Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Ibland tenderar klubbar att värva även om inte behoven finns (maktdemonstration). United och Real skulle jag inte räkna bort. Arsenal är ju behov utav en anfallare, pengarna finns ju också. Wenger spenderar stora pengar om han vet att han får in kvalitet.
Visst, men hur många spelare har värvats för 600 miljoner (eller mer) som, främst, en maktdemonstration? Jag kan inte komma på en enda.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArgIdiot
Chelsea, United, City och Real Madrid. Av dem här fyra ser jag Madrid och United som troligast. Man kanske vill ha en ren nia istället för en länkspelare som Benzema, kanske att Ancelotti ändrar lite i sin taktik/uppställning eller liknande. Rena spekulationer givetvis men skulle Cavani vara tillgänglig på marknaden så hade nog många klubbar nappat. Även Arsenal söker ju febrilt efter en anfallare som är bättre än Giroud och de måste ju förr eller senare spendera på en klasslirare högst upp om man på riktigt vill utmana i CL. United måste få in bättre spelare helt enkelt.
Om Real köper något stort namn i år köper man James eller Falcao, inte Cavani. Det är i alla fall vad jag tror.
United måste helt riktigt få in bättre spelare, men inte bland anfallarna. RvP, Rooney och Chicharito duger. Om du inte menar att Cavani ska värvas som ytter, så klart.
Chelsea? Allvarligt talat? De har värvat Costa. De kommer inte värva Cavani som bänkvärmare för 600 miljoner.
City? Nja...
Arsenal är dock en möjlig destination, men den chansen minskade avsevärt när man värvade Sánchez.