2014-07-14, 13:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vadå kvinnor? Feminister näthatar är faktiskt könsneutralt. Jämställdhet är också könsneutralt. (Till skillnad mot feminism då.)
Feminister kan också vara män ja, men feminism handlar inte om att driva frågor för cis-män.

Lucas själv var ju till exempel feminist:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Fortsätt vara feminister. Jag blir så stolt över mänskligheten när jag ser personer som faktiskt vågar säga nej till patriarkatet. Älskar er
https://twitter.com/lucashertzman/status/481546628781051904[/url]
Citera
2014-07-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Feminister kan också vara män ja, men feminism handlar inte om att driva frågor för cis-män.

Lucas själv var ju till exempel feminist:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Fortsätt vara feminister. Jag blir så stolt över mänskligheten när jag ser personer som faktiskt vågar säga nej till patriarkatet. Älskar er
https://twitter.com/lucashertzman/status/481546628781051904[/url]
Det har väl inget med det du citerade att göra. Och du har redan postat den där tweeten tjugo gånger.
Citera
2014-07-14, 14:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Det har väl inget med det du citerade att göra. Och du har redan postat den där tweeten tjugo gånger.
Jag tycker det Lucas själv säger som avslutning är mer relevant och viktigt för ämnet än det några frustrerade anti-feminister vill göra gällande - absolut

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
https://twitter.com/lucashertzman/status/481546628781051904
Citera
2014-07-14, 14:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag tycker det Lucas själv säger som avslutning är mer relevant och viktigt för ämnet än det några frustrerade anti-feminister vill göra gällande - absolut

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
https://twitter.com/lucashertzman/status/481546628781051904

Det skulle mycket väl en person som blivit indragen och hjärntvättad av en religiös sekt också kunnat säga. Några manliga dödsoffer är väl också ett litet pris att betala för feminismens mål antar jag. Precis som den katolska kyrkan resonerade när de tystade ner otaliga prästers sexövergrepp mot barn.
Citera
2014-07-14, 14:50
Medlem
Citat:

Nej, feminism är köns-rasism. Det håller jag helt med om, men det har ju inget med ditt tidigare uttalande att göra.
På vilket sätt försöker man trycka tillbaka kvinnor, när man informerar om att någon har mobbats ihjäl av människor som var feminister?
Citera
2014-07-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det skulle mycket väl en person som blivit indragen och hjärntvättad av en religiös sekt också kunnat säga. Några manliga dödsoffer är väl också ett litet pris att betala för feminismens mål antar jag. Precis som den katolska kyrkan resonerade när de tystade ner otaliga prästers sexövergrepp mot barn.

Menar du att Lucas inte var vid sina sinnens fulla bruk?
Citera
2014-07-14, 15:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Menar du att Lucas inte var vid sina sinnens fulla bruk?

Det har jag inte sagt och det kan jag inte avgöra eftersom jag inte kände honom men om man köper feministernas argumentation har man vissa problem med logiska resonemang och konsekvensanalys. Blir man dessutom så hårt mobbad att man tar självmord och ändå försvarar sin sekt då skulle många dra den slutsatsen om det rörde sig om en religiös sekt.
Citera
2014-07-14, 15:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, feminism är köns-rasism. Det håller jag helt med om, men det har ju inget med ditt tidigare uttalande att göra.
På vilket sätt försöker man trycka tillbaka kvinnor, när man informerar om att någon har mobbats ihjäl av människor som var feminister?
Det är vad den länkade geggan är ute efter och inte att informera om några ansvariga ..

Citat:
Ja, man får ju ett exempel på hur somliga försöker trycka tillbaka kvinnor röster med lite geggig sörja och det bör ju få en del att vakna och inse hur viktigt det är att bekämpa anti-feministiska försök att driva igenom sin agenda.
Citera
2014-07-14, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det har jag inte sagt och det kan jag inte avgöra eftersom jag inte kände honom men om man köper feministernas argumentation har man vissa problem med logiska resonemang och konsekvensanalys. Blir man dessutom så hårt mobbad att man tar självmord och ändå försvarar sin sekt då skulle många dra den slutsatsen om det rörde sig om en religiös sekt.

Ja precis, att han försvarar feminismen här tyder ju enbart på en djup sjukdomsbild inom ideologin och det är ju så långt ifrån sunt man kan komma. Att det dessutom skulle innebära att man inte får kritisera feminismen eftersom han var feminist när det är feminismen som ligger bakom vad som hänt tyder på att man sköter rörelsen på ett sådant sätt att Stalin hade varit mäkta stolt.
Citera
2014-07-14, 15:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja precis, att han försvarar feminismen här tyder ju enbart på en djup sjukdomsbild inom ideologin och det är ju så långt ifrån sunt man kan komma. Att det dessutom skulle innebära att man inte får kritisera feminismen eftersom han var feminist när det är feminismen som ligger bakom vad som hänt tyder på att man sköter rörelsen på ett sådant sätt att Stalin hade varit mäkta stolt.
Anti-feministiska vantolkningar som visar hela hyckleriet när det gäller deras "försvar" av Lucas .. eller mer exakt som visar att de drar igång tåget enbart för att få spy på feminismen...

Ingen respekt för Lucas alls...

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
https://twitter.com/lucashertzman/st...46628781051904
Citera
2014-07-14, 15:41
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros

Sa nu sitter du alltsa och sager att L. maste ha haft en "djup sjukdomsbild", for att L forsvarade den idelogi L. faktiskt trodde pa ?!

Classy, verkligen.
Citera
2014-07-14, 15:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Anti-feministiska vantolkningar som visar hela hyckleriet när det gäller deras "försvar" av Lucas .. eller mer exakt som visar att de drar igång tåget enbart för att få spy på feminismen...

Ingen respekt för Lucas alls...

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
https://twitter.com/lucashertzman/st...46628781051904

Du kan inte skilja på sak och person. Man kan ha respekt för personen utan att dela personens åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in