Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Hahahahahahahahahahahaha.

Då är det väldigt viktigt att du säljer en politik som inte grundar sig i ett förakt mot väljarnas förmåga att styra sitt eget öde. Erbjud dem istället en politik som återger dem kontrollen över sitt eget öde och ger dem inflytanderätt inom sitt arbetsfält eller kunskapsområde.

De flesta förefaller att vara fullt villiga att acceptera att det inte finns någon anledning för dem att ha inflytande över områden de inte har kunskap om. Möter du en advokat, fråga honom varför han ska ha inflytande över asfaltsläggningen. Möter du en busschaufför, fråga honom vilken vetskap han har om sjukvårdens interna strukturer och regelverk.

Det är inte svårt att hitta folk med ett generellt politikerförakt. Det är inte svårt att förklara för folk varför ett korporativistiskt system är att föredra framför demokrati.

Korporativistiskt system låter lite USA inspirerat. Det låter fascistiskt och det låter kinesiskt.

Jag tror själv att demokrati, dvs att alla får välja leder lätt till förfall just på grund av att folk då bryr sig om hur de kan hjälpas på grannens bekostnad och pga att opinionsbildare som judisk media får en enorm makt i ett sådant samhälle.

Jag tror dock att för att styra ett nationellt samhälle så måste man ha fascism. Jag tror inte det finns någon annan lösning. Titta på Vietnam, Ryssland och Kina. Är inte dessa stater fascistiska.

Här kan du läsa om det:
http://www.weijingsheng.org/doc/en/comfacism.html
http://futureconomy.com/tag/vietnam/
Senast redigerad av matterik 2014-07-12 kl. 20:37.
Citera
2014-07-12, 20:34
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Detta på väldigt goda grunder, inte för att jag motsätter mig idén om ett arbetscentrum, en motprestation för försörjningsstödet.
Tycker du ska fundera lite över det här med "motprestation". Det gör människor livegna och är att betrakta som slavarbete. Försörjningsstödet är ju statens kompensation till dom människor som politikerna tvingat ut i konstruerad arbetslöshet: (FB) Hur lösa arbetslösheten?

När det gäller negroida yrkesarbetslösa så är problemet att dom är överhuvudtaget, det är väl också därför diverse åtgärder om "motprestationer" osv. hela tiden tvingas genomföras för att på något sätt hålla schack i missbruket av försörjningsstöden, men det drabbar oftast bara svenskar eftersom svartingarna får hållas hur jävla illa dom än beter sig. Det finns inte en chans i helvete att blattarna är förmögna att varje månad fylla i och skicka in alla dom blanketter och intyg som enligt regler och lagar krävs för att bidragen ska betalas ut. Deras hyror, bostadsbidrag, barnbidrag, SFI-bidrag etc. ligger sannolikt på autoutbetalning och sköts av sockäringarna medan en svensk som missar en bokstav på sida femtielva blir av med sina pengar och blir vräkt.
Citera
2014-07-12, 20:38
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Det är oerhört demoraliserande att tvingas umgås med yrkesarbetslösa som sitter runt kaffebordet 6 timmar om dagen och diskuterar hur de ska kunna mygla sig till nästa månads ersättningar. Är du inte bidragsberoende innan du hamnar där så är du det efteråt.

Dessutom verkar det finnas kritik mot att det konkurrerar ut vanliga företag. Även det kan vara ett argument emot verksamheten.

http://hd.se/klippan/2010/08/15/arbetslosa-klipp-for-klippan/
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-07-12 kl. 20:41.
Citera
2014-07-12, 20:47
Medlem
Citat:
Då är det väldigt viktigt att du säljer en politik som inte grundar sig i ett förakt mot väljarnas förmåga att styra sitt eget öde. Erbjud dem istället en politik som återger dem kontrollen över sitt eget öde och ger dem inflytanderätt inom sitt arbetsfält eller kunskapsområde.

De flesta förefaller att vara fullt villiga att acceptera att det inte finns någon anledning för dem att ha inflytande över områden de inte har kunskap om. Möter du en advokat, fråga honom varför han ska ha inflytande över asfaltsläggningen. Möter du en busschaufför, fråga honom vilken vetskap han har om sjukvårdens interna strukturer och regelverk.

Det är inte svårt att hitta folk med ett generellt politikerförakt. Det är inte svårt att förklara för folk varför ett korporativistiskt system är att föredra framför demokrati.

Visst kan man på olika sätt försöka framställa sin kritik mot det moderna systemet på ett sätt som är mindre sannolikt att få människor att ta illa upp men samtidigt så tror jag ändå att det är väldigt svårt att ta bort friheter som man redan har gett människor. Problemet med att förespråka kunskap som ett kriterium för människor att få ha inflytande är att det blandar ihop det faktum att människorna som röstar inte behöver vara kompetenta angående vad som behöver göras inom ett visst område så mycket som de istället behöver kunna utvärdera kompetensen bland makthavare, vilket är en helt annan sak. Att dagens politiker betraktas med ett sådant förakt är därför ganska talande.

I grund och botten så är jag kluven till vilken form av system som jag tror är bäst. Å ena sidan så har jag svårt att helt förkasta vissa former av demokratiskt inflytande som negativt medan jag samtidigt är emotionellt dragen till ett mer elitistiskt system. Gissningsvis så är det bästa lösningen en flexibel blandning som tar hänsyn till att olika tider kräver olika system.
Senast redigerad av Skoll 2014-07-12 kl. 20:53.
Citera
2014-07-12, 20:52
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Dessutom verkar det finnas kritik mot att det konkurrerar ut vanliga företag. Även det kan vara ett argument emot verksamheten.

http://hd.se/klippan/2010/08/15/arbetslosa-klipp-for-klippan/
Fullkomligt vansinne. Staten bedriver slavarbete och försätter i förlängningen svenska företagare i konkurs så att dom tvingas börja slavarbeta åt staten.
Citera
2014-07-12, 22:59
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Kära medsvenskar. Jag ogillar denna otäcka splittring som finns i leden. Visst, jag fattar ju att alla inte kan tycka exakt samma i alla frågor men det oroar mig djupt att det verkar gå djupare än så. Varför kan vi inte alla stå enade bakom den viktigaste parollen som finns. Ett Svenskt Sverige! Är inte det vi alla vill ha och kämpar för. Vi behöver inte tycka likadant om allt men vi måste alla kunna enas i kampen för vårt land och vårat folk. SvP är det enda alternativet. Finns inget annat. Kan hålla med om att en del utspel från vissa medlemmar har varit inte så bra. Men dom som kommit med utspelen står väl ändå bakom tanken om ett Svenskt Sverige. Och så länge dom gör det bör vi inte hoppa på dom med vidriga personangrepp. Saklig kritik självklart. Men inga vandettaliknande angrepp. Vi är väl tillräckligt motarbetade som det är. Vi behöver inte slåss inbördes. SvP 2014
Citera
2014-07-12, 23:10
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Tycker att almedalsveckan var riktigt bra. Mest av allt gillade jag nog våran partiledares tal. Han har blivit riktigt bra som talare. Men det finns fler goda talare i partiet. Nu sticker jag ut hakan lite men säga vad man vill. Magnus Söderman är en riktigt vass talare. Synd han inte var med i almedalen. Vi har bra företrädare och duktiga talare i vårat parti. Inget snack. Vi blir starkare och större. Detta kan bli riktigt bra. SvP 2014
Citera
2014-07-13, 00:20
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enriktigsvensk.
Kära medsvenskar. Jag ogillar denna otäcka splittring som finns i leden. Visst, jag fattar ju att alla inte kan tycka exakt samma i alla frågor men det oroar mig djupt att det verkar gå djupare än så. Varför kan vi inte alla stå enade bakom den viktigaste parollen som finns. Ett Svenskt Sverige! Är inte det vi alla vill ha och kämpar för. Vi behöver inte tycka likadant om allt men vi måste alla kunna enas i kampen för vårt land och vårat folk. SvP är det enda alternativet. Finns inget annat. Kan hålla med om att en del utspel från vissa medlemmar har varit inte så bra. Men dom som kommit med utspelen står väl ändå bakom tanken om ett Svenskt Sverige. Och så länge dom gör det bör vi inte hoppa på dom med vidriga personangrepp. Saklig kritik självklart. Men inga vandettaliknande angrepp. Vi är väl tillräckligt motarbetade som det är. Vi behöver inte slåss inbördes. SvP 2014
Ja, det är sant. Vi måste ju klara av att identifiera fienden annars är det ju meningslöst.
Att tjafsa om vem som är vem i Ukraina eller huruvida det exakt stod till med politiken i trettiotalets Tyskland medan folkförrädarna skyfflar in avfall från tredje världen kan uppfattas som brist på perspektiv.

Man måste välja sina strider. Visst kan det vara intressant att diskutera annat men man måste bygga upp sina principer på de förhållanden som råder i Sverige 2014.
Citera
2014-07-13, 01:11
Medlem
TheBurdens avatar
Helsingborgs Dagblad leker med sanningen:
Citat:
Helsingborgs dagblad publicerade under gårdagen en artikel om Svenskarnas partis kommunkandidat i Klippans kommun, Varenus Luckmann. Artikeln i fråga har mycket lite med sanningen eller den föregående intervju att göra.
https://www.realisten.se/2014/07/12/helsingborgs-dagblad-leker-med-sanningen/
Citera
2014-07-13, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Ja, det är sant. Vi måste ju klara av att identifiera fienden annars är det ju meningslöst.
Att tjafsa om vem som är vem i Ukraina eller huruvida det exakt stod till med politiken i trettiotalets Tyskland medan folkförrädarna skyfflar in avfall från tredje världen kan uppfattas som brist på perspektiv.

Man måste välja sina strider. Visst kan det vara intressant att diskutera annat men man måste bygga upp sina principer på de förhållanden som råder i Sverige 2014.

Jag tror personligen inte att ett icke-demokratiskt system kommer att sättas upp nu i Sverige. Varken av Svp eller något annat parti. Men jag tror att om dagens politik får fortsätta så kommer det leda till att det blir mindre och mindre sann demokrati, dvs en mer och mer fascistisk stat. Tyvärr så verkar det inte bli en fascism som står för svenskens bästa utan en fascism som det internationella systemet står bakom.

Danmark har minskat sin invandring medan Sverige har väldigt hög invandring. Jag ser det som ett tecken på att Sverige saknar en fundamental överlevnadsmekanism i sitt folk. Kanske kan detta förklaras med att svenskarna genetiskt inte är ett folk. Det finns studier som påstår att vi i varje fall delvis är indo-européer. Sen kommer en del som bor i Sverige från Norge eller Finland.

När det gäller vikingarna så levde de mest i södra Sverige och Danmark har jag hört. Så Sverige är väl ingen homogen vikingaätt. Sen finns det information om att vikingarna kanske styrdes av hunner. Dvs att kungarna under vikingatiden var hunner. Detta skulle innebära att vikingarna inte egentligen hade förmågan till framgångsrikt expansivt självstyre. Kanske är judarnas invasion av Sverige ett tecken på att svenskarna saknar något när det gäller kritisk tankeförmåga så att de inte kan tänka hela vägen liksom.
Citera
2014-07-13, 08:55
Medlem
Ali-Babas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Nej det gör jag inte. Min poäng är att nationalistiska samhällen inte har förenta nationerna som överhuvud och de är fascistiska i varje fall när deras nation ifrågasätts.

Ta Vietnam som inte låter FN styra och Kina som är fascistiskt och fungerar bra som det. Västvärlden är smittade av någon sorts blödighet, vi ska vara snälla mot alla för annars blir det hemskt för oss, som inte fungerar i längden.

Denna blödighet är det som leder Sverige i fördärvet.

Tycker vi har det SJUKT bra i Sverige om vi jämför med andra u-länder. Det finns brister såklart men det finns de överallt och har alltid funnits. Det sjuka är ju hur folk inte ser hur HÖGERN styr hela världen och hur lätt manipulerade folk är.
Citera
2014-07-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vart är de "rasister" - kom med lite underlag är du snäll för jag kan inte finna något på deras hemsida. Mig veterligen önskar SvP att svenskarna skall styra över sitt egna land och vad deras föräldrar och deras föräldrar byggt upp. Sen om detta så klart råkar vara av en viss "art" människor och råkar infria sig under "rasistisk" betydelse är väl inte så satans märkligt då det är ett land på en speciell del på klotet vi pratar om - alla brukar se ungefär likadana ut om man härstammar utan inblandning i samma område.

Våra politiker är anställda för svensken, åt svensken och bör förvalta landets resurser, ekonomi, fred, säkerhet osv för svenskarna - inte 30 andra länders medborgare. De har eget ansvar men självklart kan vi hjälpa till i den mån vi kan men inte så det bör gå ut över hela vår egna samhällsstruktur, välfärd, säkerhet, ekonomi.

Har gått ur Facebook, inte läst Aftonbladet sedan 2004, jag vet väldigt bra vad indoktrinering är. För mig handlar det inte om blått, rött, svart, SvP, M, SD, F! eller vad de kallar sig. För mig handlar det om att göra det som är bäst för Sverige och svensken i alla lägen, sätt vilken jävla färg eller bokstav du vill till den funktionen.

Sluta nämn "rasism", det har ingenting att göra med sveriges invandringspolitik att göra. Håll den borta från ämnet, långt bort. Försök komma med ett nytt ord att samla högern i, men inte rasism är du snäll.
Svp är rasistiska! Svp är rasistiska! jag säger det igen Svp är rasistiska. Ha ha.

Och det finns en god grund för mitt påstående. Etymologi av ordet ras:

Citat:
Ordet "ras", som tolkas som "gemensamt ursprung", kommer från fornfranskans rasse (1512), från italienskans razza, vilket kanske kan härledas till arabiskans ord "ras" "رأس" som betyder överhuvud för någon eller något. I detta sammanhang syftar "ras" till rötterna eller överhuvudet till en viss specie. Etymologin kan också härledas till det latinska gens eller arabiska "genat" "جينات" som betyder klan eller folk, och "genus" som betyder börd, ursprung, släkt, och kognat, med grekiskans genos (γένος) "ras, slag" och genos "börd, avkomma".[14][15] Ordet ras (stavat race) förekommer i svenskan från 1668.[16] Ordets förhållandevis unga historia i svenskan (liksom i franskan och engelskan) står i överensstämmelse med teorin att "ras" i betydelsen en liten grupp människor med gemensam härkomst, härrör från Christopher Columbus tid. Äldre begrepp, vilka åtminstone delvis baseras på gemensamt ursprung, såsom folk och stam, innefattar mycket större antal individer.

från Svps punktprogram:

Citat:
1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in