2014-07-13, 18:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Barcelona kommer inte få ha en publik presentation av Suarez:

Citat:
There have been suggestions Barcelona could hold a similar event for Suarez in a non-football venue to get around the four-month ban imposed on the Uruguay striker for biting Italy's Giorgio Chiellini, but FIFA has now confirmed to Press Association Sport that any such event will not be permitted while the ban remains in force.

FIFA's head of media Delia Fischer told Press Association Sport: "The ban relates to all football-related activity. He cannot be in a football-related public event irrespective of the venue.

"He cannot even be involved in a football-related charity event."

https://uk.eurosport.yahoo.com/news/football-suarez-unveiling-blocked-fifa-151412135--sow.html
2014-07-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Vad händer med Lucas Moura om Di Maria kommer?

Det behöver inte hända något, Di Maria är som bäst när han får spela centralt.

PSG kanske löser FFP ändå, ifall det stämmer att en del spelare lämnar. De fick bara spendera max 30 miljoner euro (netspend) och inte öka lönekostnaderna?

IN: Luiz 50 M euro, Di Maria 60 M euro, Griezmann 35 M euro

UT: Marquinhos 35 M euro, Cavani 65 M euro, Pastore 15 M euro

Vid det här scenariot så hade netspend hamnat på 30 miljoner euro, vilket är helt okej för UEFA. Det blir ändå intressant och se ifall City och PSG löser den biten i sommar. Det hade ju ändå varit förvånande ifall de inte tog UEFA på allvar.
2014-07-13, 18:50
Medlem
DAGGER-5s avatar
Enligt Mirror så är Ian Ayre påväg till Spanien för att diskutera med Sevilla om Moreno, ryktas landa på Ca 18m pund
2014-07-13, 18:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Enligt Mirror så är Ian Ayre påväg till Spanien för att diskutera med Sevilla om Moreno, ryktas landa på Ca 18m pund

Hoppas för er del att han är bättre än i EL-finalen...
2014-07-13, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
IN: Luiz 50 M euro, Di Maria 60 M euro, Griezmann 35 M euro

UT: Marquinhos 35 M euro, Cavani 65 M euro, Pastore 15 M euro
Vilka klubbar har råd med £50m/€65m för Cavani och dessutom ett behov av honom?
2014-07-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Ibland tenderar klubbar att värva även om inte behoven finns (maktdemonstration). United och Real skulle jag inte räkna bort. Arsenal är ju behov utav en anfallare, pengarna finns ju också. Wenger spenderar stora pengar om han vet att han får in kvalitet.
2014-07-13, 19:12
Bannlyst
Citat:

Chelsea, United, City och Real Madrid. Av dem här fyra ser jag Madrid och United som troligast. Man kanske vill ha en ren nia istället för en länkspelare som Benzema, kanske att Ancelotti ändrar lite i sin taktik/uppställning eller liknande. Rena spekulationer givetvis men skulle Cavani vara tillgänglig på marknaden så hade nog många klubbar nappat. Även Arsenal söker ju febrilt efter en anfallare som är bättre än Giroud och de måste ju förr eller senare spendera på en klasslirare högst upp om man på riktigt vill utmana i CL. United måste få in bättre spelare helt enkelt.
2014-07-13, 19:26
Medlem
OG-lovers avatar
Barcelonas president:

Citat:
Bartomeu (president): "Suarez fee? Close to what some media say, lower than 85M. We'll announce it when we present him. It's a 5-year deal."

Jag vet ju iallafall vart jag sätter min tro till gällande priset. Och det är inte Liverpool Echo.
Senast redigerad av OG-lover 2014-07-13 kl. 19:29.
2014-07-13, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ibland tenderar klubbar att värva även om inte behoven finns (maktdemonstration). United och Real skulle jag inte räkna bort. Arsenal är ju behov utav en anfallare, pengarna finns ju också. Wenger spenderar stora pengar om han vet att han får in kvalitet.
Visst, men hur många spelare har värvats för 600 miljoner (eller mer) som, främst, en maktdemonstration? Jag kan inte komma på en enda.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Chelsea, United, City och Real Madrid. Av dem här fyra ser jag Madrid och United som troligast. Man kanske vill ha en ren nia istället för en länkspelare som Benzema, kanske att Ancelotti ändrar lite i sin taktik/uppställning eller liknande. Rena spekulationer givetvis men skulle Cavani vara tillgänglig på marknaden så hade nog många klubbar nappat. Även Arsenal söker ju febrilt efter en anfallare som är bättre än Giroud och de måste ju förr eller senare spendera på en klasslirare högst upp om man på riktigt vill utmana i CL. United måste få in bättre spelare helt enkelt.
Om Real köper något stort namn i år köper man James eller Falcao, inte Cavani. Det är i alla fall vad jag tror.

United måste helt riktigt få in bättre spelare, men inte bland anfallarna. RvP, Rooney och Chicharito duger. Om du inte menar att Cavani ska värvas som ytter, så klart.

Chelsea? Allvarligt talat? De har värvat Costa. De kommer inte värva Cavani som bänkvärmare för 600 miljoner.

City? Nja...

Arsenal är dock en möjlig destination, men den chansen minskade avsevärt när man värvade Sánchez.
2014-07-13, 19:57
Medlem
santacls avatar
Sitter och kollar på VM, fan James R kan väl omöjligt bli kvar i Monaco efter sommaren ?
2014-07-13, 20:01
Medlem
Citat:
Visst, men hur många spelare har värvats för 600 miljoner (eller mer) som, främst, en maktdemonstration? Jag kan inte komma på en enda.

Skulle väl vara Kaka i så fall. Visserligen var han fortfarande bra 2009 men man visste att han hade sina bästa år bakom sig och då Real samtidigt köpte Alonso och Ronaldo kändes värvningen av Kaka främst som ett sätt att hävda sig mot Barca som nyss hade plockat hem La liga och CL.
2014-07-13, 20:47
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Sitter och kollar på VM, fan James R kan väl omöjligt bli kvar i Monaco efter sommaren ?

Hoppas inte! Real får gärna ta in honom om/när di maria lämnar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in