Citat:
Ursprungligen postat av
VanDenBerg
Santi Cazorla verkar stanna i Arsenal åtminstone. Skönt, men samtidigt betyder det nog att det inte blir mer inköp offensivt. Möjligtvis Rémy eller något liknande.
https://twitter.com/gunnerpunner/status/488713291787943936
Det finns dock andra spelare man kan sälja så det kan kompenseras till viss del. Men sedan är det lite osäkert ärligt talat hur Wenger agerar om chansen uppenbarar sig. Toppstrikers går ju inte alltid att få tag på, och det vet ju Wenger också.
Vill Wenger ha Cavani så kommer han få det, det är jag övertygad om - så det är inte en pengafråga egentligen, såvida inte PSG vill ha orimliga summor (det skulle t.om. kunna vara så att Sanchez är oväsentlig i resonemanget). Jag menar transfers slås ändå ut på flera år i bokföringen så det kan man kompensera för nästa år i så fall. Och Wenger har ju visat med Özil och Sanchez vilken sorts spelare han är beredd att betala dyrt för. Frågan är då kanske mer om Wenger anser att Cavani är så bra att han faller i den klass där man helt enkelt måste slå till när de är till salu, eller om han tänker sig något annat. Higuain var ju uppenbarligen inte tillräckligt bra enligt Wenger för att man ska lägga stora summor.
Jag tror att gubben har en ganska klar idé om vad han vill ha, och när han hittar det så slår han till, ungefär som med Sanchez (som nu tar Pires gamla roll). Så det vi borde analysera är kanske om Cavani har liknande egenskaper som tidigare strikerstjärnor i Wenger-Arsenal har haft, eller om han har några noterbara brister i det spelsätt som Wenger vill ha.