Citat:
Ursprungligen postat av
Snobb
Håller helt med här. Barnen som dödades med hammaren hade dessutom massvis med hammarslag i huvudet. Om JH tänkte att ett slag i huvudet på en vuxen person var ett säkert kort så måste hon varit väldigt korkad. Jag kan inte tänka mig att en tjej på 160cm tror att en hammare är ett bra alternativ för henne. Jag skulle ha räknat med att jag skulle behöva slå många gånger för att ha ihjäl en annan människa och då skulle offret både få chans att skrika och kanske även slå/sparka mig. Det är för riskabelt helt enkelt.
Hade jag velat döda LL så hade jag tex lurat henne att släppa in mig i lägenheten. Jag hade hittat på en lögn om att jag ville prata med henne och be om ursäkt för mina elaka sms, krogbråket eller nått i den stilen. Jag hade låtsas vara ångerfylld. Helst så ser jag till att vi sätter oss ned i vardagsrummet eller nått så att hon är avslappnad och lugn. Sen ber jag om att få använda toan och väl där inne så väntar jag någon minut innan jag ropar på henne, typ att jag behöver hjälp med något. När hon kommer och öppnar dörren till toan så sticker jag henne i halsen med en kniv som jag haft med mig i min handväska. Det måste vara en överraskningsattack, minimalt behov av fysisk styrka, det måste gå fort och hon ska inte kunna skrika på hjälp. En hit and run med en bil vore också en bra idé om JH lyckas stalka LL ute när hon är ensam. Det skulle antingen inte ens väcka tankar om att det var ett mord, utan bara en olycka och en smitning.
Jag förstår inte folks agg mot hammare som mordvapen!? Jag tycker det är ett bra vapen, du riskerar inte skador på händerna som med kniv och de flesta hammare har ofta 2 sidor du kan använda, en du slår in spik med, en du drar ut dem med (beroende på hur hammaren ser ut) och båda dessa sidor kan göra en hel del skada mot ett skallben.
Sen beror det så klart på hur mycket kraft man lägger i slagen men själv är jag helt övertygad om att jag på 1 slag hade spräckt skallbenet på de allra flesta.
Spräcker du väl skallbenet på en person och sen slår på samma område någon/några gånger till så lär det inte vara en för stor spekulation att du antingen slår in en del skelettben i hjärnan eller att du träffar hjärnan i sig med hammaren.