2014-07-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Instämmer. Eftersom inga blodspår hittats i skogen har hon sannolikt hämtas upp/tvingats in i en bil och ja det kan definitivt ha varit en skåpbil.
Om hon blev knivhuggen och mördad i skåpbilen är svårt att avgöra. Eftersom att kroppen var så ren och avsköljd misstänker jag att styckningen har skett i ett stort kök eller liknande med tillgång till vassa knivar, lite större slangar/kranar samt ordentlig avrinning.
Vad för typ av kniv/verktyg krävs för att stycka? Mordvapnet vet vi ju ungefär hur det såg ut men hur såg kniven?/knivarna ut? Går det att avgöra vad de är för typ av verktyg/knivar som hon har styckats med?
Kroppen var sannolikt förvarat i värnet som var vattenfyllt och isbelagt, därför finns möjligheten att kroppsdelarna blev tvättad med vattnet som fanns i värnet när de togs ut därifrån.
Mordet har sannolikt utförts med långa smala knivar när man ser till skärytorna.
Citera
2014-07-14, 12:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Kroppen var sannolikt förvarat i värnet som var vattenfyllt och isbelagt, därför finns möjligheten att kroppsdelarna blev tvättad med vattnet som fanns i värnet när de togs ut därifrån.
Mordet har sannolikt utförts med långa smala knivar när man ser till skärytorna.

Har du sett bilder på kroppsdelarna?
Citera
2014-07-14, 12:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag lutar åt husvagnens slutsats. Varför beskriva en grön overall som en kamouflagedräkt bestående av mössa och jacka? Det låter mer som den "guilly-suit" som enligt den dömdes uppgift låg i bagageutrymmet:

"F: Kan du berätta lite grand hur…hur det ser ut i din bagagelucka, den här lördagen, vad du
har i…i ?
H: Jaa, en vapenväska…
F: I bagaget?
H: …och en Guilly-suit eller en Guilly-mantel och så har lillasyrran sitt täcke där i och
någon kudde och så är det nå skräp och sånt…det ligger huller om buller där." (FUP, s. 1762)

Så var är den gröna flygoverallen?
Den gröna flygoverallen försvann inte med VB, sid 118 o 1387.
Citera
2014-07-14, 13:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte omöjligt att det var så. Jag vill mest få fram att skriket och fönsterstängningen inte tvunget har med mordet att göra. Avsaknaden av spår i lägenheten samt att VB mobil har använts mot MB mobil efter 112* talar för att skriket inte är relevant, det finns rimliga alternativa förklaringar som stämmer bättre än att VB mördades i samband med skriket tycker jag.
Det fanns åtskilliga spår i lägenheten: Duschdraperiet var bortrivet och ringarna låg tillsammans med en tejprulle med VB:s blod-DNA ovanpå ett skåp (som f.ö. vad betr. rullen pga skåpets placering inne i badrummet är ytterligt långsökt att VB skulle ha lagt ifrån sig där). Vidare fann man indikationer på blod inne i ett hörn i lägenheten.

Sovrumsgarderoben synes anmärkningsvärt tom på frottéhanddukar och linne. Det som ligger inne i badrummet verkar inte kunna fylla upp hyllorna varför det finns skäl att räkna med att KJ före borttransport av VB (genom att köra fram sin bil till den lilla loftgångstrappan) tagit vad han haft till hands för att stoppa ett blodflöde.

Som framgår av FUP, s. 379ff får man upp ett spår i vardagsrummet (det inre vänstra hörnet) och hunden reagerar där som den gjort under övningar när en större yta kontaminerats genom torkning eller urvattning. Slutsatsen blir att målsubstansen blod (ej djurblod), sperma eller mänsklig förruttnelsedoft funnits på vardagsrumsgolvet. - Hunden visade också intresse för en skurkvast som stått uppställd i hörnet mot sovrummet.
Citera
2014-07-14, 13:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Kanske skulle kolla lika nära på grannarnas vittnesmål som CBs då.
Du kanske inte har läst BIs förhör att han inte hörde något från KJs lägenhet 4/5 men att detta minne växer sig större och större med tiden.

Om du nu litar på BI så kommer han med riktigt intressanta uppgifter om att KJs pappa JJ gjort VB med barn...

Att folk lägger större tilltro till BI än CB är bedrövligt.
Nej, jag fäster föga tilltro till BI, men även utan hans vittnesmål kan man föreställa sig att VB - eftersom hon trots allt nästan fick fram ett larmsamtal - bör ha gett något ljud ifrån sig; förslagsvis skrik.
Citera
2014-07-14, 13:20
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, jag fäster föga tilltro till BI, men även utan hans vittnesmål kan man föreställa sig att VB - eftersom hon trots allt nästan fick fram ett larmsamtal - bör ha gett något ljud ifrån sig; förslagsvis skrik.

Efter att ha läst bloggens inlägg så kan man undra hur det var med 112*

Kan hon ha ringt 112* och skickat det som en skärmdump till någon som hon vill hota med en anmälan?

VB brukar använda *
Som tex...
FUP s. 900
Mikael finns det *horor i sverige?
FUP s. 881
Jag skrev om dig och mig i gruppen du behöver inte vara orolig eftersom alla vet
*alla vet inte eftersom jag har inte skrivit på riktigt jag bara ljög. Kan berätta men så taskigt är jag inte

Provade ringa *112 gick inte att skärmdumpa men 112* gick att skärmdumpa.
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-14 kl. 13:46.
Citera
2014-07-14, 13:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vittnena är rätt samstämmiga vad gäller tidpunkten för skriken, ca kl 21-22.

FUP-12 har analyserat sin favoritlångfilm som gick den kvällen, och skrik bör ha hörts från filmen kl 21:30. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Ett vittne som borde ha hört skriket, men inte gjort det, tittade på TV.

Det talar mer för att skriken kommer från filmen än från VB fyra timmar efter larmförsök.
Citera
2014-07-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du sett bilder på kroppsdelarna?
Enligt förundersökningen sid 420:
Skadorna har ett utseende som talar för att de uppkommit genom inverkan av ett smalt knivliknande föremål.
Citera
2014-07-14, 13:47
Medlem
Citat:

Definitivt!: Långa, förhållandevis smala, sylvassa - NYSLIPADE knivar!

Hade inte hundarna känt doften om kroppsdelarna hade förvarats i värnet? Varför tror du inte att kroppsdelarna förvarats i en vanlig kyl/frys eller i ett kylrum?
Citera
2014-07-14, 13:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det fanns åtskilliga spår i lägenheten: Duschdraperiet var bortrivet och ringarna låg tillsammans med en tejprulle med VB:s blod-DNA ovanpå ett skåp (som f.ö. vad betr. rullen pga skåpets placering inne i badrummet är ytterligt långsökt att VB skulle ha lagt ifrån sig där). Vidare fann man indikationer på blod inne i ett hörn i lägenheten.

Sovrumsgarderoben synes anmärkningsvärt tom på frottéhanddukar och linne. Det som ligger inne i badrummet verkar inte kunna fylla upp hyllorna varför det finns skäl att räkna med att KJ före borttransport av VB (genom att köra fram sin bil till den lilla loftgångstrappan) tagit vad han haft till hands för att stoppa ett blodflöde.

Som framgår av FUP, s. 379ff får man upp ett spår i vardagsrummet (det inre vänstra hörnet) och hunden reagerar där som den gjort under övningar när en större yta kontaminerats genom torkning eller urvattning. Slutsatsen blir att målsubstansen blod (ej djurblod), sperma eller mänsklig förruttnelsedoft funnits på vardagsrumsgolvet. - Hunden visade också intresse för en skurkvast som stått uppställd i hörnet mot sovrummet.
Kriminalteknikern som undersökte lägenheten sa i TR att de inte fann tecken som tydde på blodigt våld i lägenheten. Jag är imponerad av dig, letsdoit som hittar så tydliga spår.
Citera
2014-07-14, 13:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Enligt förundersökningen sid 420:
Skadorna har ett utseende som talar för att de uppkommit genom inverkan av ett smalt knivliknande föremål.

filékniv?
Citera
2014-07-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Efter att ha läst bloggens inlägg så kan man undra hur det var med 112*

Kan hon ha ringt 112* och skickat det som en skärmdump till någon som hon vill hota med en anmälan?

VB brukar använda *
Som tex...
FUP s. 900
Mikael finns det *horor i sverige?
FUP s. 881
Jag skrev om dig och mig i gruppen du behöver inte vara orolig eftersom alla vet
*alla vet inte eftersom jag har inte skrivit på riktigt jag bara ljög. Kan berätta men så taskigt är jag inte

Provade ringa *112 gick inte att skärmdumpa men 112* gick att skärmdumpa.

Det var den mest relevanta frågan på länge. Ett hot om att polisanmäla någon för dödshot eller liknande kan utan tvekan leda till att man själv mördas............

En rädd människa(kan bli) => En farlig människa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in