2014-07-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Eller så läser "man" på Flashback... vill kanske inte bli involverad i våra spekulationer...
Möjligt,tom troligt.
Citera
2014-07-12, 16:49
Medlem
Citat:
Eller så läser "man" på Flashback... vill kanske inte bli involverad i våra spekulationer...
ja, jag tror att han läser på Flashback
Citera
2014-07-12, 18:12
Medlem
Hade denne man asylskäl...
Citera
2014-07-12, 23:48
Medlem
Citat:

Vi får väl hoppas att "man" förstår vad Flashback är.
Spekulationer och rykten och ett och annat korn..

Allt i Yaras beteende tyder på att hon var en mycket väl omhändertagen flicka i Gaza. Det är en av anledningarna till att jag tror biofamiljen är ok. Och jag tror biopappa litade fullständigt på Rami. Sedan har varken biofamiljen eller Karlskrona kommun skrivit lagarna gällande ankarbarn...

Så när rasbiologerna och våldsvänstern tar över Sverige och enda sättet för vår familj att få asyl är att skicka ett av barnen till snälla släktingar i England. Så vet jag verkligen inte hur jag ska göra. Får fundera på det....
Senast redigerad av VemKom 2014-07-13 kl. 00:17.
Citera
2014-07-13, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom

Allt i Yaras beteende tyder på att hon var en mycket väl omhändertagen flicka i Gaza. Det är en av anledningarna till att jag tror biofamiljen är ok.Och jag tror biopappa litade fullständigt på Rami. Sedan har varken biofamiljen eller Karlskrona kommun skrivit lagarna gällande ankarbarn...

Så när rasbiologerna och våldsvänstern tar över Sverige och enda sättet för vår familj att få asyl är att skicka ett av barnen till snälla släktingar i England. Så vet jag verkligen inte hur jag ska göra. Får fundera på det....

För mig är det just den tanken som är svår att förstå och tro på.
Om den stämmer så har Rami behandlat biopappan och hans familj fullkomligt respektlöst.

Genom att Rami trampar på biopappas förtroende och vågar behandla det dyrbaraste mannen har, hans dotter Yara, så fruktansvärt illa och som slutar med döden.
Citera
2014-07-13, 12:32
Medlem
Till Vemkom

Jag tror inte att du eller jag kan få PUT i England med ankarbarnsmetoden.
Citera
2014-07-13, 13:23
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom

Allt i Yaras beteende tyder på att hon var en mycket väl omhändertagen flicka i Gaza. Det är en av anledningarna till att jag tror biofamiljen är ok. Och jag tror biopappa litade fullständigt på Rami. Sedan har varken biofamiljen eller Karlskrona kommun skrivit lagarna gällande ankarbarn...

Jag är inte så säker på att ljugande bio-pappan brydde sej så mycket om hos vem Yara hamnade. Huvudsaken var väl att hon skulle fungera som ankare.
Hela den där släkten är kanske av samma skrot och korn?
Självklart hade han inte räknat med att att hon skulle få ett helvete oavsett vad han visste om Rami med familj.
Jag undrar hur det gick till när palestinsk polis delgav Yaras familj dödsbudet?
Sa de också att det var en trafikolycka?
Undrar inte mamman varför ljugpappan måste stanna så länge efter en trafikolycka?
Litar inte alls på den gubben.
Citera
2014-07-13, 14:38
Medlem
Till Vemkom

Som svenskfödd, ljushyad svensk medborgare besökte jag England då jag var gravid i sjunde månaden (det var för flera år sedan). Jag kom dit med bil och då personal i tullen i England såg mitt välsignade tillstånd så upplystes jag ( vänligt men bestämt) om att jag bara skulle få stanna i England i 3 veckor.
I mitt pass stämplades det in att jag fick stanna i 3 veckor.

Det normala för svenska turister i England på 1980-talet var att man fick tillstånd att vara där som turist/besökare i 3 månader.

Kanske detta är OT?!.. Det jag vill säga med detta inlägg är att jag tror att det är mer ordning och reda i England gällande t ex uppehållstillånd.

Jag tror fortfarande inte att du eller jag kan få PUT i England med ankarbarnsmetoden.
Citera
2014-07-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är verkligen mycket elände som kvinnor kan drabbas av när de behandlas som handelsvaror och inte får välja man själva. Denna hemska nutidssaga började med en kvinna, Madi som levde med en man, Rami som valde henne för hon var en inträdesbiljett för honom och klanen till Sverige. Mannen slog kvinnan, han körde henne till COOP för att stjäla och i övrigt levde han ungkarlsliv. Det fanns inga pengar att ha ett normalt liv, ett hushåll där man tar hand om barnen.

Sedan är det skitfarsan som skickar iväg sin dotter till dessa släktingar som misshandlar henne tills hon avlider av skadorna. Det är en stor släkt i övrigt, men alla struntar i om hon har det bra. De ser att hon blir upplärd att stjäla, blir misshandlad och går hungrig.

Och nu har vi frun i Gaza som påstås inget veta. Men antagligen är hon fly förbannad på sin man och njuter av sin kvinnofrid, och har lugn och ro medan mannen dräller i Sverige, och vill pressa skadestånd och asyl.

Ramis familj eller släkt har inte kommit till Sverige. De verkar bo i Holland och i andra EU-länder om de inte bor i Gaza. Jag kan tyvärr inte se Amani som någon typ av inträdesbiljett för Rami. K
Citera
2014-07-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ramis familj eller släkt har inte kommit till Sverige. De verkar bo i Holland och i andra EU-länder om de inte bor i Gaza. Jag kan tyvärr inte se Amani som någon typ av inträdesbiljett för Rami. K
A*a*i kom först till Sverige därefter kom R*mi där har du inträdesbiljetten.
Citera
2014-07-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
A*a*i kom först till Sverige därefter kom R*mi där har du inträdesbiljetten.

Så du menar att Rami inte kunde ha levt kvar i Gaza eller åkt till Holland om han ville lämna Gaza, utan att han måste bli ihop med Amani för att få en ''inträdesbiljett'' till Sverige. Jag tror inte på den teorin. Jag tror att han kom hit eftersom han hade blivit ihop med Amani och Amani visste hur slipsten ska dras. Alltså vilka asylskäl man ska hitta på för att få stanna. Hon har ju en hop av släktingar här som antagligen fått stanna pga samma skäl.
Senast redigerad av nantale 2014-07-13 kl. 23:37.
Citera
2014-07-14, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
För mig är det just den tanken som är svår att förstå och tro på.
Om den stämmer så har Rami behandlat biopappan och hans familj fullkomligt respektlöst.

Genom att Rami trampar på biopappas förtroende och vågar behandla det dyrbaraste mannen har, hans dotter Yara, så fruktansvärt illa och som slutar med döden.

Antingen så var biofamiljen delvis i maskopi och brydde sig inte nämvärt om Y eller så är det som du skriver.

Y var både alert, väluppfostrad och duktig i skolan enligt lärarna. Det här var väl främst i början men hade hon varit illa behandlad och/eller misshandlad hos biofamiljen så borde hennes uppförande varit annorlunda. Paret kan inte ha vetat hur ineffektivt soc var när de drog på sig anmälningar. Inte heller att biofamiljen inte skulle kunna komma till Sverige. Och de kunde inte vara helt säkra på att Y inte skulle skvallra för någon utomstående och/eller kontakta föräldrar vid tillfälle. Ändå tar de risken alt. bryr sig inte.

edit/Jag förstår helt enkelt inte hur de vågade behandla flickan så hon fick blåmärken och frakturer och att de drog på sig anmälningar, polis och grannar.
Senast redigerad av VemKom 2014-07-14 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in