränt den bron.

Du ar medveten om att det inte ar min text du citerar ?`Bast att kolla det.
Varfor skulle det vara fel att att titta pa enskilda individer och inte grupp ?

Kom nu inte med "feminister anklagar alla man..." for du kommer inte hitta ett inlagg dar jag uttryckt den asikten.
Citera
2014-07-15, 09:58
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ja, det var jag medveten om och det var också ditt citat jag vände mig mot. Inte dig som person.

Jag trodde dock att det var ett citat från facebook eller liknande, nu ser jag att det är från flashback och hade då citerat direkt från källinlägget.
Citat:
Det är det verkligen inte.

Det är väldigt sällan det är "rätt" att titta på en grupp, när man skall leka the blame game.
Citat:
Kom nu inte med "feminister anklagar alla man..." for du kommer inte hitta ett inlagg dar jag uttryckt den asikten.
Inte du nej... Och jag har aldrig våldtagit någon.

Det hindrar ju inte att jag anklagas för någon sorts "våldtäktskultur".
Citera
2014-07-15, 10:00
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ja, det var jag medveten om och det var också ditt citat jag vände mig mot. Inte dig som person.

Jag trodde dock att det var ett citat från facebook eller liknande, nu ser jag att det är från flashback och hade då citerat direkt från källinlägget.

Det är det verkligen inte.

Det är väldigt sällan det är "rätt" att titta på en grupp, när man skall leka the blame game.

Inte du nej...

Mao sa ar vi eniga om att det ar battre att titta pa indivderna och inte grupp, eller ?
Citera
2014-07-15, 10:13
Medlem
Citat:
Mao sa ar vi eniga om att det ar battre att titta pa indivderna och inte grupp, eller ?

Fast just i det här fallet finns det ju INGEN feminist bland de som skulle kunna göra något, som faktiskt gör något för att sätta dit de ansvariga individerna.
Citera
2014-07-15, 10:23
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ja. Och just därför kallar jag mig liberal och inte feminist.
Citera
2014-07-15, 10:24
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Fast just i det här fallet finns det ju INGEN feminist bland de som skulle kunna göra något, som faktiskt gör något för att sätta dit de ansvariga individerna.

Och vad tycker du jag skall gora at det ? Om nu ditt pastaende ar sant.

Vi har ju haft denna diskussion innan. Jag har ingen aning om ifall dom gjort nagot eller ej. Det kan ju faktiskt vara sa att man gjort nagot men inte funnit belagg pa det som bl.a ni havdar.
Har dom inte fatt se mer bevis for "nathat" an vi gjort i denna trad, sa vad skall dom gora isf tycker du ?

De som borde vara upprorda och intresserade av att denna fraga drivs vidare ar ju rimligen Lucas anhoriga, sedan finns hans vanner som kande honom som kanske sitter pa mer info och insyn i den verksamheten. De har ju all mojlighet att patala felaktigheter, om dom nu kanner till nagra vill saga.
Citera
2014-07-15, 10:28
Medlem
Citat:
Och vad tycker du jag skall gora at det ? Om nu ditt pastaende ar sant.

Vi har ju haft denna diskussion innan. Jag har ingen aning om ifall dom gjort nagot eller ej. Det kan ju faktiskt vara sa att man gjort nagot men inte funnit belagg pa det som bl.a ni havdar.
Har dom inte fatt se mer bevis for "nathat" an vi gjort i denna trad, sa vad skall dom gora isf tycker du ?

De som borde vara upprorda och intresserade av att denna fraga drivs vidare ar ju rimligen Lucas anhoriga, sedan finns hans vanner som kande honom som kanske sitter pa mer info och insyn i den verksamheten. De har ju all mojlighet att patala felaktigheter, om dom nu kanner till nagra vill saga.

Ja du kan ju till att börja med sluta med att ljuga. Vet vet alla att de har mobbat ihjäl Lucas. Att du försöker förneka det, är vidrigt.
Citera
2014-07-15, 10:33
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja du kan ju till att börja med sluta med att ljuga. Vet vet alla att de har mobbat ihjäl Lucas. Att du försöker förneka det, är vidrigt.

Nej, det ar du som sa fortvivlat vill ha det till det. Exakt vad ar det jag ljuger om ?
Citera
2014-07-15, 10:52
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Nej, det ar du som sa fortvivlat vill ha det till det. Exakt vad ar det jag ljuger om ?

Hej. Eftersom somliga har citerat mig men sedan kommit med helt orimliga slutsatser så tänkte jag bara förklara exakt hur jag menar.
Burros: När jag sa att du hade rätt syftade jag på hur media reagerar på saken. Om det var otydligt att det var så jag menade, tar jag tillbaka det helt och hållet.
Lucas var feminist, och som några tidigare har sagt så är det oerhört tydligt att Lucas ville feminismens bästa in i hans sista andetag, och det syns bland annat på Lucas näst sista tweet.
Jag vill vara väldigt tydlig med att jag inte tycker att det är feminismens ansvar att det här hände, så tolka inte det jag har skrivit på något annat vis än så.

Edit, råkade citera LadyMystica, det var inte meningen.
Citera
2014-07-15, 11:04
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Varför använder du hans vän igen för att försöka göra en poäng när Lukas vän höll med mig och inte dig och jag redan visat detta när du gjorde bort dig precis likadant sist genom att spela på sympatier som inte finns? Du är bara så vidrigt ohederlig verkligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Hej. Eftersom somliga har citerat mig men sedan kommit med helt orimliga slutsatser så tänkte jag bara förklara exakt hur jag menar.

Burros: När jag sa att du hade rätt syftade jag på hur media reagerar på saken. Om det var otydligt att det var så jag menade, tar jag tillbaka det helt och hållet.
Lucas var feminist, och som några tidigare har sagt så är det oerhört tydligt att Lucas ville feminismens bästa in i hans sista andetag, och det syns bland annat på Lucas näst sista tweet.
Jag vill vara väldigt tydlig med att jag inte tycker att det är feminismens ansvar att det här hände, så tolka inte det jag har skrivit på något annat vis än så.

Edit,råkade citera LadyMystica, det var inte meningen.

Personligen tycker jag det framgick ratt tydligt fran ditt forsta inlagg, men det ar bra du klargjorde det iaf.
Citera
2014-07-15, 11:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Du har deltagit i många trådar där feminister har anklagat män som grupp. Har du då någonsin uttryckt att det är fel att anklaga en grupp, eller är det så att detta är första gången du säger det nu när feminister anklagas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in