Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
I många fall så vill man inte påverka personen, eftersom man anser att det är meningslöst då personen är en hopplös idiot eller en fiende. Man vill bara att personen ska sluta med sina aktiviteter och tystna. Jag vill t.ex. inte påverka regeringens politiker. De är inte schyssta personer som har hamnat lite vilse och råkar "tycka olika" om någon "skitsak". De man vill påverka är andra.
Som sagt, ser du inte skillnad mellan Erik Ullenhag och Dan Eriksson, som du själv påstår att du gillar/gillade, så vet jag inte vad mer vi kan säga. Vem är det du tänkt att påverka egentligen? För det känns som att alla som är "ute på glid" snabbt förskjuts i renhållningsarbetet.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Det är till att börja med inte någon direkt "pro-rysk" sida (snarare en sida som är anti-NWO) och ingen har heller gjort bort sig, eftersom vi har haft rätt i så gott som allt hela tiden och från första början.
Jo, jag var tveksam över att använda den termen men kom vid skrivandets inte på något bättre.
Ni har gjort bort er eftersom ni mångt och mycket framstår som rabiata skrikhalsar och internetkrigare. Om det inte var meningen att framstå som så har ni bara er själva att skylla. Huruvida ni har rätt eller inte är för det irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Det handlar inte om att vara "snäll" eller "trevlig" utan om att ha rätt. Vi hade rätt då och vi har rätt nu också. Om man låter sig styras av att någon är "trevlig" snarare än av sanningen och rationella argument så är man en idiot. Det finns dessutom ingen anledning att vara trevlig och artig mot galningar som sprider propaganda som orsakar nationalismen stor skada. Det är bara småborgerligt fjolleri att hålla på och vara "trevlig" när det inte är påkallat.
Du kallar det "att vara trevlig", jag kallar det retorik. Du vet, det där som nationalister lider
verklig brist på, mer än goda analyser i ukrainafrågan. Du har all rätt i världen att tycka att alla är idioter som låter sig påverkas av hur något sägs, men om det är du som vill påverka så måste du anpassa dig. Annars får man fråga vem den största idioten är: Han som inte orkar lyssna på ensidigt tjafs om judelakejer eller han som låter dåligt språkbruk stå i vägen för spridandet av ett viktigt budskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Fast många av dessa människor är ju de facto judelakejer, NWO-lakejer och dessutom ofta osannolikt korkade, obildade och ovettiga. En del är nog faktiskt psykiskt sjuka eller lätt efterblivna på riktigt. Syftet är som sagt inte heller att omvända förvirrade dårar utan andra människor.
Ja, så var vi där igen. Förstår du inte problemet med att inte hålla god hyfs och ton så får man misstänka att du inte kommit särskilt långt i livet vad gäller utbildning, karriär och karaktär.
Jag ska vara väldigt tydlig: Ingen vill vara en del av en gemenskap som framstår som förlorare. Det är den framtoningen du har. Vill du veta varför det tagit sådan tid för många att svänga i ukrainafrågan så kan jag enkelt säga dig varför. Som vanlig människa möts man av två sidor. Den ena, vars företrädare är öppna och fria att kontakta, för lugna och sansade diskussioner utan personangrepp, vänder och vrider på argument och framstår som en ödmjuk skara. Den andra sidan är en anonym mobb som gapar om judelakejer, kräver uteslutningar och förskjutningar av den tidigare gruppen och återfinns bara på Flashback.
Förstår du nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Jag gillade Eriksson och tyckte att han oftast var vettig innan Ukraina-fiaskot men väljer man att så hårt pusha för felaktiga åsikter, att måla in sig i ett hörn pga. detta och dessutom gnäller om "personangrepp" och allt vad det var (trots att det knappt alls förekom på Flashback) så tappar man tyvärr den trovärdighet man hade. Hursomhelst så verkar han ha dragit sig tillbaka och tystnat när det gäller Ukrainafrågan. Nu är det i princip bara "pastorn" Söderman och några spridda, förvirrade och vilseledda stackare och stollar som fortsätter att propagera för ZOG och NWO-agendan i Ukraina och Ryssland.
Är inte exempelvis "judelakej" ett personangrepp? Eller är det ett vanligt adjektiv för dig? I övrigt är det irrelevant vad du tycker eller inte tycker om människor. Det viktiga är hur du uppfattas (av dem och de andra du försöker påverka).