Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Det kanske är biopappan som inte vågar tala om för mamman hur det verkligen ligger till? Vi vet inte vem i familjen som tog beslutet att Y skulle skickas till Sverige.
Det verkar som om bio-mamman är den enda i "hela Gaza"som inte är medveten om vad som hände dottern? Det har väl förutom av släkt( facebook)varit uppe i media där om jag inte minns fel?
Bio-mamman känns väldigt frånvarande här. Finns hon?
Undrar vad förhöret som svensk polis begärt med henne gav? Om det inte är gjort än lär det dröja,
palestinsk polis har väl annat att göra för tillfället.
Jag har varit med om att flickor i Mellanöstern sänts till släktingar för att hjälpa till, ofta när nån är sjuk. Flickor som får finna sej i att få stryk om dom inte är tillräckligt flitiga. Nåra rymmer hem, bara för att få stryk där med för att de skämmer ut släkten. Man får inte klaga på vuxna människor!
De som väldigt unga gifts bort och behandlas av svärmor med hugg och slag och rymmer hem får vara glada om de kommer undan med livet i behåll.
Nu vet vi ju inte hur det var just i den här familjen/släkten men med facit i hand så blir jag mer än oroad av hur Yara haft det.
Hade det hjälpt om hon lyckats förmedla hur hon hade det?
Släkten är som en enda kropp med bara ett huvud och ett hjärta, går det nånsin att få nåt sanningsenligt ur dom?
Utredande poliser har det svårt misstänker jag.
/Pessimisten