2014-07-14, 09:09
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kl 17:58 gillade VB på Facebook utan GPRS.

Varför finns inte GPRS-meddelandena i FUP? Varför sopar polisen det under mattan?
Hon hade väl 3G vid den tidpunkten för den händelsen. Det blir lite svårt att kolla upp då telefon är borta. Om det ens går att kolla upp

Hur långt ska man gå i förundersökningen? Ska tex Spam som kommit till mailen via GPRS på telefon redovisas?
Då borde även data som reg på 3G tas upp då det är samma sak.
Senast redigerad av yoloits 2014-07-14 kl. 09:37.
Citera
2014-07-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Bra, då kan vi konstatera att någon dygnetruntspaning inte har bedrivits mot KJ den kritiska tidpunkten för benens utplacering i Gula Huset. Samtidigt kan vi påstå att spaningen inte ger alibi för KJ att han INTE kan ha placerat benen i Gula Huset. är vi överens? Jag har egentligen bara försökt motbevisa Lagros tvärsäkra uttalande att spaningen gav 100% alibi för KJ för tiden vid benens utplacering.
Tror du verkligen att den som är utsatt för spaning vet hur den spaningen bedrivs, av ditt uttalande verkar du tro att polisen informerar den misstänkte hur spaningen bedrivs och vilka timmar på dygnet det finns ingen spaning på personen.
Vad gäller kroppsdelarnas placering i Gula huset och där bredvid måste du se till vad var motivet att placera dem där ?
Citera
2014-07-14, 09:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Grannen BI hörde skriken. Hans sambo tittade på TV i rummet bredvid och hörde inget. Tittade hon på Charlies Änglar, måntro?

Det är inte omöjligt att det var så. Jag vill mest få fram att skriket och fönsterstängningen inte tvunget har med mordet att göra. Avsaknaden av spår i lägenheten samt att VB mobil har använts mot MB mobil efter 112* talar för att skriket inte är relevant, det finns rimliga alternativa förklaringar som stämmer bättre än att VB mördades i samband med skriket tycker jag.
Citera
2014-07-14, 09:46
Medlem
highfives avatar
Tejpen som fanns i VBs hår, kan det inte vara hon själv som tejpade en tofs i håret innan hon gick från KJ? CB observerade en asiatisk tjej med hästsvans. Kanske hade VB rullen med sig i sina träningskläder? KJ kanske beskrev att han brukade dela tejpen och så gjorde även VB. Antagligen hade hon ingen snodd med sig och därför fick tejpen duga. Både KJ och VB var lite udda människor så varför inte?
Citera
2014-07-14, 09:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tejpen som fanns i VBs hår, kan det inte vara hon själv som tejpade en tofs i håret innan hon gick från KJ? CB observerade en asiatisk tjej med hästsvans. Kanske hade VB rullen med sig i sina träningskläder? KJ kanske beskrev att han brukade dela tejpen och så gjorde även VB. Antagligen hade hon ingen snodd med sig och därför fick tejpen duga. Både KJ och VB var lite udda människor så varför inte?
Tejpen var klippt, enligt SKL.

Jag har provat att trä en plastkasse över foten och vira sårtejp runt kassen och vaden. Därefter tog jag bort kassen genom att skära av tejpen. Tejpen blev en klump av små bitar i ungefär lika storlek som de i FUP, och det går inte att se skillnad på klippt och skuren tejp. Därför tror jag att tejpen användes för att fästa en plastkasse/påse över huvudet och vira runt halsen.
Citera
2014-07-14, 09:54
Moderator
OYs avatar
Angående tejpbitarna. KJ har omsorgsfullt sopat bort spår efter sig, händerna antas ha kapats av för att dölja ev. DNA under naglarna. Varför lät KJ tejpen sitta kvar på liket, det finns en förklaring, frågan är varför tejpen inte togs bort.
Citera
2014-07-14, 09:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Angående tejpbitarna. KJ har omsorgsfullt sopat bort spår efter sig, händerna antas ha kapats av för att dölja ev. DNA under naglarna. Varför lät KJ tejpen sitta kvar på liket, det finns en förklaring, frågan är varför tejpen inte togs bort.
Rent slarv eller att lämna ett lämpligt spår?
Citera
2014-07-14, 10:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Tejpen var klippt, enligt SKL.

Jag har provat att trä en plastkasse över foten och vira sårtejp runt kassen och vaden. Därefter tog jag bort kassen genom att skära av tejpen. Tejpen blev en klump av små bitar i ungefär lika storlek som de i FUP, och det går inte att se skillnad på klippt och skuren tejp. Därför tror jag att tejpen användes för att fästa en plastkasse/påse över huvudet och vira runt halsen.
VBs DNA fanns på rullen, men fanns något DNA på bitarna? Minns djurhåret, men inget om DNA på bitarna. Varit ifrån tråden ett tag och ber om ursäkt om detta varit upp tidigare vid olika tillfällen.
Citera
2014-07-14, 10:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
VBs DNA fanns på rullen, men fanns något DNA på bitarna? Minns djurhåret, men inget om DNA på bitarna. Varit ifrån tråden ett tag och ber om ursäkt om detta varit upp tidigare vid olika tillfällen.
VB:s DNA och blod fanns på tejpbitarna.
Citera
2014-07-14, 10:08
Moderator
OYs avatar
Citat:

Var det kontakt - DNA eller DNA från blodet?
Citera
2014-07-14, 10:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
VB:s DNA och blod fanns på tejpbitarna.
DNA via blod eller annat DNA också? Har hon själv haft med rullen och tejpat ex en tofs borde det funnits annat DNA också.
Citera
2014-07-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser den skåpbilen som ett vittne uppger på sidan 78 i förundersökningen kan vara intressant.

Instämmer. Eftersom inga blodspår hittats i skogen har hon sannolikt hämtas upp/tvingats in i en bil och ja det kan definitivt ha varit en skåpbil.

Om hon blev knivhuggen och mördad i skåpbilen är svårt att avgöra. Eftersom att kroppen var så ren och avsköljd misstänker jag att styckningen har skett i ett stort kök eller liknande med tillgång till vassa knivar, lite större slangar/kranar samt ordentlig avrinning.

Vad för typ av kniv/verktyg krävs för att stycka? Mordvapnet vet vi ju ungefär hur det såg ut men hur såg kniven?/knivarna ut? Går det att avgöra vad de är för typ av verktyg/knivar som hon har styckats med?
Senast redigerad av zemixon 2014-07-14 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in