2014-07-11, 11:59
Medlem
Andremasks avatar
När ska polisen börja ta detta på allvar och punktmarkera mot "asfaltläggarna?

Och hur i hela LV3 kan tidningen beskriva dom som gästarbetare?
Det är inte direkt så att dom är hitbjudna!
Citera
2014-07-11, 16:24
Medlem
Desert-eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kertoblo
Kent borde få betala dum-böter också. Jag blir så jävla förbannad på folk som anlitar dessa människor. Dom borde få en avhyvling.

Ja vad säger man!! Är man dum i huvudet så får plånboken lida.
Otroligt att en del fortfarande verkar anlita packet som inte kan sitt jobb utan bara ute för att blåsa folk.
Citera
2014-07-11, 17:07
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert-eagle
Ja vad säger man!! Är man dum i huvudet så får plånboken lida.
Otroligt att en del fortfarande verkar anlita packet som inte kan sitt jobb utan bara ute för att blåsa folk.
Deras metoder blir allt värre, för 8 år sedan var de i jämförelse seriösa. De ger numer sej på
äldre och folk som inte vågar säga ifrån. De blir bara mer och mer hotfulla ju sämre de får att hitta jobb.
Uppenbarligen har de svårt att få tag i sten också, deras gamla gebit att lägga asfalt är sedan länge förlegat. De har inte fått köpa asfalt på åratal. Återstår dock att hota folk, och att helt enkelt blåsa dem på ett kriminellt sätt.

Jag tycker inte man ska döma folk alltför hårt, alla fixar inte ett hot.
De måste bort, innan någon kommer till allvarlig skada!
Citera
2014-07-11, 19:55
Medlem
Ganska.Uddas avatar
Igår när jag körde bil så såg jag ett stort läger utanför Arninge i Täby. Säkert 40-50 fordon. Tror inte jag sett så många tattare på ett och samma ställe förut. Kanske börjar dom känna av den fientliga attityden hos allmänheten och därför rör sig i större grupper än tidigare?

Fattar inte varför inte polisen placerar en bil utanför lägret som stoppar alla fordon. Dessutom borde kommunen ha någon som filmar dessa hela dagarna, då kan det ju inte vara några problem att åtala slöddret för nerskräpning. Betalar dom inte böterna så tar man deras fordon.
Citera
2014-07-11, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BobbySands
The Jolly Tinker lyrics very good song you all should learn the words, we need abit humour in here for summer
http://www.youtube.com/watch?v=sGuYxTY0D4E#t=95

http://www.allthelyrics.com/lyrics/clancy_brothers/the_jolly_tinker-lyrics-1267761.html

Oi Bobby! Ya never gave me a she dty vea or a humble oie vie! I had a chat with Kirk Santon yesterday over the phone and he told me that ya were a proud bastard back in Antrim! Ya keep holding your luff even if the day of men confront ya. It feels like I am talking to the birds right now, because the talk here in Sweden is talking your legs off like the hind leg off a pot! Ya can´t keep going round land on your heels! Show yourself doing manners instead of pretending all that is needed is to do hammers!
Citera
2014-07-11, 22:56
Medlem
Lawlines avatar
Så såg det ut i tensta....
Inte undra på att inga länder vill ha dom innanför sina gränser. Ny lag måste till för att förhindra detta. Beslagta deras fordon så fort dom parkerar längre än 10 minuter.

http://share.pho.to/6Bniq
Citera
2014-07-12, 09:44
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Vackert. Har dessa tattare tagit sig till Gotland med? Eller är det för kostsamt?
Senast redigerad av WhenAllLightDies 2014-07-12 kl. 09:47.
Citera
2014-07-12, 10:18
Medlem
Lawlines avatar
Vad jag jag förstått så är det bara zigenartiggare i Visby och dom kommer från Rumänien eller Bulgarien.
Förhoppningsvis så slipper Gotland dessa oönskade individer.
Citera
2014-07-13, 01:57
Medlem
shaktas avatar
Verkar som det är storbråk i Kungens Kurva

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19214627.ab

"Ett stort slagsmål bröt under natten ut vid Kungens kurva söder om Stockholm.

Två grupper har drabbat samman vid Heron city, enligt polisen.

Enligt polisen rör det sig om asfaltsläggare som dels börjat bråka med varandra, dels hamnat i bråk med andra personer
. "

Frågan är, är båda grupperna asfaltsläggare eller är det någon slags form utav medborgargarde som är i farten och möblerar om hos dessa stackare?!
Citera
2014-07-13, 09:24
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vad jag jag förstått så är det bara zigenartiggare i Visby och dom kommer från Rumänien eller Bulgarien.
Förhoppningsvis så slipper Gotland dessa oönskade individer.

Tänkte mest om det är för dyrt med transfer över sjön. Men de sparar nog ihop några slantar till det med.
Citera
2014-07-13, 09:30
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Frågan är, är båda grupperna asfaltsläggare eller är det någon slags form utav medborgargarde som är i farten och möblerar om hos dessa stackare?!

När inte polisen ingriper mot dessa slödder och systemet är så tunggrott att ingenting händer, när människor känner sig övergivna av samhället, det är då som medborgargarden bildas för att ta saken i egna händer. Jag kan bara säga att om det är ett medborgargarde som tröttnat så har jag full förståelse och dom har mitt fulla stöd.

Själv blir jag bara så frustrerad över att dom kan bete sig som svin, skita ner, hota människor, förstöra hus och uppfarter, köra omkring med falskskyltade, oskattade fordon (och förmodligen även oförsäkrade) utan att någonting händer.
Citera
2014-07-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
...utan att någonting händer.

Svenska samhället har alltid valt att grupperingar undantagslöst åtnjuter fullständig straffrihet, och det vet naturligtvis asfaltsläggarna.

Att försöka plocka ut de enskilda skyldiga individerna blir alltför besvärligt (läs: personligt ansträngande) för myndigheterna, så därför tar de den lata vägen och släpper precis allt.

Man kan ju tycka att det åtminstone borde finnas någon lagstiftning som sätter ledaren som personligt ansvarig för allt vad gruppen pysslar med. Att få fram vem som är ledare bör inte vara så svårt, vare sig det gäller en klanledare för asfaltsläggare, huliganledare, något mc-relaterat eller t o m polisen själva (att gömma sig bland kollegorna skall inte heller gå) samt utdöma ansvar bör kunna funka. Alltså lite som i företagsvärlden där vd/styrelse i yttersta fall får ta ansvar för vad som nu hänt (även om det är sällsynt).

Och... ovanpå detta gäller även straffrihet för personer med utländsk hemvist. Om t ex en asfaltsläggare tas för olovlig körning, stöld, skadegörelse eller vad det nu kan vara så ges dessa straffrihet direkt eftersom varken intresse eller krav finns hos myndigheterna för att säkerställa att rättvisan sköts. Utdömda böter behöver inte betalas och ev rättegångar går utmärkt att avstå ifrån.
Senast redigerad av LeifV 2014-07-13 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in